Emetyt AA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Emetyt AA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:16

Weet iemand of het juist is dat de hengst Emetyt bij VDL op stal staat
en voor dit seizoen ter dekking staat.?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:18

Stuur VDL anders even een pb Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:19

Sjuimpje schreef:
Stuur VDL anders even een pb Haha!


Hier gaat het vlugger.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:25

Emetyt staat inderdaad ter dekking bij Van de Lageweg. Dit werd toch zo afgeroepen zaterdag op de showdag.

MissEllen

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:29

Wat vonden jullie van die hengst, een aanwinst voor de fokkerij??

<font color="red">Begin mei is mijn White Star merrie uitgeteld!!</font>

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:40

MissEllen schreef:
Wat vonden jullie van die hengst, een aanwinst voor de fokkerij??


Hij heeft nogal wat kinderen nagelaten in positieve zin.
Waarschijnlijk is zijn verervingskracht niet gering.

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:44

Zag er best een mooie hengst uit. Kon goed springen. werd trouwens heel goed voorgesteld door zijn gelegenheidsruiter. (allé denk toch dat het een gelegenheidsruiter was). Vond dat hij een nogal aparte voskleur had. Is hij nu koffievos of niet?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:46

O kijk eens aan, hij is wel in nederland dus.
Ik begin te geloven dat sommige bokkers beschikken over zo'n magische voorspellingsbol.

Ik ben benieuwd, het is zomaar 3 april.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:52

adriana schreef:
O kijk eens aan, hij is wel in nederland dus.
Ik begin te geloven dat sommige bokkers beschikken over zo'n magische voorspellingsbol.

Ik ben benieuwd, het is zomaar 3 april.


Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:04

Hij staat nu idd bij de VDL-stud. Afgelopen zaterdag werd hij heel netjes voorgesteld op de NRPS-show. Lijkt me een fijn dier, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik heel weinig over zijn achtergrond en nafok weet Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:05

Arlequin is ook de vader van Zeus. Die zal wel een belletje doen rinkelen bij velen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 11:07

gomir schreef:
. Lijkt me een fijn dier, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik heel weinig over zijn achtergrond en nafok weet Bloos


Moet je toch in Polen zijn

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:09

Dat had ik al opgemerkt petraaken Knipoog Maar verder durf ik er weinig over te zeggen
Nakomelingen zitten natuurlijk ook vooral in het buitenland en daar ben ik wat minder op de hoogte dan hier Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:11

Tja dat is wel een nadeel van hengsten uit het buitenland die hier voor het eerst dekken. Je kan ze zo moeilijk beoordelen op afstammelingen als je die niet live kan zien.

MissEllen

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:13

Maar hebben we in nederland voor de fokkerij nog steeds paarden nodig om het ras edeler te maken?

<font color="red">Begin mei is mijn White Star merrie uitgeteld!!</font>

MissEllen

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:14

niet afkrakend bedoeld voor de volbloedhengsten, en ik vind het ook goed dat ze er zijn maar deze gedachten had ik...

<font color="red">Begin mei is mijn White Star merrie uitgeteld!!</font>

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:17

Zuivere Anglo-Arabische hengsten hebben ze niet meer zoveel bij het NRPS. Dus nieuw bloed was op dat gebied wel welkom. Aan goeie hengsten is er eigenlijk nooit gebrek. Anglo-arabieren zijn zeer veelzijdige dieren en kunnen dus voor alle takken van de paardesport gebruikt worden.


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:20

Ik denk idd dat dit bloed wel gewenst is. En na alles wat ik de afgelopen 6 maanden heb gehoord en gelezen denk ik dat dit een betere invloed zal hebben dan menig andere hengsten die we in de loop der tijd gebruikt hebben.

