Voetballer overleden tijdens wedstrijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Voetballer overleden tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 14:13

Net zat ik het nieuws te kijken (sportnieuws) en daarin zag ik een jonge Portugese voetballer ineen zakken.

Hij liep eerst gewoon, hij boog zich voorover om met zijn handen op zijn benen wat uit te hijgen. Ineens gaat hij recht staan en valt achterover dood neer...

Er is nog gepoogd hem te reanimeren, maar het heeft niet mogen baten. Die jongen was nog maar 24 jaar.

Het was echt heel naar om te zien, hoe iemand ineens dood neer kan vallen... Verdrietig

Toos paardloos


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:14

DAt is raar he! het kan ons allemaal overkomen en het hoeft echt niet aan leeftijd te liggen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:17

Idd, helaas kan het iedereen overkomen.
Hier is van de week een vrouw van 34 plots dood gegaan.
Ze zat aan de telefoon met haar moeder, zei dat ze zich niet goed voelde, kreeg een hersenbloeding en heeft een week in Coma gelegen.
Van het weekend is ze overleden.
Laat een man en 2 kleine kindjes achter.
Ze was nog nooit echt ziek geweest...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:19

Ik heb het ook gezien! Vond het zo ontzettend zielig om te zien Verdrietig

Hij was niet gelijk dood, hij werd nog gereanimeerd en is op weg naar het ziekenhuis overleden..

Vond het echt verschrikkelijk om te zien..
Laatst bijgewerkt door Spirit op 26-01-04 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:20

Ik heb de beelden ook al een paar keer gezien nu, echt heel vreemd zag het eruit Scheve mond


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 14:21

Spirit schreef:
Ik heb het ook gezien! Vond het zo ontzettend zielig om te zien Verdrietig

Hij was niet gelijk dood, hij werd nog gereanimeerd en is op weg naar het ziekenhuis overleden..

Vond het echt verschrikkelijk om te zien..


Hij was al dood, reanimeren doen ze sowieso. Dus kunstmatig in leven proberen te houden, zodat hij met ambulance afgevoerd kan worden, ipv met de auto van de begrafenisondernemer.

Zoals hij neerviel, dat was echt heel weird om te zien...

Toos paardloos

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:22

Ik heb vanmorgen gehoord dat hij op weg naar het ziekenhuis was overleden. Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:23

Dat zeggen ze idd heel vaak, ook bij een ongeval.
Anders mag een persoon niet met de ambulance mee, wat altijd voor omstanders een beter gezicht is dan de lijkewagen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:34

Ja ik heb het ook op het nieuws gezien, ik vond het behoorlijk nare beelden Scheve mond Ben niet snel ergens van onder de indruk maar did deed me wel wat, helemaal de paniek/ongerustheid bij zijn teamgenoten.
Wat zullen die ook geschrokken zijn, dit is wel het laatste wat je verwacht bij een wedstrijd!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:37

Nou, ik heb het ook gezien, helaas....
Vreselijke beelden - het zal je maar overkomen, zit je als familie ofzo leuk voetbal te kijken....
Heel luguber. Helaas ook elke dag realiteit. Toch iets om af en toe bij stil te staan, als je weer eens stress hebt van onbelangrijke dingen...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:47

01/25/2004. According to the Portuguese media (RTP), Miklos Feher has died in hospital.

He was 24-years-old.

Feher collapsed on the pitch during Sunday's match between Vitoria Guimaraes and Benfica where he lay motionless for several minutes.

He was revived on the pitch but continued to fall in and out of consciousness at the hospital in Guimaraes.

Feher is said to have suffered a heart attack.

He collapsed in the 90th minute of the match.

He received a yellow card, laughed it off, and then fell to ground on his back just seconds later.

Team doctors from both clubs attempted to revive him until the medics arrived shortly after.


