Am. Staffordshire...wegens WET afmaken??!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Am. Staffordshire...wegens WET afmaken??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:02

Vandaag werd er een amerikaanse staffordshire (ietwat kruising) in beslag genomen. Dit vanwege voortdurende geluidsoverlast. Mensen (allochtonen) waren al vaak gewaarschuwd en wisten wat er van zou komen. Een inspecteur van de AID ging mee..omdat het mogelijk ging om een pitbull-achtige.
Hond mee...in de auto in een bench. Staart tussen de benen, maar verder wel braaf.
Op het bureau bleek dat ie erg lief was, speels, aanhankelijk enz..en bloedmooi! Was een reu van ong 9/10 mnd.

Zag er ongeveer zo uit: (komt dus geen foto..vreemd)

[img]
http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAHQT ... 3227741548
[/img]

Probleem: hond heeft geen papieren, geen chip, geen tatoeage.

Nu zegt de RAD Regeling Agressieve Dieren, dat pitbull-achtige honden per 1 januari verboden zijn, bezit ervan is een misdrijf.
Deze hond is dus niet aantoonbaar staffordshire en voldoet aan veel punten op een zogenaamde expertiselijst (exterieur) ... dus pitbullachtig, dus verboden!

Nu is ie ergens ondergebracht en zal ie geschouwd worden door "kenner". Waarschijnlijk komt daar hetzelfde uit. Rechter beslist uiteindelijk..

Dus je kan raden hoe en wat er gaat gebeuren.

[/img]

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:18

En die mensen kopen straks natuurlijk weer zo'n hond? WAt hebben die nu eigenlijk voor boeten gekregen? of is alleen maar hun hond in beslag genomen? Wat interesseert hen het nou dat dat dier afgemaakt moet worden>? Wat wordt er aan gedaan dat ze niet in herhaling vallen, ten koste van de volgende hond?

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:24

Iedereen is vrij om dieren te kopen... lesje geleerd.. ik weet het niet.
Ze hebben al een boete gehad, krijgen ze nu weer, een hogere.
Mensen zijn gewaarschuwd (diverse malen). Dan volgt een proces-verbaal en dan een inbeslagname met proces-verbaal.

Joh, ook al kunnen zie niet voor een hond/dier zorgen, ze hebben ze toch!
Da's hetzelfde met kinderen, die mag ook iedereen maar hebben, terwijl ze er misschien niet voor kunnen zorgen.
Dat is de vrijheid waar anderen de dupe van worden.
Die regeling is er tenslotte niet voor niets gekomen...voor en door mensen!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:31

het is in nederland verboden om een staff zonder stamboom te hebben, dus ook geen kruisingen met een staff. ( dus als die mensen beetje info hadden ingewonnen, had dit voorkomen kunnen worden, want nu word er weer een onschuldig hondje ingeslapen)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:33

Wat lomp
me vriend en ik willen er een als we samen wonen maar dat mag dus niet
pff..........dan toch maar een misdrijf??hihi ik zie wel wel jammer in ieder geval

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:34

superlenie schreef:
( dus als die mensen beetje info hadden ingewonnen, had dit voorkomen kunnen worden,
Oh, kom op! Net of hen dat boeit dat die hond ingeslapen moet worden. Denk nu niet dat ze aan dat dier gehecht waren hoor!
Hij gaf geluidsoverlast, dus er goed voor gezorgd zullen ze wel niet gedaan hebben.

De hond is de betere mens


Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:38

Niet de honden, maar de mensen zijn fout. Helaas is het resultaat vaak dat de hond deze menselijke fout met de dood moeten bekopen... Honden zijn van nature niet vals, mensen maken ze vals. Straf de mensen, niet de dieren.....

Zie ook mijn onderschrift...

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:43

Beestje zat nou ook niet echt lekker daar buiten, in de poep, blaffen en zooi..en bang was ie!

Bakkie: zoals hierboven staat..met stamboom ed wel geoorloofd!
En
bakkie schreef:
pff..........dan toch maar een misdrijf??

Da's niet zo slim. Als je er dus mee over straat gaat, ben je 'm alsnog kwijt..en ben jij er al een gehecht.
En da's nog niet het enige, je houdt zo die illegale fok in de hand!

De engelse staffordshire is daarentegen niet verboden, die is te klein, zeg maar.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:46

Die wet is weer net veranderd overigens. Moet je even contact opnemen met je d'arts, als het goed is hebben die ook info gekregen in november vorig jaar! (is weer versoepeld)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:47

Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:48

Emeraldo schreef:
Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.