Maar de tijd zal het leren.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:23

Ja Ceasario dan moet je idd in Polen zijn. En daar waren Yootha en ik de afgelopen zomer ivm een werkbezoek aan de Staatsstoeterij Furstenstein en bij de begroeting van de fokleider van Polen maakte Yootha mij attent op de stropdas van het NRPS die door deze man gedragen werd.Bij navraag bleek dat het NRPS daar een week eerder was geweest. Later op de dag hadden wij een gesprek met de fokleider over de inbreng van de Shagya in de sportpaardenfokkerij en toen vertelde hij dat de goede hengst Emetyt voor 1 jaar naar Nederland was verhuurd. Wij hebben dit na laten checken door een hele goede bekende en in eerste instantie werd dit bericht ontkend. Beetje vreemd verhaal allemaal maar bij mij ging er een lampje branden toen ik in Petraaken haar posting las dat er op de NRPS keuring een Poolse Angloarabier aanwezig was en bij navraag bleek dat het idd Emetyt was.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:24

Ah ok, nu snap ik de puzzle!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:23

adriana schreef:
Ah ok, nu snap ik de puzzle!


Zijn maat is 169 cm.

Citaat:
"Emetyt" istein Schw.Br. Anglo-Araber Hengst aus Polen stammend mit Siegen u. Plazierungen in der Vielseitigkeit Kl M

s owie einigen Internationalen Erfolgen(Lummen/Belgien).Unter anderem gewann er das Nationale Qualifikationsturnier der VielseitikeitKl.M in Jaroszowka Aufgrund seiner Erfolge hat sich Emetyt für die Teilnahme an der Olympiade in Atlanta im polnischen Team für die Vielseitigkeit qualifiziert.Er zeichnet sich bei einem Stockmaß von 169cm durch groe Leichtrittigkeit und überdurchschnittliche Bewegung in allen drei Grundgangarten aus.Besonders beeindruckend ist seine enorme Leistungsbereitschaft am Sprung,wo er auch Höchstabmessungen spielend berwindet.Ein Emetyt Sohn gewann ein SB-Springen in Polen über 2 Meter. Emetyt zeicnet sich mit überdurchschnittlichen Nachkommen in allen Bereichen der Zucht aus.

Anerkannt f.Anglo-Araber .Holsteiner,Oldb.(Einzeldeckerlaubnis)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 12:43


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:04

greetje schreef:
Ja Ceasario dan moet je idd in Polen zijn. En daar waren Yootha en ik de afgelopen zomer ivm een werkbezoek aan de Staatsstoeterij Furstenstein en bij de begroeting van de fokleider van Polen maakte Yootha mij attent op de stropdas van het NRPS die door deze man gedragen werd.Bij navraag bleek dat het NRPS daar een week eerder was geweest. Later op de dag hadden wij een gesprek met de fokleider over de inbreng van de Shagya in de sportpaardenfokkerij en toen vertelde hij dat de goede hengst Emetyt voor 1 jaar naar Nederland was verhuurd. Wij hebben dit na laten checken door een hele goede bekende en in eerste instantie werd dit bericht ontkend. Beetje vreemd verhaal allemaal maar bij mij ging er een lampje branden toen ik in Petraaken haar posting las dat er op de NRPS keuring een Poolse Angloarabier aanwezig was en bij navraag bleek dat het idd Emetyt was.


Merkwaardig 2 jaar geleden beweerde de voorzitter de heer Arissen van het NRPS op alle afdelingsvergaderingen nog dat het Shagyabloed absoluut niks voorstelde en dat het ongeschikt is voor de rijpaardenfokkerij. Dan ben je toch echt wel deskundig als je nu als een blad aan de boom omdraait!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:06

greetje schreef:
hengst Emetyt voor 1 jaar naar Nederland was verhuurd. Wij hebben dit na laten checken door een hele goede bekende en in eerste instantie werd dit bericht ontkend.


Hmm... gaan er nu ook al paarden door de achterdeur de fokkerij IN???

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 13:08

Missouri"]
[quote="greetje schreef:
hengst Emetyt voor 1 jaar naar Nederland was verhuurd. Wij hebben dit na laten checken door een hele goede bekende en in eerste instantie werd dit bericht ontkend.


Hmm... gaan er nu ook al paarden door de achterdeur de fokkerij IN???
[/quote]

Per 1 mei via de voordeur. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, Noblesse_ en 100 bezoekers