bij de'hengst' wezen kijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:26

Ik vind de hengst los wat minder aantrekkelijk al de ruin.. maar onder het zadel vind ik er weer eits leuker uitzien.. denk dat het egwoon een kwestie is van wat je zelf leuker vind.. en het feit sdat meneer 1 een hengst is is misschien niet altijd makkelijk.. (hoewel het er nu op lijkt dat ie niet echt hengstenstreken heeft, maar kan veranderen natuurlijk)

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:04

Hey,

Ik vind die hengst er wel leuk uitzien, hij moet nog wel wat spiertjes krijgen maar dat is wel logisch.
Die ruin is wel mooi ontwikkeld maarja als ie 6 is en nog nooit op wedstrijd geweest zou ik daar ook niet voor gaan.

Is Tobias al verkocht?

Groetjes Jolanda

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:32

he die man die er op zit is jack,ken ik wel.waar zijn deze foto's gemaakt?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:36

Als jij een springpaard zoekt, zou ik verder kijken.
Ook ik vind het voorbeen gebruik marginaal: er lopen betere springpaarden rond in Nederland, die waarschijnlijk wel in hetzelfde budget zitten.

Verder wel leuk dieren om te zien, ruin iets beter dan hengst. maar goed, een 6 jarige moet ook beter overkomen dan een 3,5 jarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:41

Heb net nog iemand gesproken. Donkerbruine ruinen, die de potentie hebben om een fijn Z parcours te springen zijn echt met een zaklantaarn nog niet te vinden. Mocht iemand wel zo beestje hebben weet ik een adres waar je ze zo heenbrengt.

Voor dit geld is het moeilijk TObias, echt heel moeilijk.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:58

Dees schreef:
Als jij een springpaard zoekt, zou ik verder kijken.
Ook ik vind het voorbeen gebruik marginaal: er lopen betere springpaarden rond in Nederland, die waarschijnlijk wel in hetzelfde budget zitten.

Verder wel leuk dieren om te zien, ruin iets beter dan hengst. maar goed, een 6 jarige moet ook beter overkomen dan een 3,5 jarige.


Hier sluit ik me volledig bij aan Lachen
Veel succes met je zoektocht, mocht je verder gaan zoeken gewoon weer foto's laten zien *LOL*

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:38

Pipo schreef:
Heb net nog iemand gesproken. Donkerbruine ruinen, die de potentie hebben om een fijn Z parcours te springen zijn echt met een zaklantaarn nog niet te vinden. Mocht iemand wel zo beestje hebben weet ik een adres waar je ze zo heenbrengt.

Voor dit geld is het moeilijk TObias, echt heel moeilijk.


Pipo ik ben het niet helemaal met je eens. Hier op de manege hebben we een onwijs leuke merrie te staan en die laat ook vrij een mooie sprong zien. Maar is nog jong en nog niet mee onder de man gesprongen, maar dat is er ook wel zeker eentje met potentie voor de springsport en beweegt ook leuk en die kost echt niet boven de 8000 euro

Ik vind overigens dat de hengst echt geen goed voorbeengebruik heeft. Als je zeker weten verder wil in de springsport zal ik eerst verder gaan kijken. De ruin vind ik aansprekender De pensioneigenaar heeft overigens een hele leuke indorado te koop staan Als je meer info of telefoonnummer wilt, moet je me maar even pb-en.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:39

ik vind trouwens dat ze op www.horseteam.nl ook vaak leuke springpaarden hebben. Vooral die corland! Lovers (maar die zal wel niet goedkoop zijn Scheve mond ) let vooral op het voorbeen gebruik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:13

INderdaad een merrie! Die zijn minder makkelijk te verkopen Yvetje. Ik heb het over een donkerbruine/zwarte RUIN van ong 1.65, die netjes kan bewegen en de potentie heeft voor een Z parcours. Die zijn heel moelijk te vinden. De mensen waar ik over heb, die zoeken dagelijks naar dat soort paarden.

De hengst heeft geen goed voorbeengebruik, dat heb ik ook al gemeld. De ruin ziet er beter uit. Maar het is maar net wat deze paarden moeten kosten. Dan kan je pas zeggen of het een goede is voor het budget wat je te besteden hebt.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:17

Pipo schreef:
INderdaad een merrie! Die zijn minder makkelijk te verkopen Yvetje. Ik heb het over een donkerbruine/zwarte RUIN van ong 1.65, die netjes kan bewegen en de potentie heeft voor een Z parcours. Die zijn heel moelijk te vinden. De mensen waar ik over heb, die zoeken dagelijks naar dat soort paarden.