Zullen we het eens hebben over mensen?

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:53

Desiree"]
[quote="superlenie schreef:
( dus als die mensen beetje info hadden ingewonnen, had dit voorkomen kunnen worden,
Oh, kom op! Net of hen dat boeit dat die hond ingeslapen moet worden. Denk nu niet dat ze aan dat dier gehecht waren hoor!
Hij gaf geluidsoverlast, dus er goed voor gezorgd zullen ze wel niet gedaan hebben.
[/quote]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. 9 van de 10 x is het wel zo.
Maar een beest dat geluidsoverlast veroorzaakt is niet per definitie een hond die verwaarloosd wordt.
Dan daarbij zijn er nog steeds fokkers die dus fokken met zulke beesten en er goud geld aan verdienen. De honden zijn immers goedkoper dan de honden die wel een stamboom hebben. En dan ben je voor een 500 euro minder, toch eigenaar van een "stoere" hond.
Wel heel erg dat dit soort dingen gewoon nog door blijven gaan.
Zielig voor het beest, zal ongetwijfeld een gouden karakter hebben, maar door "verwaarlozing" en door de zgn pitt-bull wet, wordt hij bestempeld als gevaarlijk en illegaal......doodzonde....

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:53

Emeraldo schreef:
Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.


Is niet waar! Wat dacht je van de doorgefokte golden retrievers...
Ik heb een onderzoek gedaan naar de zogenaamde agressieve honden en de enige die verboden is: de pitbull. De rest niet, de wet is er nooit doorheen gekomen.

Deze rassen zijn niet van nature agressief, maar omdat bepaalde mensen (sorry, maar zo is het) het stoer vinden om zulke honden te hebben, gaan ze er niet goed (lees agressief) mee om en daarom wordt de hond dat ook, helaas. Ik hoop dat ze het goed gaan uitzoeken en de hond herplaatst wordt in een liefdevolle omgeving!!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:54

Emeraldo schreef:
Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.


Wat een complete onzin zeg ! Hoezo onbetrouwbaar ? spreek je uit ervaring ?

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:55

Idd wel erg idioot. Alleen omdat hij er zo uitziet! ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:56

het is het soort mensen dat op die rassen af komt. Dat is vaak het foute soort mens. En dat is heel sneu voor die honden, want die trekken natuurlijk weer aan het korste eind, en niet degene die dat zou moeten; de mensen!

De hond is de betere mens

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:58

Ik had het ook al gehoord want ik wil heel graag een Engelse Stafford, en ze hebben tegen mij ook gezegd dat er wel een papier bij moet zitten anders valt ie onder de pitbullachtigen en dat is verboden..



Citaat:
Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.


Ik denk dat dit ook wel een beetje te maken heeft met de opvoeding.. en ik heb ook weleens gehoord dat de honden die 'door het lint gaan' nie helemaal raszuiver gefokt zijn

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:00

Desiree schreef:
het is het soort mensen dat op die rassen af komt. Dat is vaak het foute soort mens. En dat is heel sneu voor die honden, want die trekken natuurlijk weer aan het korste eind, en niet degene die dat zou moeten; de mensen!


Niet waar Desiree, echt niet waar.... het is het soort mensen dat af komt op de stamboomloze en dus "verboden"rassen in Nederland.
Ik ben al op vele shows geweest en als je ziet wat voor een soort mensen dit soort honden hebben, neem je het bovenstaande terug.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 17:00

Bramblerose schreef:
Deze rassen zijn niet van nature agressief, maar omdat bepaalde mensen (sorry, maar zo is het) het stoer vinden om zulke honden te hebben, gaan ze er niet goed (lees agressief) mee om en daarom wordt de hond dat ook, helaas. Ik hoop dat ze het goed gaan uitzoeken en de hond herplaatst wordt in een liefdevolle omgeving!!


Bij de pitbull is dat anders..
Deze zijn al tientallen jaren op agressie gefokt, valt zonder signaal of aanwijsbare reden aan, door vorm kaak en krachtige beet kan groot letsel ontstaan en als ie bijt, laat ie niet meer los.
Dit zijn punten uit de wet.

Het is ook zo dat sommige mensen deze honden stoer vinden, gaan er dan mee kloten en wat krijg je...

En van dat herplaatsen..ik denk dat het zover niet komt.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:02

Sando schreef:
[Niet waar Desiree, echt niet waar.... het is het soort mensen dat af komt op de stamboomloze en dus "verboden"rassen in Nederland.
Ik ben al op vele shows geweest en als je ziet wat voor een soort mensen dit soort honden hebben, neem je het bovenstaande terug.
[/quote]

echt, ik zie ze lopen op straat, in bepaalde buurten. Net altijd die honden, en ook rottweilers. Ik zie het met mijn eigen ogen.

