jullie mening over een bit graag?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 21:44

Ik rijd mijn pony met een dikke gebroken bustrens. Naar mijn idee een heel vriendelijk bit. Nu is mijn pony vijf en nog niet erg fanatiek bereden.

Ik kan mijn pony op alleen beenhulpen praktisch elke kant opkrijgen, meestal gaat zelfs achterwaarts nog als ik de teugels op zijn langst heb.

Hij luistert dus goed naar de teugelhulpen, en hij loopt ook constant aan de teugel. Ik vraag dus absoluut niets!! Zelfs als ik aan het uitstappen ben blijft hij op het bit lopen kauwen en loopt hij afgebogen.

Op zich natuurlijk goed dat hij uit zichzelf nageeft maar ik vroeg me af of ik misschien een ander bit moest gaan gebruiken. Ik zat te denken aan een dubbelgebroken bit of zo'n happy mouth bit of iets dergelijks.

Heeft iemand hier ervaringen mee of tips?

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:22

Waarom zou je Verward , als het goed gaat het goed zou ik zeggen en dan zou ik niet de kas van de ruitersportzaak gaan spekken Haha! .

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:34

Ik snap de reden ook niet helemaal. Je paardje is blijkbaar tevreden met dit bitje, lekker zo houden!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:36

je hebt een dik bit, dus dat is lekker zacht
je pony loopt er goed op dus zou ik het niet veranderen
op een dubbelgebroken bitje gaan ze misschien wat meer knabbelen maar dat doet je pony wel, dus is niet nodig
en zo'n happy mount ding vind ik persoonlijk ook onzin als je pony op het zachte bit dat je nu hebt ook goed loopt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:37

Je kunt het geld beter uitgeven aan iets wat je wel nodig hebt.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 22:51

Thanks voor de reacties. De reden dat ik aan een ander bit dacht is het volgende: ik dacht dat ik misschien een iets vriendelijker bit moest nemen omdat hij zelfs aan de lange teugel nog afgebogen blijft lopen.

Maar ja aan de andere kant loopt hij inderdaad goed op dit bit, en volgens mij is een dikke bustrens wel een zacht bit. Vork