Gisteren gewerkt --> gecrasht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gisteren gewerkt --> gecrasht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:44

K heb dus pas een baantje op een fokstal en gisteren mocht ik aan het werk. Lekker met een jong paard (3) bezig geweest, gelongeerd met hoofdstel, ging echt super! Dat beestje is echt zo goed van vertrouwen, echt een lieverd.

Daarna vroeg "mijn baas" of ik nog even op haar paard wilde. Ze rijdt zelf heel weinig en is een beetje bang van het paard. Ze heeft de afgelopen tijd alleen maar gestapt (gelukkig staat ie wel elke dag buiten). Maar goed, ik erop. In principe nix aan de hand, alleen verzette ie zich de hele tijd tegen het bit, je kent het wel, het bit vast pakken en trekken. Dan heb je m weer even nageeflijk en dan probeert ie het weer en zo de hele tijd. Dus ik probeerde m een beetje op te sluiten aan de voorkant tijdens het halthouden, wat gebeurt er: begint mevrouw te steigeren! Dat had ik echt niet zien aankomen en omdat ie het twee keer achterelkaar deed, stond ik netjes op m'n voeten ernaast.. Echt raar hoor, dat had ik echt niet verwacht. Maar ja, meteen er weer op gegaan, later probeerde ie het nog een keer, maar toen voelde ik het aankomen en was ik m voor.

ik blijf het raar vinden, waarom steigert een paard nou om nix? Misschien heeft ie pijn in z'n mond ofzo, ik weet het niet.. maar ik heb nog altijd liever dat ze een bok geven dan dat ze meteen gaan steigeren...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:49

Hij pakte tijdens het rijden het bit 'beet' om onder zijn werk uit te komen, dit heeft geen effect als hij moet halthouden en hij kwam dus omhoog om er toch onderuit te komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:54

ja dat snap ik, ik vind het alleen niet echt relaxed, dit is echt protest, en dat rij je er niet zomaar uit, ben ik bang...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:31

Ik kan hier dus over mee praten. Ik rij een 5 jarige merrie die van haar 3e tot een half jaar geleden alles super oppakte en heel leergierig was. Nu krijgt ze een beetje een verlate pubertijd en gaat ze dus ook de lucht in wanneer het haar niet zint. Heel leuk. Het wordt gelukkig nu net weer minder, we hebben het ergste gehad. Alles is gecheckt bij haar, ze heeft er gewoon lol in, heel fijn.... Boos!