Penates in Polen bekend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Penates in Polen bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:54

hi,

ben op het internet de site van Penates in Polen tegen gekomen, waar je dus een rij-vakantie kan houden. is iemand met deze locatie bekend, wel es geweest misschien? Is het een beetje rendabel, vertrouwbaar, goed voor de paarden, etc?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:05

Wat wil je weten Haha!.

Ik ben een paar jaar contactpersoon voor Penates in Nederland geweest. Het wordt nu gedaan door andere mensen in Nederland. De gastvrouw in Polen is nog wel dezelfde.

Je kunt daar leuk rijden, gastvrij, gezellig. Qua paarden: braaf. Tuig en paarden zien er misschien niet zo uit als je gewend bent in Nederland, maar het functioneert. De locatie is niet zo luxe, maar je hebt er in principe alles.

Ik ben er meerdere keren geweest en heb het altijd prima naar mn zin gehad. Geloof dat Lageveld er ook een keer is geweest.

Je kunt mij ook nog een paar keer zien op foto's op de site: foto begin pagina van twee paarden voor een huisje tijdens trektocht: ik ben de meest linker ruiter (op een grote vos). Fotootje daaronder in de winter: ik ben de derde ruiter.

Wat verwacht je van een ruitervakantie?

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:21

Lekker rijden, leuke paarden maar wel paarden die een beetje goed verzorgd worden natuurlijk. Maar het is gewoon dat ik een beetje schrok omdat hun prijzen gewoon behoorlijk lager zijn dan die bij Time-out of trailfinders. Maar de site zag er geinig uit. Qua luxe; ach, zolang ik een bed heb en kan douchen vind ik eht al lan best. Hoe ben je er toen heen gegaan?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:25

Hoeveel ervaring heb jij met paardrijden? Het is nl erg leuk voor mensen die normaal gesproken 1 keer per week op een manege rijden en die gewoon fijne ritten door de natuur willen maken.

Wij gingen altijd per auto, maar het is ook heel goed per trein te doen. Instappen op A'dam CS, overstap in Berlijn. Je bent dan 's avonds in Polen.

De prijzen liggen lager omdat de kosten voor levensonderhoud een stuk lager liggen dan op overige locaties. Trailfinders en Time-out in Polen zijn ook niet zo duur (maar dan heb je natuurlijk nog overhead voor de organisatie, dat heb je hier niet).

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 17:44

die rijervaring zit wel goed, en ik wil juist zo'n vakantie omdat ik dan lekkere buitenritten kan maken. Ik heb nog es op de sites van time-out en trailfinders gekeken maar die zijn dan, vergeleken met Penates, wel wat duurder, onder de €300,- kom je niet gauw. ik had inderdaad al begrepen van de mensen in NL dat het per auto prima te doen is. dacht, is wel zo makkelijk, kun je ook nog de omgeving verkennen enzo, buiten eht rijden. Maar de paarden worden daar dus wel goed verzorgd?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:54

Ik weet natuurlijk niet hoe het nu is. De laatste keer dat ik er was vond ik ze aan de magere kant (maar voor Poolse begrippen waren ze best dik Haha!).

Ze zijn levendig en attent en zeker geschikt voor het werk dat van ze gevraagd worden. Ze hebben een goede conditie en zijn betrouwbaar.

Meeste van deze paarden draaien al jaren daar mee en de eigenaresse heeft ze vaak zelf gefokt.

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 17:59

Tja, ik blijf het een moeilijk iets vinden. Zag bij time-out ook een reis naar Kaschubei, Polen. Ongeveer zelfde prijsniveau. iedereen adviseert je altijd dat je voor de reisorganisaties moet gaan want die zijn (volgens sommige) meer betrouwbaar maar eerlijk gezegd spreekt Penates mij toch meer aan. Is het trouwens druk, ik bedoel, zijn er veel mensen die hiernaartoe zijn geweest(toen jij er was dan)?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:03

Ze zijn vrij kleinschalig van opzet. Vanaf voorjaar tot herfst zit er elke week een groep. Dat kan varieeren van 2 tot 6 personen (hoewel 8/10 personen ook voorkomt).
Er zijn dus best veel mensen die er ondertussen geweest zijn (en ook mensen die regelmatig zijn terug gekomen).

Wat betrouwbaarheid betreft zit het wel goed. Je krijgt eerder meer uur te paard dan te weinig. De Polen daar ter plaatse zijn erg vriendelijk en gastvrij (spreken Engels, maar verstaan ook veel Nederlands).

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 18:37

he, da's erg fijn om te horen kan ik je vertellen. dan zou best wel eens kunnen dat ik die kant op ga deze zomer! Nog een tip qua periode? hoe lopen de zomers in polen? of zal ik je anders ff pb-en, zijn zowat aan t chatten lijkt wel!

Danielletje
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 18:40

ha, wat lief! ik had de 2 dames die vanuit NL de boel regelen voor Penates om info geschreven maar kreeg net nog mailtje van de dame uit PL zelf. wow, i'm impressed!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:19

Je kunt me altijd PB-en Lachen (dit lijkt idd een slow-chat Haha!).

Zomers zijn ok (wel veel vliegen, maar ach, waar niet Haha!). Wij zijn een paar keer in mei/juni geweest en in september/oktober (en een keer tijdens de jaarwisseling).