De hengst heeft geen goed voorbeengebruik, dat heb ik ook al gemeld. De ruin ziet er beter uit. Maar het is maar net wat deze paarden moeten kosten. Dan kan je pas zeggen of het een goede is voor het budget wat je te besteden hebt.


Ik heb het over een donkerbruine/zwarte MERRIE van ongeveer 1.67 die ook zeer netjes en lichtvoetig beweegt, uitstraling heeft en goed springt en tevens een mooi papier en super karakter! Een merrie met absoluut niet de nadelen van een merrie (pissig, hengstigheid) maar wel met de voordelen ervan: Pit en graag voor je willen werken en absoluut eerlijk. Ik zie niet in waarom die moeilijker te verkopen zou zijn dan een ruin, die meestal een stuk minder persoonlijkheid hebben!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:22

Ik zou voor de ruin gaan, veel meer springvermogen!! Jah, oké de 3,5 is nog niet zo sterk, maar hij trekt zn benen niet echt onder zich en ik heb geleerd dat dat juist goed is en heel opmerkelijk is bij een springpaard.
Ik vind de hengst ook me niet aanspreken, veelste zacht en bijna geen nek voor een hengst...

Maarja ik ben nou eenmaal gek op dikke nekjes bij hengsten, kijk maar bij Queijo in mn profiel, die nek was 'te'.

Maarja nog veel plezier als je er 1tje koopt!!!! en Succes ermee!!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:14

Ik heb die ruin ook veel liever. Je kunt denk ik beter een paard kopen die in ieder geval een correcte springtechniek heeft, en waar je verder mee kunt, want aan zo'n hoofdhouding (in combinatie met zo'n bouw) verander je weinig, en dan nog in combinatie met die voorbenen... Je weet ook maar nooit of dat beter wordt. En als je er een keer zat van bent is een paard met een natuurlijk goede springhouding makkelijker te verkopen. Maar dat is maar mijn mening. Haha! Succes verder! Lachen
Laatst bijgewerkt door mdmoiselle op 26-01-04 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:16

yvetje schreef:

Ik heb het over een donkerbruine/zwarte MERRIE van ongeveer 1.67 die ook zeer netjes en lichtvoetig beweegt, uitstraling heeft en goed springt en tevens een mooi papier en super karakter! Een merrie met absoluut niet de nadelen van een merrie (pissig, hengstigheid) maar wel met de voordelen ervan: Pit en graag voor je willen werken en absoluut eerlijk. Ik zie niet in waarom die moeilijker te verkopen zou zijn dan een ruin, die meestal een stuk minder persoonlijkheid hebben!



Het is algemeen bekend in de handel, dat merries gewoon moeilijker te verkopen zijn. Noem het ervaring, of weet ik wat.

Veel particulieren willen gewoon geen merrie.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:58

Nou bij mij zou de hengst direkt afvallen , lijkt me een trage onvoorzichtige trapzak , waarmee je naar verloop van tijd (als de bluf eraf is ) geen nul rondje mee kan rijden , je kan veel doen aan een voorbeen , maar het houd wel een keer op.
Ik zou ook voor de ruin gaan , als dat paard gewoon fijn voorzichtig en in de manieren ( elke sprong) springt heb je daar veel meer aan , naar mijn mening kan je beter een fijne voorzichtige hebben, dan eentje met een lap erin die onvoorzichtig is .

maar ik weet dat zulke paarden moeilijk te vinden zijn onder de 10000
euro , want ik zoek ze zelf ook.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:02

wow wat ene reactie....

kijk ....ook een niet goed perfect springend technisch paard kan Z worden.... daar ben ik van overtuigd, oke niet elk paard natuurlijk! maar er lopen er na mijn idee genoeg rond! en dat zie je dan wel niet op het 1e oog, dusja inprincipe weet je ook niet wta je dan koopt
als je mijn pony los laat springen zal die er dwars door heen springen, een L parcours vlogen de balken ook nog, maar nu in het Z, weet die zich erg goed te houden....

