Schuurplekken van deken, wat aan te doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Schuurplekken van deken, wat aan te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:28

heej!

Mijn pony heeft op zijn boeg van die schuurplekken van het deken, omdat hij geschoren is , zie je het heel erg en het is kaal. Wat kun je er aan doen?? Help zo´n voorstuk wat je kunt kopen in ruitersportzaken??

Ik hoop dat jullie oplossingen weten!
alvast bedankt,

groetjes tamara

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:32

Zo'n voorstuk heb ik zelf nare ervaring mee, ons paard (en ik weet het ook van anderen) kreeg er brandplekken van bij z'n schoft, en een heel stuk vel eraf enzo, maar het hielp dan wel weer tegen de schuurplekken, maar die brandplekken is natuurlijk nog veel erger.
Er schijnt er trouwens tegenwoordig een te zijn die niet van die plekken maakt, maar ik weet niet welke.

Ik houd die schuurplekken zelf altijd goed bij met equistar, zodat het glad wordt, en je kan ook nylon stukken in je deken naaien, maar dat is wle veel werk, maar de plekken zijn dan wel weg.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:33

Misschien is een paarden-BH wel wat voor je paard?
En als je niet aan zo'n ding wilt beginnen, is een ander merk/model deken ook een oplossing.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:35

Mijn paard zie profiel heeft zo;n soort masker op. dit gebruik ik tegen de kou en dat hij niet erg vies kan worden. Dit masker loopt tot achter zijn schoft en bedekt ook zijn schouders. Hij heeft nergens last van met schuurplekken op zijn schouder enz.. De dingen kan je ook voor de helft kopen zodat alleen zijn borst erin zit. Een kenis bij mij op stal gebruikt dit exemplaar en heeft er wel goeie ervaringen mee zit niet al te strak en heeft geen schuurplekken..

Misschien een deken met loopsplit kan ook helpen..

succes

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:39

bedankt voor jullie reacties!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:55

Afbeelding

Afbeelding

Zoiets zou al kunnen helpen, en ik heb nog nooit gehoord van brandblaren op de schoft? Zoals je ook ziet gaat de BH ver over de schoft heen....

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:00

als het al kaal is ben je te laat voor deze winter... Het groeit weer aan als je deken ervanaf gaat. Je kunt nu wel allerlei dingen gaan aanschaffen, maar je paard heeft het op die plaatsen niet koud en zal daar dus ook niet zomaar zijn haar laten groeien... wel iets om volgend jaar rekening mee te gaan houden.

Als hij nog maar net is begonnen met schuurplekken krijgen, heeft het nog wel nu om er iets op te doen.

(nut heeft het natuurlijk altijd voor verder schuren, maar dichtgroeien gebeurd daar niet zomaar mee)