Foto's van Australië

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 18:37

Zoals visje wel weet, komt mijn vader uit Australië. We hebben daar ook een paar jaar gewoond en hebben er veel familie. Dit zijn foto's van mijn nichten. Ze hebben ook paarden. Zoals je ziet rijden ze western...

Afbeelding
Dit is heel de familie te paard. Wel leuk,hé. Ze hebben veel paarden en pony's en drijven ook de schapen te paard...dat mogen wij ook doen als we daar zijn....echt wel een toffe ervaring...en die westernzadels zitten wel zaalig Haha!
Afbeelding
Op deze foto's wordt het paard van mijn nicht opgeleerd. Wel een mooi paard, vind ik. Het is een australisch veedrijverspaard.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Hier zijn ze op een wedstrijd. Ze rijden dus ook op de Engelse wijze.
Afbeelding
Dit zijn mijn twee nichten op een twee-weekse trektocht door Australië

Deze zomer gaan we weer voor 7 weken naar Australië *LOL* en Femke (visje) gaat ook mee, dus dat zal wel tof worden en veel paardrijden Party!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starfish op 2001-11-14 17:43 ]</font>


_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:41

wow Kwijl Kwijl Kwijl

stoere paardjuhs!!!!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:47

owh
wat gaaf
leuk.... maar mis je je familie niet??
mooie paarden hoor
wat apart een witte cap ben k niet gewend..
cool hoor veel plezier in australie Party!!
maar ehh daar leven toch heel veel enge dieren zoals scorpioenen en slangen en s...spinnen ( van die grote enge met Lips are sealed )
en nog heeel veel andere enge beesies?
groetjes heleen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:50

gaaf joh dat ziet er allemaal heel gezellig uit. kan ik ook niet mee???

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 19:08

Ja, ik mis mijn familie wel, en het is een hele hoop. Ik heb 6 tantes, ongeveer 15 nichten en neven, en dan nog heel veel achternichten en neven. Normaal gaan we om de 4 jaar want het vliegtuig is heel duur. Maar nu gaan we al terug na 2 jaar, op mijn aandringen zodat visje mee kon... *LOL*
Die witte caps zijn wel grappig en als ik er zo een op heb dan is dat om te Misselijk . Het is wel een dom zicht vind ik. Maar ze zijn verplicht en zijn ook wel een stuk veiliger dan onze caps. Ze zijn heel sterk, wel niet zo mooi...
Er zitten veel slangen en spinnen, gevaarlijke en dodelijke ook. Maar als wij gaan in de zomer is het daar winter en zijn er niet veel van die enge beesten.Maar er zitten ook veel kangeroes *LOL* .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:49

Wow, wat gaaf! Party!!

Ik ben zelf in '98 voor 7 maanden in Australië geweest. Daar heb ik ook gereden, idd ook met zo'n witte helm op. Overigens hebben ze die ook in het zwart en donkerblauw hoor, en ze zijn verplicht. Als je zonder helm op de openbare weg rijdt, heb je $50 boete te pakken (zonder fietshelm op de fiets trouwens ook). Maar wat een gave foto's zeg, ik krijg helemaal heimwee! Een trektocht van twee weken door Australië... En jij gaat 7 weken op vakantie daar naartoe, hartstikke leuk! Party!!

BTW: waar in Australië hebben jullie gewoond?

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-14 18:51 ]</font>

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 20:31

kei tof dat jij ook in Australië geweest bent!!!!Eindelijk iemand die begrijpt dat Australië zo'n fantastisch land is *LOL* !!!Ik heb ook vaak heimwee en ik kijk al erg uit naar deze zomer (hoewel ik Odessa natuurlijk zal missen)!!!!
Wij hebben gewoond in de Blue Mountains dichtbij Sydney. Mijn familie woont ook rond Sydney. Waar ben jij geweest in Australië en hoe ben je daar verzeild?
Als we daar zijn mogen we vaak bij mijn nicht mee helpen de schapen te drijven. Ze hebben heel veel grond en nogal ruw landschap. Steile hellingen, maar ook zalige vlakten zoals op de foto's waar je zalig kunt galopperen. Hoe meer ik er aan denk, hoe meer heimwee ik krijg....Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:34

Gave foto's!!! Een deel van mijn familie woont ook in Australie! Een tante van mij komt iedere 4 jaar over en vorig jaar is ze samen met 1 van haar dochters hier geweest (mijn nicht dus) mijn ouders zijn er 2x geweest. In en rond Sydney en Melbourne...zelf ben ik er helaas nog nooit geweest, lijkt mij fantastisch!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:37

jeeh wat cool
mijn broer is ook naar australie geweest en heeft ook een poosje tussen de paarden gewerkt
maar ontopic deze fotos zijn erg gaaf..
western Kwijl

