Modem/Router trouble....HELP!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Modem/Router trouble....HELP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:19

Hoi hoi,

ik woon met 2 huisgenoten in een flat. 1 hiervan had al ADSL internet met daarbij een USB-modem.
Nou heeft mijn vader voor ons een router gekocht, maar dit is er een met een UTP aansluiting. Dus dit past niet Knipoog, om het maar simpel te zeggen.

Hoe kunnen we dit oplossen? Ik heb een paar computerzaken gebeld en die verkopen allemaal geen losse ADSL-modems (1 wel, maar dat was dus weer een USB-modem), alleen maar ADSL/Router combi's (in 1 dus). Maar dat vind ik eigenlijk zonde om te kopen, aangezien we al 2 dingen hebben. Is hier een andere oplossing voor?


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:22

Ik heb bij Ilona een router aangelegd voor een USB modem, maar die moet je helaas apart kopen en zijn behoorlijk prijzig. Toenertijd ongever 150 euro oid, meen ik me te herinneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:38

Ruil die router voor een ADSL routertje. Ik heb hier thuis ook een ADSL routertje ertussen staan en dat werkt top. Heb je ook geen modem meer nodig.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:38

Ik heb even mijn vriend voor je gebeld. Hij zegt het volgende:

Je moet zorgen dat je een Ethernet modem krijgt (ADSL modem met UTP). Je moet er dan dus niet een nemen waar een router bij inzit, want die heb je al. Volgens hem zijn die er al voor 69,- euro. Als je meer wilt weten hoor ik het wel, dan leg ik het weer even aan hem voor..

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:40

Carlaa schreef:
Ik heb even mijn vriend voor je gebeld. Hij zegt het volgende:

Je moet zorgen dat je een Ethernet modem krijgt (ADSL modem met UTP). Je moet er dan dus niet een nemen waar een router bij inzit, want die heb je al. Volgens hem zijn die er al voor 69,- euro. Als je meer wilt weten hoor ik het wel, dan leg ik het weer even aan hem voor..

Succes ermee!


Het omruilen van een USB modem voor een ethernetmodem is vrij prijzig en als ze die router nog kan ruilen is dat makkelijker.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:41

Hey,
super bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik zal eens kijken naar zo'n ethernetmodem. Wel jammer dat het zo duur is. Voor 80 euro heb je nl. ook zo'n router/modemcombi.

Sorane: dit is ook een adsl-router hoor. Alleen is het een verkeerde aansluiting. Maar we hebben hem via via gekocht (voor teveel geld Boos!), maar ja. Ik kan hem dus niet zomaar terug brengen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:44

manzano schreef:
Hey,
super bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik zal eens kijken naar zo'n ethernetmodem. Wel jammer dat het zo duur is. Voor 80 euro heb je nl. ook zo'n router/modemcombi.

Sorane: dit is ook een adsl-router hoor. Alleen is het een verkeerde aansluiting. Maar we hebben hem via via gekocht (voor teveel geld Boos!), maar ja. Ik kan hem dus niet zomaar terug brengen ofzo.


Als het een ADSL router is dan moet hij werken. Er moet een aansluiting voor de telefoon zitten anders dan heb je je een ISDN router in je mik laten stoppen.
Welke router is het?

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:47

Zo te horen heb jij een modem/router in een, want anders gaat het telefoonkabeltje eerst naar de modem en dan een ander snoertje van de modem naar de router en van daaruit naar de verschillende pc's.

En het kabeltje tussen de modem en de router is dus het probleem. Uit de modem komt een USB-plug, terwijl er in de router alleen maar een UTP-plug kan. Het past dus gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:49

Als je een ADSL router hebt, dan heb je geen modem meer nodig Knipoog
anders heb je een switch of een hub. Daar gaan alleen maar UTP kabels in en zo'n ding doet eigenlijk niets anders als doorgeven...

En je moet je modem dus niet in de router pluggen. Als je me het type laat weten dan kan ik je uitleggen hoe je het moet aanleggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-04 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:49

manzano schreef:
En het kabeltje tussen de modem en de router is dus het probleem. Uit de modem komt een USB-plug, terwijl er in de router alleen maar een UTP-plug kan. Het past dus gewoon niet.


Dit klopt gewoon hoor, als je ook even niet oplet met al die technische troep dan heb je zo weer het verkeerde... Haha!

