naar mexico!! probleemje met stopcontact??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

naar mexico!! probleemje met stopcontact??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:05

He mensjes!!
ik ga dus morgen naar mexico en wou jullie effe allemaal gedag zeggen

maar nu hoorde ik net van me mama dat ze daar andere stopcontacten hebben Verward
en dus niet me mobiel en me digitale camera kan opladen Boos!
en dat ik nu dus een adapter moet gaan kopen van 45 euro zo dat dit wel kan Misselijk

ik dacht altijd dat je van die wereldstekkers had Verward
zo'n stekker zeg maar waar vier verschillende pinnetjes aan vast zitten
haha klinkt vaag zo maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen !!
alvast bedankt ,


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:10

die verloopstekkertjes kun je toch ergens in de winkel wel kopen?? hoe duur ze zijn weet ik niet precies, maar het zou wel zo leuk zijn als je normaal je digi op kunt laden natuurlijk Haha!

enne veel plezier he!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:12

ja dacht ik dus ook maar me moeder zegt dat het alleen met zo'n adapter kan Verward omdat ze daar een ander voltpercentage hebben ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:18

Bij winkels als de Blokker kun je wereldstekkers kopen.
Let er ook op of er daar wel 220V uit het stopcontact komt

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:24

ja dat is dus het probleem ze hebben daar net als in de usa dus 110 volt Verward
maar nu zei net iemand dat het opzich niet erg was alleen dat het dus een stuk langzamer gaat. bijv. als je een 220 volt lmap in een 110 volt stopcontact zet brandt die lamp heel zwak maar hij brandt wel!!
vaaag!! iemand hier ervaring mee en is het schadelijk voor je producten om dit te doen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:30

Wij hebben een jaar in Japan gewoond en daar hebben ze ook 110Volt en platte stekkers.
Ik heb daar eigenlijk nooit geprobeerd iets "Nederlands" in het stopcontact te doen zonder adapter er tussen.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:32

Ik ben ook in Mexico geweest, wij hadden geen verloopstekker mee, maar je kan ze gewoon in het vliegtuig kopen (als je met Martinair vliegt in ieder geval wel).

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:33

haha oke en weet je waar je die adapters kan kopen en klopt het idd dat ze zo duur zijn Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:36

Ik heb ze toen bij de ANWB winkel gehaald, daar moesten we toch zijn voor onze internationale rijbewijzen.
Weet niet meer wat we toen betaald hebben.

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:39

SinelliB schreef:
Ik ben ook in Mexico geweest, wij hadden geen verloopstekker mee, maar je kan ze gewoon in het vliegtuig kopen (als je met Martinair vliegt in ieder geval wel).


een verloopstekker wat is dat Verward hetzelfde als een wereldstekker ??

en ja idd zat net op de anwb site te kijken en daar zag ik deze wereldstekker. http://basic.anwb.nl/basic/sh_a540285.htm
is dat alles wat we nodig hebben dan of niet ??

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:39

Volgens mij was het niet meer dan € 20,00 bij Martinair. Ze staan in het boekje met tax-free producten, die je krijgt voordat je op gaat stijgen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:41

Kan je je telefoon uberhaupt wel gebruiken daar?
Heb je een triple of duo band toestel?
De mobile telefoons gaan daar over een andere band dacht ik.

:evaw:

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:44

SinelliB schreef:
Volgens mij was het niet meer dan € 20,00 bij Martinair. Ze staan in het boekje met tax-free producten, die je krijgt voordat je op gaat stijgen

wij vliegen met air holland dus denk niet dat we tax free boekjes van de martinair krijgen haha

ja mijn toestel werkt daar heb ik uitgezocht Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:48

Gewoon naar de ANWB gaan of een goede kofferzaak en daar kan je gewone adapters kopen die over de hele wereld te gebruiken zijn.
Op schiphol zijn ze ook overal te koop vaak in het vliegtuig duurder.

Ene vaak zijn ze niet duurder dan 15 euro.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:48

Klopt, je 'gewone ' mobieltje kun je daar niet gebruiken. Ze hebben daaar ook 110 volt.

Wij hebben ons contact met NL via de e-mail onderhouden en af en toe tel. Het hangt ervanaf waar je heen gaat, maar als je naar een toeristosch gebied gaat zit je goed...

Stiekem ben ik eigenlijk best wel jaloers, ik wil ook weer!!!!!

Ik ben zelf in september geweest en heb nog nooit zo'n heerlijke vakantie gehad.. Waar precies ga je heen?? Ik ben in Playa del Carmen geweest, hotel: Gran porto Real, echt geweldig!!!

