bijrijdersvraagje....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

bijrijdersvraagje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:04

jah, de zoveelste vraag over bijrijders Haha!, maar goed...

Ik vraag me af... Wat betalen jullie (als jullie bijrijder zijn), aan de eigenaar van je bijrijderspaard, of wat vragen jullie (eigenaar) aan de bijrijders qua geld.

Wat krijg je/ze daarvoor terug.

:){


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:07

Hai,

Ik ben zelf een bijrijdster en ik betaal Geld, geld! 50,-- per maand. Daarvoor mag ik 3 keer per week rijden, ik mag met hem naar buiten, in de bak rijden, longeren, alles eigenlijk. Ik vind het zelf niet veel geld. Op een manege betaal je voor twee keer een uurtje lessen al bijna 50 euro.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:40

Hoi

Mijn bijrijdster betaalt 40 euro per maand voor 2 keer in de week
Ze mag wel alles met hem doen ( buitenrijden , bakrijden, springen dressuur , longeren enz enz )

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:43

Ik betaal helemaal niets, ik kom tenminste 2x per week en mag eigenlijk alles.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:44

Ik betaal nu 35 euro, voorheen was het voor 1x buitenrijden en 1x longeren in de week. Nu betaal ik nog steeds 35 euro voor 1x in de bak rijden en 1x longeren in de week. Daarnaast krijg is om de week een lesje extra en daar betaal ik dan 7,50 per keer extra voor. Waarschijnlijk ga ik door omstandigheden wel stoppen (zie VvdD).

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:28

Ik betaal niets en ik krijg ook niets.
De eigenaar is blij dat zn paarden gedaan worden en ik ben blij dat ik kan rijden en verzorgen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:30

ik betaalde toen ik een bijrijdpony had 30 euro in de maand, mocht er alles mee doen en eigenlijk komen wanneer ik wilde.. moest minimaal 3 keer in de week komen, en als ik meer wilde was dat ook prima Haha!

Dag lieve mama...

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:38

Ik reed een paard waar ik niets voor hoefte te betalen. Ik mocht haar in principe iedere dag rijden. Ik verzorgde haar verder ook iedere dag. Ze stond meestal samen met Dennis op het land.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:43

ik betaal niks,
mag zovaak komen als ik wil,
alleen savonds niet en zondags niet
ik mag de weg op maar niet naar heerhugowaard ivm drukke weg.
verder hoef ik niet uittemesten maar liever wel

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:25

Nonix kost niks, mag ik zo vaak komen als ik wil en ook al wil ik m een driedubbele flikflak achterover laten doen, de eigenaresse vind t best.
Puck kost ook niks, ga ik twee keer per week heen en ik rijdt m dan dressuurmatig. Ik ken hem ook nog niet zo goed dus ik wil voorlopig ook nog niet meer met hem doen.
Bij allebei de paarden gaan de eigenaren er natuurlijk vanuit dat ik normaal met het beest omga, hem netjes poets en de hoefjes uitkrab voor het rijden etc. maar dat lijkt me logisch....

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:25

ik betaal ook niet, ik heb vorgesteld om een deel mee te betalen maar dat wilde de eigenaar niet. rede? het is haar paard, zij heeft geen tijd meer maar wil haar ook niet weg doen.
wel moet ik 2x per week mesten (ik ga er 3x in de week heen) en omdat ik niets hoef mee teb betalen (en koopverslaafd ben Bloos! ) koop ik gewoon allemaal spullen voor het paard

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:36

Als ik een bijrijdster heb, vraag ik er niets voor. Ze doen het om mij te ontlasten en ik ben daar allang blij mee. Momenteel heb ik niet echt een bijrijdster, mijn vriendin traint Relly omdat ik haar zelf niet kan rijden , Aquila heeft een verzorgster die haar vertroetelt, longeert wanneer het nodig is en sinds afgelopen week af en toe rijdt ipv longeert. Volgende week komt Janneke en die ga ik in eerste instantie zelf rijden, daar hoop ik geen bijrijdster voor nodig te hebben Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:48

Ik heb 1x in week een bijrijdster en ik vraag niks, ze mag wel alles met hem doen.
Zij helpt mij en ik haar, dus waarom betalen?
Ik zou iig geen bijdrage willen leveren (wel dingen als hoefijzers als ik veel zou buitenrijden bijvoorbeeld).

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:18

Ik betaal niets, en mag komen wanneer ik wil, ben de enige die erop rijdt. Ik betaal wel zelf mijn lessen en de rijvereniging. Ook zijn verder alle spullen zoals zadels, hoofdstellen e.d van mijzelf. Heb eigelijk een eigen paard, zonder de kosten van aanschaf en veearts e.d.
Ben er erg blij mee en de eigenaar is blij dat zijn paard goed verzorgd en gereden wordt.