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:57

Gave foto´s !
Eigenlijk wilden we van de zomer met vrienden van ons naar Canada/Amerika gaan. Helaas kunnen onze vrienden nu niet, omdat ze in de lente gaan beginnen met een huis te bouwen.
Maar goed.... daardoor gaat nu wel mijn harte-wens in vervulling : wij gaan naar Australie Party!! !
Over 3 weken ben ik jarig en dan komen ook mijn broers. De ene heeft jarenlang bij de KLM gevlogen en was dus al vaker in Australie, de andere was er 2 jaar terug voor de eerste keer (oa bij de olympische spelen) en was er zo gek van, dat ´ie vorig jaar meteen weer op huwelijksreis er naar toe is geweest.
We wachten nu dus met spanning op hun komst, zodat we kunnen plannen waar we precies naar toe gaan!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 02:40

Gaaaaafff!!!! Ik ben zelf wel in Australie geweest, mijn broer woont in Sydney namelijk.
Zoiets had ik niet gezien, wel die mooie helmpjes die ze op hebben, stond mij ook erg charmant Haha!
Maar ja, veiligheid gaat voor alles, niet?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:51

Wowwwwwwwwwwwww die 3e foto, lekker ziet dat eruit joh. Dat wil ik ook !!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 18:46

ja, het is zalig om daar te rijden. Mijn nicht en haar man hebben zo veel grond (ongeveer 2km op 2km)dat je er buitenritten van 4 uur kunt maken, en je bent nog altijd op je eigen grond, echt zalig!!!En er lopen veel kangeroes rond, echt wel mooi!
Lovers

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:13

OHHH Kwijl Kwijl jeetje wat mooi zeg, dat zou ik ook nog wel eens willen... Misschien als ik klaar ben met vervolgopleiding ofzo...Schijnheilig
Vooral deze foto vind ik geweldig, lijkt me heerlijk om daar zo te rijden Haha! , dat heb je goed voor elkaar Knipoog

Afbeelding
wauw Cool

Don't hate me cause you ain't me!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 00:51

Gaaf, de Blue Mountains! In de buurt van Katoomba? Jammer dat ik hier geen scanner heb, anders had ik wel ff het een en ander op Bokt gezet. Ik was m'n hele leven al wild van Australië, wilde ooit oog in oog staan met een kangoeroe, en dat is me gelukt, zie de foto hier beneden. Lachen

Na mijn afstuderen ben ik 7 maanden naar Australië geweest op een Working Holiday Visa (6 maanden was het plan, het werd er eentje langer). Jongeren tussen de 18 en 30 (toen nog tussen 18 en 26) uit o.a. Nederland, Groot-Brittannië, Ierland en Canada kunnen zo'n visum krijgen. Je mag dan een jaar lang reizen en ook daar werken, en het is de bedoeling dat je het geld dat je daar verdient weer uitgeeft aan je reis. Veel mensen gaan in de fruitpluk werken - ik heb o.a. 8 weken aan de lopende band bananen ingepakt, maar ik heb ook 6 weken als groom op een dressuurstal gewerkt. Een super ervaring, ik zou het zo weer doen maar dan ook echt voor een heel jaar! Party!!

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:05

waauauauauuauw wat mega stoer!!
over 28 dagen *al bijna Party!! * ga ik ook naar australië!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 15:30

Dat ljkt me echt supercool!!!

Bestaan er ook van die georganiseerde trektochten door Australie op een paard? Bij welke organisatie kun je dan terecht?
Weet iemand dat toevallig?


_________________
The horse: Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-11-16 14:33 ]</font>

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 17:34

wat cool, trektochten maken in canada ja dat wil ik ook wel!


starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 20:39

Ik weet wel een organisaties die trektochten organiseren, bijvoorbeeld in de Snowy Mountains (van de film "The Man from Snowy River"). Dat heeft mijn nicht al gedaan. Dat is echt fantastisch. Je hebt trektochten van 4, 5, 7, 14 dagen...En de paarden zijn echte betrouwbare paarden die het gewoon zijn om in de bergen te galopperen enzo. Dat wil ik ook ooit doen, maar dit gaat alleen in de zomer, anders ligt er sneeuw. En als het daar zomer is, is het hier winter en dus geen vakantie Verdrietig
Karin, we woonden in Springwood. Katoomba ben ik ook al eens geweest en al vaak doorgereden op weg naar mijn nicht (foto's) die een "farm" heeft achter de Blue Mountains. Het is daar wel prachtige natuur,hé, in de Blue Mountains!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 09:53

Aaaaarg... nog even volhouden!!!!

Cool coole foto's! Het 5de paardje van links naar rechts op de eerste foto is echt wel supermooi *LOL* .
Misschien kan je ook trektochten in de winter doen die dan niet de bergen in gaan? En anders organiseren we er zelf één Knipoog *LOL* hé!

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 10:38

Tuurlijk zullen er ook in de winter trektochten zijn, wel niet in de bergen natuurlijk.Dat paard dat visje mooi vindt, is Danny. Zij heeft ondertussen een schat van een jaarling. Ze heeft wel sinds een jaar een gezwel aan haar oog, waardoor ze waarschijnlijk blind zal worden aan een oog. Verdrietig Maar het is echt een tof paard om op te rijden Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, YandexBot en 85 bezoekers