bij de'hengst' wezen kijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

bij de'hengst' wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:33

Knipoog
vandaag even bij een paard wezen kijken
een jonge hengst Cool
wordt juni pas 4!
erg leuk ding! natuurlijk nog niet veel bespiering...pas paar maand echt onder het zadel...hij is best grof, maar hefet ene best klein hoofd!
en absoluut geen hengst! hij is echt heel lief, beetje suf! had wel wat meer pit in gemogen...maja maybe komt dat nog!?! rijdend was die braaf...en dat voor een 3,5 jarige! zelfs springen onder man ging leuk!

toen we naar huis zouden gaan liepen we tegen een 6 jarige ruin aan....die ook te koop stond!(zelfde eigenaren) naja die dan ook maar ff proberen Tong uitsteken helaas had die nog nooit wedtsrijd gelopen, en was ff wat stoerder! met rijden vond ik hem wat minder
maar hier wat fotootjes(als ze het doen Boos! )

de hengst Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toen ik Haha! en mij pa deed ook erg zuinig toen ik er op zat Boos!
Afbeelding
Afbeelding

de ruin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben benieuwd wat jullie er van vinden

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:37

Leuk aansprekend paard!
Alleen een heel erg akelig voorbeen Scheve mond

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:37

mooi paard joh die hengst! erg leuk vind ik hem. hij kan wel goed onder de man springen voor zo'n beestje van 3,5!! k doe weleens een merrie hier van 3,5 maar die ziet het nut niet van springen hoor...

mooie diertjes!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:40

Ik vind dat het bij die hengst net lijkt alsof hij een deuk in zijn achterhand heeft!! Of is dat licht bedrog? De ruiter zit er ook op alsof hij een of ander wild woest dier onder zich heeft zeg, beetje overdreven of niet?
Ik vind de ruin ook iets meer aanspreken eerlijk gezegd, in zover je dat van wat momentopnames kan zeggen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:43

Ik vind de ruin leuker

    S p o t.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:54

Sjuimpje schreef:
Leuk aansprekend paard!
Alleen een heel erg akelig voorbeen Scheve mond


Sluit ik me bij aan, ik zie ze liever wat meer ingevouwen bij de sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:04

De ruin springt zo slecht nog niet, ook een wat hangend voorbeen, maar daar kan je als ruiter wat aan doen. De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?

Qua type wel een leuk dier, wat is het voor nakomeling? Burggraaf?

Hengstengedrag kan heel goed blijven gaan, maar ze kunnen ineens doorhebben dat ze hengst zijn. Als je streng en consequent en handig bent dan is dat geen probleem.

Sta je op een pensionstal waar je altijd met veel mensen in de bak moet rijden is het een crime.........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-04 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 23:05

nou idd, dat voorbeen viel mij ook op! maja zoiets kan toch veranderen?! we vonden zelf dat de hengst wat meer potentie had omt e springen, soms nog wat ongelukkig omdat ie nog zo jong is!
wild is die niet hoor haha!
de ruin bleef vaak vlak springen, dat vond ik zo jammer! hij showde wel meer tijdens het losgooien, was ff wat manzer....maar onder man vond ik hem veel minder! zo vreselijk bewegelijk(nou is die ruin van mij dat ook, maar toch) en af en toe accepteerde hij niet de druk op de teugels


de ruin is overigens helemaal springgefokt(duits) en de hengst voornamelijk spring maar zit ook wat dressuur achter
onder man liep hij leuk, maar los vond ik hem wat minder....

de achterhand is gewoon! maar als je dat vergelijkt met zijn brede borst stelt het nix voor! zit nog geen spier op daarachter

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:08

De springtechniek van de hengst vind ik niet zo bi, de ruin vind ik wel erg stoer. Wat sprak je niet aan bij hem qua rijden?? zat hij niet lekker?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:12

Pipo schreef:
De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?

Ik ga er vanuit dat deze net als de pony multifunctioneel ingezet gaat worden, en zo'n hangend voorpootje in de cross?
Ik krijg al een hartverzakking bij het idee. Haha!

Wellicht dat het kàn veranderen RT, maar die garantie krijg je er niet bij. Ik vind dat een paard van nature moet weten waar hij zijn benen moet laten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 23:14

Pipo schreef:
De ruin springt zo slecht nog niet, ook een wat hangend voorbeen, maar daar kan je als ruiter wat aan doen. De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?

Qua type wel een leuk dier, wat is het voor nakomeling? Burggraaf?

Hengstengedrag kan heel goed blijven gaan, maar ze kunnen ineens doorhebben dat ze hengst zijn. Als je streng en consequent en handig bent dan is dat geen probleem.