Veni, vidi, vici

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:29

Ik ben eigenaar en mijn bijrijdster betaalt 25 euro per maand... daar van laten we Escala iedere dag door een van de stalmedewerksters buiten zetten! Zo heb ik een extraatje voor mijn paard en niet direct voor mezelf... Haha! Degene die Scaaltje buiten zet is overigens goud waard... als het te nat is dan loopt ze een stukje en ze geef Scalila wortels... geweldig dus. Verder mag Mandy (mijn bijrijdster) in de rijbakken rijden, het bos in, als ze wil mag ze wedstrijdjes in de buurt (Escala houdt niet van trailers Haha! ) rijden...ze mag een sprongetje maken, western rijden (dat doe ik ook Haha! ), ze mag er achterste voren op zitten... kortom, ik geloof niet dat ik moeilijk ben. Ze rijdt 3 dagen per week en dan neemt ze ook de verzorging op zich.

marinaw
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:46

Hoi hoi,

ik ben nieuw maar wil wel vast een antwoord geven, ik betaal nu 75 euro per maand en vanaf maart 100 euro per maand. Daarvoor mag ik zo'n 3 tot 4 keer rijden per week (in overleg met de andere bijrijdster) en kunnen we alles met hem doen. Hij staat buiten op het land dus ik hoef niet te mesten. lessen kan helaas niet dus het is voornamelijk buiten rijden.

groetjes

Marina

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:49

Ik mag nog nie eens betalen dat willen ze niet terwijl ze toch 12 hafjes hebben
ik mag gaan wanneer ik wil en uitmesten hoeft op zich niet alleen als ik zelf wil ze willen absoluut niet dat ik dingen koop want dat doen hun wel.....
kortom ik ben verwend Bloos hihihi

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:02

Ik betaal 40 euro per maand, ik rij vast op twee dagen, maar wanneer ik tijd en zin heb, mag ik ook andere dagen gaan Lachen

Om de week volg ik ook een lesje samen met de eigenaresse

Het leven is een gebakje!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:18

Ìk betaal niks voor mijn bijrijdpaard. Ik mag elke dag rijden als ik wil, dan moet ik alleen ff bellen dat de eigenaresse dus niet hoeft. Ik koop wel af en toe snoepgoed voor vasco en foenegriek.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:21

Ik betaal ook niks voor mijn bijrijdpaard. Binnenkort ga ik wel wat lessen nemen die ik dan zelf betaal.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:23

mijn bijrijdster betaald niks. en rijd minimaal 1 x in de week. ze mag vaker als ze wil. en me pony zijn berijdster weet ik nog niet precie. ze hoeft er natuur;lijk niet voor te betalen. denk dat ze ongeveer 1 a 2 x in de week gaat rijden. ze is namelijk zaterdag net voor het eerst geweest.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:24

Toen ik m'n paard nog niet had en bijreed betaalde ik 100 gulden per maand voor zo'n 4/5 keer in de week. Ik mocht alles met dat paard!
Toen kreeg ik m'n eigen paardje.
M'n bijrijdster eerst betaalde ook 100 gulden per maand en die kwam 3 keer in de week.. Daarna werd het 50 gulden bij andere bijrijdster en toen ik door tijd tekort (en zij was inmiddels gestopt) echt iemand zocht hoefde ze niks te betalen alleen hun les.
Ik heb toen een tijdje iemand gezocht voor 25 euro per maand..die 25 euro was puur om het feit dat je dan zeker weet dat iemand komt. Ze betalen er immers voor. Maar nu ben ik verhuisd en heb ik een bijrijdster die er niks voor betaald, ze staan bij mij aan huis dus ik heb weinig extra kosten..
Ik rij nu ook paarden voor iemand anders en daar hoef ik nisk voor te betalen. Ze zijn erg blij dat het paard nu gereden word.. ik hoef zelfs de stal niet uit te mesten OK dan!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:28

Ik heb meerdere bijrijders gehad.
De eerste betaalde de helft van de maandelijkse kosten van het paard (Stalling) , en mocht daar dan drie keer per week op rijden. Na een half jaar kocht ze een eigen paard en ben ik alleen verder gegaan.

Ongeveer twee jaar geleden heb ik een klein akkefietje gehad met het uit het land halen van een paard. Daarna heb ik een tijdje twee bijrijders gehad die niets hebben betaald, ik was al lang blij dat mijn paard beweging kreeg. De ruiters die mijn paard hebben gereden hadden allebei een eigen paard, dus konden die extra kosten er niet bij hebben, en hoefden in principe ook niet perse een bijrijdpaard te hebben.

Je suis Charlie.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:29

Nou ik hoef niets te betalen! Ik rijd Siki omdat de eigenaar er zelf te weinig tijd voor heeft en zou het ook erg vreemd vinden als ik daarvoor moet betalen. Gister zei iemand nog tegen mij: als ik iemands hond uitlaat ga ik daarna toch ook niet de keuken schoonmaken?!
Anders vind ik het als je zelf minder gaat rijden, zodat je bijrijder kan rijden. Of als je het paard op de ijzers wil maar van de eigenaar hoeft dat niet, dan betaal je zelf vind ik.
Volgens mij is het ook anders in het westen dan hier in het noorden!
Ik betaal meer in natura door het tuig te onderhouden en dergelijke.

Faber quisque fortunae suae

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:32

Maar Alet: als jij naar een manege zou gaan omdat je perse wilt rijden, dan moet je daar ook voor betalen.
Als je naar een bijrijdpaard op zoek gaat omdat je perse wilt rijden, dan vind ik dat daar ook wat tegenover hoort te staan. Tuigage enz. gaat namelijk ook stuk. Anders is het als je bijvoorbeeld staat te mesten....dan is het paardrijden daar idd de beloning in natura voor.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, IASCrawler, Little_Gift, meniekske en 136 bezoekers