Ik weet dat er ook gewone mensen zijn die ECHT van honden houden die op deze rassen vallen. en die leveren dan ook gelijk het bewijs dat er niets met die honden mis is. MAar het overgrote gedeelte....

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:03

Bramblerose"]
[quote="Emeraldo schreef:
Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.


Is niet waar! Wat dacht je van de doorgefokte golden retrievers...
Ik heb een onderzoek gedaan naar de zogenaamde agressieve honden en de enige die verboden is: de pitbull. De rest niet, de wet is er nooit doorheen gekomen.
[/quote]
Het probleem is dat dit soort type honden omslaat in een killermachine, een Golden kan vals zijn en kan happen, maar zal zelden tot nooit doorslaan.
Er zijn gewoon veel ongelukken met dit soort honden in het verleden gebeurt, terwijl er helemaal niet gek veel van in NL rondlopen (zeker niet in vergelijking met bijv. Goldens, Herders of Rotweilers.)
Om toch het houden van dit soort honden mogelijk te houden zijn er speciale regels op gesteld, het is alleen jammer dat de hond de de dupe van wordt wanneer er mensen zijn die zich er niet aan houden.
De achtergrond van deze hond is nu niet te traceren dus ik kan me voorstellen dat hij jammergenoeg ingeslapen moet worden...

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:05

Emeraldo schreef:
Dat soort honden zijn onbetrouwbaar, ze kunnen ineens omslaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ze een kind of andere hond iets aandoen. Kan gebeuren... Nee, zo'n honden hou ik niet van, en ben blij dat ze verboden zijn.


Ik denk niet dat wij door 1 deur kunnen....

De meeste hondenbeten komen van Labradors en Golden Retrievers!!! Alleen die komen niet in het nieuws.

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 17:07

Wat betreft soort mensen.. is wisselend.
Tuurlijk zijn er mensen (foute) dit soort honden ruig vinden. Hebben ze zo'n ruige band met pikkels erop aan... De echte liefhebber (zitten ook ruige onder) ervan heeft meerdere redenen, oa karakter.
Net zoals in Engeland, lopen er veel, veelal met ouderen.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:09

Die wet is er niet pas sinds 1 januari maar al sinds 1992!
Alle Amstaff's, Staffordshires zonder stamboom zijn sinds die tijd verboden en ook kruisingen van deze rassen.
Ook een kruising Boxer die toevallig op een Pitbull lijkt kan in beslag genomen worden.
Dit geldt ook voor de steeds populairder wordende American Bulldog omdat dit in Nederland geen erkend ras is.

Het verbaasd me nog elke dag dat er nog mensen zijn die niet op de hoogte zijn van de Pitbull wet Huilen
Zelfs op Marktplaats wordt nog bijna iedere dag gewaarschuwd om niet zulke kruisingen of honden zonder stamboom te kopen, maar mensen gaan er blijkbaar vanuit dat als je het kunt kopen het dus is toegestaan Verward

Ik heb inmiddels met de mensen geen medelijden meer, dan moeten ze zichzelf eerst maar eens gaan verdiepen voordat ze een pup aanschaffen.
Met de pups heb ik wel medelijden en ik kots van de mensen die nog steeds dit soort kruisingen en/of honden zonder stamboom fokken!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:10

Het is wel zo dat je dit soort rassen niet moet kruisen, maar ik ben zowiezo geen voorstander van kruisingen. En ik zal nooit een pup kopen zonder papieren, tenzij ik een hond uit het asiel zou halen.
Menig Amerikaanse Bulldog fokker zal jou niet zomaar een hond verkopen. Dan mag je eerst eens een keer met die hond gaan wandelen en een goed gesprek voeren met de fokker. De volgende keer als je terug komt nog eens en dan zal de fokker bepalen of hij/ zij jou een hond wil verkopen. Gelukkig is de Amerikaanse Bulldog (zie profiel) nog een zuiver ras. Helaas is dat met de meeste hondenrassen niet meer. Allemaal doorgefokt, gekruist, daardoor geen papieren, dus illegaal, dus problemen. Het soort "verboden"rassen zien er vrij "eng" (voor de meeste) uit, maar hebben een superkarakter.
Laatst bijgewerkt door Sando op 26-01-04 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Moossie90 en 33 bezoekers