Sta je op een pensionstal waar je altijd met veel mensen in de bak moet rijden is het een crime.........



de hengst is een Lord Calando X Darnels X riogetta(toch zo schrijf je dat toch?!naja zoiets) X Rinaldo

de ruin?!?! geen idee, lichtelijk onbekend bij mij, tis een holsteiner.... zit ergens ver weg wel een lady killer in, heb de papieren nog gezien...maar dat geheugen Schijnheilig Bloos

Barb: ik vond hem voor een 6 jarige niet op niveau! hij luisterde niet goed naar mijn hulpen, nu reed ik ook zonder sporen en die man met....maja moet ook niet zo heel veel uitmaken, hij kwam af en toe tegen de hand, hij bleef wel met zijn koop omlaag, maar dan wilde hij niet de hand volgen en mooi rond worden
ik vond het ook erg jammer dat hij nog nooit wedstrijd heeft gelopen.....
terwijl ze er behoorlijk veel voor vroegen Bloos

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 23:17

Sjuimpje"]
[quote="Pipo schreef:
De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?

Ik ga er vanuit dat deze net als de pony multifunctioneel ingezet gaat worden, en zo'n hangend voorpootje in de cross?
Ik krijg al een hartverzakking bij het idee. Haha!

Wellicht dat het kàn veranderen RT, maar die garantie krijg je er niet bij. Ik vind dat een paard van nature moet weten waar hij zijn benen moet laten.
[/quote]

nou die grote prijs........... Tong uitsteken zou leukzijn *LOL*
nou moet ik zeggen dat ik wel een springer ben
mijn pony liep toen ik hem kocht alleen dressuur en had nog nooit een hindernis gezien! en die heeft echt niet de techniek waarbij je zegt WOW, eerder oeeeee ahhhhhhh kijk uit Tong uitsteken
in de L was het een ramp, alle balken vlogen....benen hingen daar maar wat maar we rijden nu wel Z, hij lootp nu echt lekker....
dus ik geloof dat er heel wat kan veranderen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:23

De ruin spreekt me meer aan. Beide paarden mogen er wezen!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:24

Wauw echt een super mooie hengst zeg! OK dan! Kwijl
Alleen dat voorbeen vind ik iets minder!

Live,LOve,'ndLaugh

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:32

gevonden Haha!


Ik vind die ruin leuker zo op de foto's. Of je het voorbeen van die hengst beter krijgt durf ik van de foto's niet te zeggen Het kan, maar het kan ook niet. Op één van die foto's is hij wel heel ongelijk, daar wil je geen probleem mee hebben op een oxer, want dan ga je met zijn tweetjes Bloos
(En ik kan het weten Knipoog )
Maar als het echt onervarenheid is kan het heel erg opknappen Het beeld in het echt kan een andere indruk geven dan op de foto's. Hij maakt zo op mij namelijk niet de indruk dat hij zich met zijn lijf geen raad weet, alleen zijn benen bungelen er wat bij.

Ruintje vind ik wel leuk (hengst vind ik trouwens qua type meer aanspreken) Ben benieuwd wat daar achter zit

Citaat:
riogetta(toch zo schrijf je dat toch?!naja zoiets)

Zal wel rigoletto zijn

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:35

Erg mooi paard zeg, maar is het niet slecht om een paard wat nog zo jong is al op deze hoogte te laten springen?
Ik bedoel dit niet als kritiek, maar echt als vraag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:44

Sjuimpje"]
[quote="Pipo"]De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?
[/quote]
Ik ga er vanuit dat deze net als de pony multifunctioneel ingezet gaat worden, en zo'n hangend voorpootje in de cross?
Ik krijg al een hartverzakking bij het idee. Haha!.
[/quote]

Hangende voorpootjes leren ze rap af in de cross. Daarnaast heb ik geen idee wat tobias voor paard zoekt.


[quote="Sjuimpje schreef:
[Wellicht dat het kàn veranderen RT, maar die garantie krijg je er niet bij. Ik vind dat een paard van nature moet weten waar hij zijn benen moet laten.
[/quote]


Rijtechnisch kan je HEEL veel doen aan een hangend voorbeen, denk je werkelijk dat die hengsten op de hengstencompetitie zo goed springen? Zijn thuis allemaal geprepareerd.

Paarden die van nature goed weten waar ze hun benen moeten laten, kosten de hoofdprijs. Jonge goed springende paarden praat je snel over prijzen vanaf 20-30 duizend euro.

Ik vraag mij af of de topicstarter dit soort bedragen kan en wil betalen. Dat zijn nogal dure grapjes namelijk.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 00:07

Pipo"]
[quote="Sjuimpje"][quote="Pipo"]
De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?
[/quote]
Ik ga er vanuit dat deze net als de pony multifunctioneel ingezet gaat worden, en zo'n hangend voorpootje in de cross?
Ik krijg al een hartverzakking bij het idee. Haha!.
[/quote]

Hangende voorpootjes leren ze rap af in de cross. Daarnaast heb ik geen idee wat tobias voor paard zoekt.