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:51

Sorane schreef:
Als je een ADSL router hebt, dan heb je geen modem meer nodig Knipoog
anders heb je een switch of een hub. Daar gaan alleen maar UTP kabels in en zo'n ding doet eigenlijk niets anders als doorgeven...

En je moet je modem dus niet in de router pluggen. Als je me het type laat weten dan kan ik je uitleggen hoe je het moet aanleggen.


Je moet volgens mij wel een modem hebben. Lijkt me erg vreemd anders......Winkels barsten van de modem/router combi's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:52

Carlaa"]
[quote="manzano schreef:
En het kabeltje tussen de modem en de router is dus het probleem. Uit de modem komt een USB-plug, terwijl er in de router alleen maar een UTP-plug kan. Het past dus gewoon niet.


Dit klopt gewoon hoor, als je ook even niet oplet met al die technische troep dan heb je zo weer het verkeerde... Haha!
[/quote]

Dat kabeltje is geen probleem want die modem heb je niet meer nodig Knipoog Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:52

Koop dan een router/modem combi? En verkoop die andere twee op marktplaats oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:53

manzano"]
[quote="Sorane schreef:
Als je een ADSL router hebt, dan heb je geen modem meer nodig Knipoog
anders heb je een switch of een hub. Daar gaan alleen maar UTP kabels in en zo'n ding doet eigenlijk niets anders als doorgeven...

En je moet je modem dus niet in de router pluggen. Als je me het type laat weten dan kan ik je uitleggen hoe je het moet aanleggen.


Je moet volgens mij wel een modem hebben. Lijkt me erg vreemd anders......Winkels barsten van de modem/router combi's.
[/quote]

Nee bij een router heb je geen modem nodig. Ik ben zelf jaren lang netwerk beheerder en ontwikkelaar geweest en kan je 100% zeker zeggen dat je met een router geen modem nodig hebt.

Die router sluit je aan op de telefoonlijn en dan even op een pc om dat ding te configureren (login enz) en dan belt hij zelf in, dus een modem is niet nodig.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:54

ja dat zal het uiteindelijk ook wel worden vrees ik, maar probeer het eerst ff anders op te lossen (als dat mogelijk geweest zou zijn Knipoog)

En die router heeft niet eens een poortje voor de telefoon Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:54

Sorane schreef:
Dat kabeltje is geen probleem want die modem heb je niet meer nodig Knipoog Haha!


Oh oliebol, was er heilig van overtuigd... Ik moet dit soort dingen eigenlijk ook eerst aan mijn vriend vragen voo rik het op bokt pleur... Bloos

Ik zal nu maar niet meer zomaar uit mezelf antwoorden, maar eerst even navragen of het wel ECHT zo is wat ik denk... Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:55

Er zijn gewone routers, en er zijn routers met ingebouwd modem hoor Sorane. Een DHCP-server en een switch ingebouwd, maakt wel een router, maar nog geen modem?

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:55

Het is een 4-poorts breedband router van U.S. Robotics

In het boekje staan wel allemaal mooie plaatjes van systemen, van deze router tussen de modem en de pc :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:56

Sypheron schreef:
Er zijn gewone routers, en er zijn routers met ingebouwd modem hoor Sorane. Een DHCP-server en een switch ingebouwd, maakt wel een router, maar nog geen modem?


De ADSL routers die je in de winkel kunt kopen zijn allemaal met modem, dus die modem is niet nodig. Die hebben vaak ook DHCP erin.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:56

Ik begin het nu wel heel interessant te vinden hoor........ (of willen ze ons domme mensen echt alleen maar onzinnige modems aansmeren?)

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 15:57

Ja daar heb ik het ook steeds over.......dat zijn van die modem/router combi's. Maar die heb ik dus niet!!!!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:58

manzano schreef:
Het is een 4-poorts breedband router van U.S. Robotics

In het boekje staan wel allemaal mooie plaatjes van systemen, van deze router tussen de modem en de pc :s



Okay maar staat er ook op dat het een adsl router is? Anders heb je er alsnog weinig aan...

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:00

Laat ik het zo zeggen. Er staat dat je ook nog een modem erbij nodig hebt Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:00

manzano schreef:
Laat ik het zo zeggen. Er staat dat je ook nog een modem erbij nodig hebt Knipoog.


Dan heb je geen ADSL router...

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:01

jawel............maar zonder modem Knipoog. Hij hoort bijv. bij KPN ADSL