[JV] Hoe zien jullie het liefst een proef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vonny
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: deventer

[JV] Hoe zien jullie het liefst een proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 21:54

hoi hoi.

had laatst wedstrijd dacht dat het wel goed ging, maar had toch lage punten.
nu stond er op mijn protocol actiever.
hoe moet ik dit oplossen. want hij is nu net wat rustiger en springt niet meer weg.

verder ging de proef toch netjes, hebben jullie idee?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:01

Dat is moeilijk te zeggen, ik ken je niet en heb ook je proef niet gezien...

Over het algemeen zie ik graag een paard wat los door zijn lijf loopt, en het gevraagde makkelijk aankan. De ruiter ontspannen, in correcte houding, met correcte hulpen.
Dat is wel heel erg algemeen, maar duidelijker kan ik het even niet verwoorden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:13

Zoals Imker ook al zei, is het moeilijk te zeggen aangezien wij je proef niet hebben gezien.

Het idee achter het actiever wat op de protocol stond zal waarschijnlijk zijn dat je paard beter op de hulpen moet reageren en zijn passen beter af moet maken. Zodat het geheel dus actiever overkomt.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:54

Wat wordt er in het algemeen graag gezien? Braaf en netjes, of wat spectaculairder met af en toe een foutje? Ik rijd een behoorlijk hete merrie, moet haar met veel impuls rijden en heel erg aan de gang houden omdat ze anders overal naar gaat lopen kijken. Gevolg van dit is wel dat ik een bepaalde 'spanning' opwek waar ze 90% van de tijd goed mee om weet te gaan maar hierdoor komen er ook weer slordigheidsfoutjes... Oftewel, zien jullie liever een proef waarin je constant 6-jes/7-tjes geeft omdat het braaf en netjes is, of proefjes met 8-en en af een toe een 3 of 4 omdat het paard net dat beetje extra heeft maar hierdoor weleens een slordigheidsfoutje maakt? De proef in het geheel moet er dan natuurlijk niet onrustig uitzien... Ben benieuwd!