Paulanda: dat was idd Jack, deze foto's zijn genomen in Zuid Schermer

misschien wel ff interessant
ik zoek een
jong paard(wat meer springgericht....) 4 a 5 jaar oud,
moet rond de 168 zijn
geen schimmel/vos
liefst ruin

......oh wat ben ik kritisch haha

ik vind dat jullie behoorlijk kritisch zijn(duh ik ook) snap ik ook wel! maar toch vind ik hem niet verkeerd! ik heb hem natuurlijk real life gezien Haha!
hij is nog een btje onwennig, maar wat wil je...nog geen 5 maand geleden is die van het land geplukt!hij heeft 3 jaar lang lekker hengst mogen zijn
hij komt op stal, ten eerste is die super braaf....loopt dus nog niet lang onder het zadel. en waar de foto's zijn gemaakt was zijn 1e x losspringen, daarvoor had hij nog een paar x losgesprongen ergens anders. hij wordt momenteel erg soft gereden,maar das nogal logisch voor zo'n jong ding! ze zijn er wat dat betreft erg zuinig op!
ik zal nog ff wat foto's neerzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:13

Tobias, Fons is 4 weken geleden van het land geplukt en gelijk de binnenbak ingegaan en we hebben hem loslaten springen. die sprong heel wat beter dan deze.

Kijk als die hengst 3000 euro kost, dan vind ik het een fijn beest.

Kost ie 10 dan vind ik het een waardeloos dier.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:16

Pipo schreef:
Tobias, Fons is 4 weken geleden van het land geplukt en gelijk de binnenbak ingegaan en we hebben hem loslaten springen. die sprong heel wat beter dan deze.

Kijk als die hengst 3000 euro kost, dan vind ik het een fijn beest.

Kost ie 10 dan vind ik het een waardeloos dier.


tja de ene heeft het wel meteen de andere niet....
ik heb ook gemeld dat ik hem te duur vond!(voordat ik al heen ging hoor)
maja kijken kan geen kwaad Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:20

Off topic;
ik had van jou niet verwacht dat je de keus zou beperken omwille van een kleurtje. Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:33

hier nog wat foto's

Afbeelding
koppie hengst
Afbeelding
te laat
Afbeelding
landing, check die staart Haha!

Afbeelding
na landing Haha!
Afbeelding
onder de man


Afbeelding
koppie ruin
Afbeelding
ruin...ook met ongelijke benen

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:08

Ze stijgen altijd op met ongelijke voorbenen, ze galopperen immers ook niet met gelijke voorbenen Clown Boven de sprong, daar moeten ze de benen goed opvouwen, en daar mankeert het aan bij de eerste fotoserie (tweede trouwens vast ook).

Voor 3.000 euro kun je in deze omgeving trouwens weldegelijk een springpaardje in spe kopen, maar misschien moet er voor een donkerbruine ruin wellicht iets bij.

DAt merries minder goed verkopen dan ruinen is een feit in de dressuursport, bij het springen maakt het niet uit of je een merrie of een ruin/hengst rijdt.
Ik zou zelf geen hengst kopen. Ik heb meegemaakt hoe raar het ging met de castratie van mijn A pony (die was bijna dood, DA wist ook niet meer hoe hij het had), dus als ik dan toch een hengst overweeg: castratie op risico van de verkoper!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 21:57

ja oke, sorry heb ook niet de foto van boven de sprong ...maar die was ook echt ongelijk!

tis ook de bedoeling dat ik andere paarden ga bekijken, ik koop niet zomaar het eerste beste paard wat ik tegen kom!kan me ook niet voorstellen dat ie dan meteen aan al mijn eisen voldoet!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:00

Leuke beestjes!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:30

Ik zou voor geen van beide kiezen en lekker verder kijken..
Geen van beide paarden spreken mij aan en voor het doel waar je ze voor wilt gebruiken (de springsport) schieten ze imo te kort (met ook bovengenoemde motivaties)..

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:13

Pipo schreef:
Heb net nog iemand gesproken. Donkerbruine ruinen, die de potentie hebben om een fijn Z parcours te springen zijn echt met een zaklantaarn nog niet te vinden. Mocht iemand wel zo beestje hebben weet ik een adres waar je ze zo heenbrengt.

Voor dit geld is het moeilijk TObias, echt heel moeilijk.


Er staat er hier 1 te koop, ruin, 1.67 hoog, 7 jaar, Burggraaf x Nimmerdor.
Helaas niet donkerbruin, maar wel bruin (met grote bles....).
Kan geweldig springen, en heeft zeker erg veel potentie, is alleen nooit uitgebracht daarin. Loopt wel Z1 dressuur met de punten voor Z2. Wel een vrij zwaargebouwd paard.
Vraagprijs is IMO niet zo gek, maar toch staat hij al een aardige tijd te koop.....