Tipje, als je naar Nl wilt bellen kun je van die kaarten kopen via je hostess, daarmee betaal je per minuut, maakt niet uit waarheen. Je krijgt 12 minuten voor 100 pesos, als je belt betaal je 1 min starttarief en dan gewoon wat je verbeld, heel goedkoop. En neem vooral dollars mee, pesos gebruiken ze amper, ze hebben liever dollars (is vaak ook iets goedkoper, maar let wel op!!!)

heel veel plezier in ieder geval daar!!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:48

Afbeelding
Dit is een wereld stekker, het is een soort verloopstukje zodat je stekker in een buitenlands stopcontact kan.
Hij regelt echter niet het omzetten van 220 naar 110 Volt.

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:52

[/quote] ik ben zelf in september geweest en heb nog nooit zo'n heerlijke vakantie gehad.. Waar precies ga je heen?? Ik ben in Playa del Carmen geweest, hotel: Gran porto Real, echt geweldig!!!

ik ga ook naar playa del carmen!!!!!!!!!!!



heel veel plezier in ieder geval daar!!![/quote]

dankje wel !!

en we gaan effe langs de anwb voor de wereldstekker die is daar maar 13.50 euro en vraag ik meteen effe of dat het neige is wat me nodig hebben

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:56

Nou, dan zul je het zeker wel naar je zin hebben. Wat ik trouwens hele leuke excursies vond was het een dag meelopen met een dolfijnentrainer en een tocht door de jungle met quads. Laat je weten hoe je het gehad hebt??

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:57

Lissalover schreef:
Nou, dan zul je het zeker wel naar je zin hebben. Wat ik trouwens hele leuke excursies vond was het een dag meelopen met een dolfijnentrainer en een tocht door de jungle met quads. Laat je weten hoe je het gehad hebt??


dat wil ik ook !!!!! ik ga alleen mee eigenlijk om met dolfijnen te zwemmen!! haha nee hoor maar dat lijkt me gewoon zo cool!!

heb je dat daar geboekt ?? of heb je een adres waar ik dat kan boeken Haha!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:11

Dat kan je gewoon via de hostess regelen. Het park heet geloof ik atlantis en je word dan opgehaald door een busje, je brengt de hele dag in dat park door en 's avonds kom je terug en dan nog even eten. Reserveer wel op tijd, want vaak zitten ze al vroeg vol, dus gelijk als je zaterdag (denk ik) de bijeenkomst hebt reserveren. Die excursie kost je 185 dollar pp. Maar je hebt er echt wat aan, je doet echt wat met die dieren en je leert er ook nog wat van!!!

Oh, ik wil hoe langer hoe liever weer terug!!!

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:13

Heb ik ook gedaan! Bij de 2 natuurparken X-Caret en Xel-ha kun je "Trainer for a day" boeken dan kun je de hele dag meelopen met een trainer én natuurlijk de hele dag met dolfijnen zwemmen, ze leren je daar ook de handgebaren, dat is dus echt gaaf.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:57

Als je in een hotel zit, kun je ze daar vaak lenen/huren.Mijn ouders zijn er geweest en volgens mij geen problemen gehad.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:54

Een adapter om de stroom aan te passen is gewoon makkelijkst te vinden op de luchthaven zelf Een "wereldstekker" past de beentjes van het stopcontact aan, een adapter zorgt dat de stroom ook aangepast is naar het land in kwestie Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:22

Yep, wereldstekkertje, bij de HEMA bv. Of van iemand lenen. GSM is niet bruikbaar. Telefoonkaarten werken perfect, op iedere hoek kun je bellen.
Ik hoop niet dat jullie net als wij een orkaan meemaken, want dat is niet leuk. Wij hebben 2 jaar geleden de noodtoestand afgekondigd gekregen en zijn tussen het natuurgeweld door naar Mexico-city gevlogen na 4 dagen op water en brood geleefd te hebben in Merida. Toilet doorspoelen met zwembadwater, riolering die de eerste verdieping van het hotel verzwolg, ratten die op de tafels liepen...met een kaarsje naar bed want stroom uitgevallen neuh. Voor mij heeft Mexico zijn charme verloren...En Mexico city is de smerigste stad ter wereld...zeker als je daar de rest van de "vakantie" moet uitzingen (nog zo'n 5 dagen lang)
Maar toch, een fijne vakantie. Het zal er best mooi zijn!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:22

Gelukkig hebben wij het daar gewoon goed gehad..

xel-ha ben ik ook geweest, maar ik vond de basins voor de dolfijnen daar erg klein, bij altantis liggen de basis gewoon in de zee en zijn veel groter. Ik vond dat diervriendelijker.

Handgebaren e.d. leer je dus bij elke trainer for a day excursie...

damn ik wil terug!!!!!! Kan ik niet mee, verstopt in je koffer ofzo???

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, Googlebot, GrapeshotBot, PLK, Sjokki, Vecar, xPearl en 60 bezoekers