wat vinden jullie hier van??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

wat vinden jullie hier van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:38

haaj

ik heb een pony vna 9 jaar. Hij is heel braaf, wel snel, maar hij heeft nooit dressuur gelopen. Ik heb hem nu een jaar en nog wat maanden, en het gaat best goed. HIj loopt wel aan de teugel enzo. Nu heb ik al van een paar mensen gehoord , die laten hun paard 1x in de week rijden door iemand ( ze heet mariska) en die maakt het paard dan helemaal los, zodat je gwoon lekker kunt rijden en je paard soepel word. Nu wil ik dit ook gaan doen met mijn pony, en haar vragen of ze erop wil rijden. Wat vinden jullie hiervan??

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:41

Ik zou gwoon les vragen van die persoon als die zo die zo goed is.. Het is de kunst dat je het zelf allemaal kunt en asl het geod gaat waarom probeer je het zef dan niet met behulp van lessen..

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:45

Dat is waar. Het leukste is toch vooral zelf goed kunnen rijden. Lachen
Met een goed gereden paard ben je niets als je het niet zelf kunt onderhouden. Waarom neem je niet gewoon les? Dat zal even duur zijn (zoniet goedkoper) en daar steken jij én je paard iets van op *LOL* .

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:46

Ik ben het eens met Makhali..Is het niet de bedoeling dat je het zelf leert?
Vind het wel erg gemakkelijk om dat af te schuiven op een ander.Neem goede les,dat scheelt al een hele hoop.

Succes.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:19

ik zou het toch zelf willen doen. dat is voor jezelf toch ook een beter gevoel? ik zou lkr les nemen en er zelf voor gaan!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:25

haha ik snap het....
als er iemand op je paard gaat zitten die goed kan rijden loopt je paard altijd even een paar dagen wat fijner!
maar wat heb jij eraan?
besteed dat geld gewoon uit aan goede les!want wat zei kan, kan jij ook!!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:28

Tamara, je kunt beter aan je moeder vragen of je (meer) priveles mag, om zo zelf te leren hoe je pony los en ontspannen kan krijgen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:43

Ik ben van menig dat je het beter niet kan doen, het heeft geen zin om je pony 1x in de week goed te laten rijden, daar heeft de pony ook niks aan, je kan je geld idd beter besteden aan goed les, zodat jij het zelf kan!

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:46

En ook ik ben het er mee eens, neem gewoon goed les.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:15

Ik zou het ook absoluut niet willen, je hebt er zelf niets aan. Gewoon goed les nemen en geduld hebben.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:34

ja zou ook les nemen en misschien dat ze er een keer opgaat om de pony aan te voelen zodat ze beter jou kan uitleggen hoe je de pony moet rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:05

inderdaad, je hebt veel meer aan goede les. als iemand anders fijn op jouw paardje rijdt, wil dat nog niet zeggen dat dat jou ook lukt...

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 11:29

even voor de duidelijkheid: ik heb al privéles, 1x in de week, en had dressuurles op de club, maar het gaat er niet om of ik het kan.. ik ben er van overtuigd dat ik het kan, maar het is gwoon een stuk fijner rijden als hij helemaal soepel is.. maar het is misshien een domme vraag om hier te stellen, want jullie kenne mijn pony niet en weten dus niet hoe hij is. Hij is heel actief ( een beetje té) en hij vind het onwijs moeilijk om zich helemaal te ontspanne, daar heb ik meestal wel 2 tot 3 dagen voor nodig, als ik een dag niet heb gereden. Dan is het toch fijn als iemand dat kan in een uurtje?? en ik weet wel hoe het voelt en hoe het moet, maar ik ben net niet sterk genoeg met mijn benen en nog net te onervaren om het helemaal geod te krijgen. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, dat ik al les heb, en dat het daar absoluut niet omgaat. het gaat niet om dat ik het niet kan enzo, maar het gaat erom wat het beste is voor mijn pony

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:40

kan je dan niet gaan kijken hoe zij dat doet? (op een ander paard duz ga je (stiekem) ff kijken) en dat dan toepassen op je eigen paard??! en ik vindt het altijd erg vrustrerend als iemand anders op mijn paard rijdt en die kan het wel en daarna ga ik erop en lukt het niet HEEL vrustrerend!!
maar je moet het zelf weten natuurlijk!!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:41

Tamara, ik heb je wel een aantal keren zien rijden. Fiero is inderdaad erg sterk.
Je kunt altijd aan kristie (je instructrice) of zij dit een goed idee vind.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:05

Ik denk wel dat je kunt begrijpen dat de mensen op bokt hier niet meer kunnen dan hun antwoorden baseren op wat jij over je pony vertelt. Dus het is altijd relatief wat je aan kan met de tips die hier gegeven worden.

Toch zou het een goede instructeur moeten lukken jou uit te leggen hoe je het best een pittig paardje aan het werk kan zetten en zijn aandacht op jou richten.

En inderdaad, spreek er eens met je instructrice over. Zij zal misschien nog het best van al weten wat je kan doen.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 12:09

bedankt voor de reacties!!!!!!