[quote="Sjuimpje schreef:
[Wellicht dat het kàn veranderen RT, maar die garantie krijg je er niet bij. Ik vind dat een paard van nature moet weten waar hij zijn benen moet laten.
[/quote]

Rijtechnisch kan je HEEL veel doen aan een hangend voorbeen, denk je werkelijk dat die hengsten op de hengstencompetitie zo goed springen? Zijn thuis allemaal geprepareerd.

Paarden die van nature goed weten waar ze hun benen moeten laten, kosten de hoofdprijs. Jonge goed springende paarden praat je snel over prijzen vanaf 20-30 duizend euro.

Ik vraag mij af of de topicstarter dit soort bedragen kan en wil betalen. Dat zijn nogal dure grapjes namelijk.


betalen kan ik wel....maar ik heb er alleen niet voor over....echt niet!!!!!! ik kan ook een leuke kopen voor een VEEL kleinere prijs!!
misschien dat zo eentje van 20000 wel op de een van de andere dag dood ligt....net zoveel kans als bij een vuilnisbak lijkt mij!

ik ben op zoek naar een allround jong paard...meer springen dan dressuur
rond de 168...maar al zou ik werkelijk intresse hebben, dan neem ik nog iemand mee en keuren wil ik sowieso bij een paard die ik wil/ga kopen


mijn pony leerde het echt niet snel af die benen daar te laten bungelen! maakte hem nix uit! maar hoe hoger we sprongen hoe beter die ging springen! je weet het maar nooit! en papier zegt ook niet altijd alles!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:13

Daarom zei ik ook: kan en WIL betalen.

Ik weet nog wel iets staan wat bijna aan je eisen voldoet, die is namelijk wat kleiner. Wel een leuk dier.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:15

Ik heb de ruin liever.
Je kan aan het rijden nog wel sleutelen, maar niet aan de natuurlijke bewegingen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:15

Ik ben van mening dat er echt wel fijne paarden te vinden zijn die iig de benen gelijk optrekken,
hangende onderbenen is nog wel wat aan te doen, maar ik vind het ongelijk opvouwen akelig...

Tuurlijk worden de hengsten voor een keuring geprepareerd, maar daar heb je ten eerst al beter uitgangsmateriaal, en ook nog een proffessionele training. Niet vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:42

Het ligt er maar aan wat je te besteden hebt Sjuimpje. Ik zou de hengst niet uitzoeken als ik een Z parcours wil springen. Maar als mijn ambitie een L parcours is, kan ze er een best fijn paard aan hebben.

Daarnaast vind ik zo foto niet repre. Want kwam hij goed bij de hindernis, juiste afstand......hoevaak losgesprongen enz. enz.

Ken er zat die in het begin apart sprongen en later voor geen stuiver meer. Ook genoeg die los beroerd sprongen en later heel fijn.

Het ligt gewoon geheel aan het budget waarin iemand een paard gaat kijken, als je dat weet dan pas kan je beoordelen of het een fijn paard is.

Want als deze mensen voor de hengst 20.000 vragen, dan zeg ik laat die bok mooi daar staan. Vragen ze 4 zeg ik das een net paard voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:43

Sjuimpje schreef:

Tuurlijk worden de hengsten voor een keuring geprepareerd, maar daar heb je ten eerst al beter uitgangsmateriaal, en ook nog een proffessionele training. Niet vergelijkbaar.


Dat denk jij..........pff er lopen hengsten rond die zo verschrikkelijk beroerd springen. Die worden thuis zo gruwlijk voor de poten geslagen. Daar heb je geen idee van.

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:14

mooie beestjes hoor tab, persoonlijk vind ik de hengst leuker maar je weet natuurlijk niet wat dat beentje inhoud, en ik heb er geen verstand van Haha!

eventing: het belangrijkste om je pony "fris" te houden Knipoog
yes k heb nu al de foto`s van king in mijn profiel.... nu nog de rest :p kijken dus


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:36

Ik vind het hengstje wat uiterlijk betreft wat mooier, maar dat is puur smaak. Ik vind alleen wel dat zijn hele houding niks is, dat is echt zonde. Het is rijtechnisch wel aan te passen maar niet 100% te veranderen vaak.

De ruin vertoont een beetje dezelfde houding, welliswaar in mindere maten maar hij doet het ook. Zijn vertoning vind ik iets minder dan het hengstje, maar ook dit is persoonlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Milow2018 en 50 bezoekers