Bron: soccerage.com

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:49

er was een tijd geleden toch ook een nigeriaan die tijdens een of ander voetbalgedoe ineens dood neerviel ?

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:51

verleden jaar is er ook al gewoon een voetbal speler neer gevallen op het veld he?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:52

gijsenkim schreef:
er was een tijd geleden toch ook een nigeriaan die tijdens een of ander voetbalgedoe ineens dood neerviel ?

ja dat bedoelde ik
voetbal word nog erg gevaarlijk Scheve mond

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:52

was 't een Benfica-speler? (just curiosity, vlgs mijn Portugese vrienden en kennissen is dat nl dé club, moet ik natuurlijk wel een beetje op de hoogte zijn).
Is wel heel naar zeg! Je moet er toch niet aan denken dat dat een goeie vriend is ofzo.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:53

Tja, voetballen is een heel gevaarlijke sport, idd.
vorige week ook nog stuk in Panorama, over de vermaarde elleboog in de slaap van de tegenspelers. Schijnt een nieuw truukje te zijn voor het verkrijgen van balbezit....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:58

het hoeven geen sporters te zijn hoor die een hartstilstand hebben. een collega van mij is in december overleden aan een hartstilstand. Zet zich een minuutje in de zetel en het was afgelopen met hem. Was nog gewoon de hele dag komen werken. Was niet vaak ziek. Tja het kan echt iedereen overkomen. Het kan van de ene minuut naar de andere met je gedaan zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:01

Laui! schreef:
was 't een Benfica-speler?

Klopt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:14

idd de tweede al !
jeetje....
ik kan me ook nog een verhaal herinneren dat een heel elftal door de bliksum was getroffen...en dan alleen het ene elftal..andere bleef ongedeerd Scheve mond
was ook in een land waar voodoo etc veel voorkwam
paardrijden blijkt wel minder gevaarlijk zo !


pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:42

het is idd erg.ik heb de beelden niet gezien, maar onlangs is er bij ons in de buurt ook zo een jonge gast op het voetbalveld dood neergevallen. hij had nooit iets aan de hand gehad, en plots overleed hij op het veld. heel erg , voor de vrienden, de ouders, de grootouders,..... Huilen

Een eigen huis....

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:51

Ik heb het gelukkig niet gezien. Vorige week is bij mijn broertje op het werk een collega dood neergevallen. Kwam heel vrolijk binnen, en een uur of wat later was het gebeurd.
Het kan iedereen overkomen inderdaad....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:15

Spirit schreef:
Ik heb vanmorgen gehoord dat hij op weg naar het ziekenhuis was overleden. Scheve mond



Moeten ze zeggen....

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:56

gijsenkim schreef:
er was een tijd geleden toch ook een nigeriaan die tijdens een of ander voetbalgedoe ineens dood neerviel ?

Had een hartkwaal......bleek achteraf Knipoog

Denk niet dat je zulk soort 'ongevallen' al te veel in relatie moet leggen met voetbal....mensen kunnen altijd overlijden, ook tijdens iets zoals voetal.

Uiteraard altijd verschrikkelijk om te zien
Laatst bijgewerkt door ItsMe op 26-01-04 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:08

Ja vreselijk!!
Het is best wel beangstigend, ik moet meer genieten.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:12

Ja, ik heb de beelden ook gezien. Erg naar! Ik vond het ook zo zielig voor zijn teamgenoten op het veld, je staat ook zo machteloos.
Een goede vriend van mij is portugees en hij was er echt helemaal kapot van.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Alocasia, Anoukjuuuhh, ARCTN, Bowo, Brandje_04, brennie85, carina, corinadrenth, Dennenboom, Firegirl, Ghazella, Hootje, ingvdh, Inney, Jade91, Larissajulia, Lieuwkje_90, lina1998, Lisa_22, mirriejj, Petra_O, Phen, pluklief, Prairy, Tucktuck, Vjestagirl, xPearl, ynskek en 67 bezoekers