diefstal pre-paid tegoed

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

diefstal pre-paid tegoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 14:31

ik vind het eigenlijk zoooooo gemeen. Boos! Stoom uit je oren Ik heb het over mn beltegoed op mn pre-paid mobieltje... er staat nog ongeveer 20 euro op (ik bel heel weinig, heb het toestel alleen voor noodgevallen en om bereikbaar te zijn)... en nu krijg ik dus de melding als ik niet binnen 6 dagen opwaardeer vervalt uw beltegoed .... zooooo onrechtvaardig.
Het kleinste bedrag waarmee ik kan opwaarderen (AH) is 20 euro, best veel geld vind ik Geld, geld! .

Ik denk dat ik de komende 6 dagen maar even flink ga bellen en daarna overstap naar een andere provider die het tegoed niet van me wil stelen...

ben ik nou erg overdreven, of begrijpen jullie mijn frustratie Scheve mond ?? welke provider zou ik beter kunnen doen? bij Orange is het beltegoed wel altijd geldig dacht ik, kennen jullie er meer?
Scheve mond

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:34

Nee hoor is niet overdreven, vind het ook een rotstreek, iets waar je voor betaald hebt is van jou lijkt me. Idd blijft het bij Orange wel geldig. Andere providers weet ik niet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:43

Wat een rotstreek zeg.
Volgens mij blijft je beltegoed alleen geldig bij Orange.

Mijn vader had trouwens ook zoiets raars. Hij had een telefoontje met pre-paid simkaart gekocht bij KPN, maar hij is niet zo handig met die dingen. Ruim een jaar later vroeg hij mij of ik het nou eens uit wilde leggen. Ik had hetzelfde toestel, dus een fluitje van een cent dacht ik. Niet dus, bleek na een hele tijd tobben dat je je simkaart binnen een jaar moet installeren, ander vervalt je nummer. Ik vond het zo'n naaistreek, die waarschuwing stond ook nergens.

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:54

Ik heb Telfort, het blijft wel geldig maar je moet 1 keer in de zoveel tijd opwaarderen.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:02

Vanillia schreef:
Ik heb Telfort, het blijft wel geldig maar je moet 1 keer in de zoveel tijd opwaarderen.


en anders vervalt het Schijnheilig


Ik heb ook zo'n '(_$')(%(%_~ provider, maar ik bel wel best veel Haha!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:10

Vodafone blijft een jaar geldig en daarna vervalt het of moet je opwaarderen. Maar je hebt er toch wel E20 in een jaar uit??? Bij mij gaat het namelijk zelfs nog iets sneller dan dat (naja veel sneller Schijnheilig ).........

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:12

das idd een kl*testreek!!!

ik begrijp je helemaal...

voordeel bij mij: btg is meestal met een maand wel weer op Haha!

succes verder OK dan!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:18

Bij Telfort is het sinds kort ook weer onbeperkt geldig. Het enige wat je er voor moest doen is volgens mij je beltegoed checken eens per half jaar ofzo.

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:27

Ja klopt, is weer gewoon onbeperkt geldig..... ik kreeg er informatie over terwijl ik abonnement heb Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:46

Ik heb prepaid van Orange en dat vervalt inderdaad niet.
Voor sommige mensen is het misschien moeilijk te begrijpen dat je nog geen 20 euro per jaar opmaakt, maar ik snap het wel hoor Knipoog
Zelf heb ik het laatste jaar voor 1 euro-en-een-beetje gebeld, 'k gebruik dat ding eigenlijk ook nooit
Toch handig om te hebben voor noodgevallen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:51

Ik snap het, het is idd gewoon stelen van jou geld! Echt belangelijk dat nog niet alle providers onbeperkte geldigheid hebben!

Bij mij is dat niet zo nodig, mijn beltegoed is makkelijk binnen 6 maanden op (dan heb ik al wel 12 x of meer opgewardeerd Haha!)


juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:30

nou ik heb mn laatste beltegoed gister op gemaakt aan een vreselijk belenwinspelletje op internet..... en wat denk je: 20 euro gewonnen hahahaha, die 20 euro ga ik naar de orange brengen denk ik.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:52

Orange blijft onbeperkt houdbaar, hoeft ook niet opgewaardeerd te worden.

Mijn tante had ook prepaid van Orange, was bijna op, maar ze kreeg het niet opgewaardeerd. Ook zij gebruikt de telefoon alleen voor noodgevallen, en had al anderhalf jaar niet meer opgewaardeerd. Dutchtone, pardon, Orange, had het dus afgesloten. Ik heb Orange gebeld, situatie uitgelegt. Ze hebben me de telefoon kostenloos simlock-vrij gemaakt en het nummer weer geactiveerd OK dan! Mijn tante moest in januari eenmalig opwaarderen (ivm het oude beltegoed), en vanaf januari is haar tegoed dus onbeperkt houdbaar!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:58

Orange is klasse hoor!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:03

Maar dat wist je bij aankoop van je mobiel en keuze van de provider ook al. Zo zijn de regels. Dat is hetzelfde als de vervaldatum van een buskaart oid. Dat weet je toch ook? Zie het probleem niet. Enigste wat je eraan kan doen is overstappen naar Orange.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 08:54

Het is banketstaaf, maar je bent ermee akoord gegaan toen je die provider koos. Je wist dus al dat je om de tijd even moet opwaarderen.

juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 09:25

ja, ik ben er natuurlijk zelf akkoord mee gegaan. Maar het is wel veranderd sinds ik de telefoon heb. vroegah was het beltegoed namelijk wel een jaar geldig en kon je voor 10 GULDEN opwaarderen. Nu is het kleinste opwaardeertegoed 20 EURO.
Maar goed, ik kan er toch niets aan veranderen, ik wilde alleen even mn gal spugen. Nu is het eruit en kan ik weer vrolijk verder met mn leven (zonder AH en met Orange).

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:19

Zo ben ik 35 gulden kwijtgeraakt ook eerst opwaarderen, dat had ik dus gedaan maar toen had ik zo onwijs veel beltegoed, dat ik dat ook niet opkreeg.......dus hup alles weg Boos!
Zelfs mijn nummer was vervallen Verward

Nu heb ik dus een ander provider, maar ik zou nog 10 euro beltegoed krijgen als ik een kaartje opstuurde, dat heb ik begin januari al gedaan en ik heb nog steeds niks ontvangen Verward , weet iemand hoe lang dit duurt of zou ik er even heen moeten bellen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:21

Dat kan wel even duren Jacqueline. Was bij mij ook zo. Ik zou het pas gek vinden als je halvewege februari nog niets erbij hebt.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:03

jacqueline schreef:
Nu heb ik dus een ander provider, maar ik zou nog 10 euro beltegoed krijgen als ik een kaartje opstuurde, dat heb ik begin januari al gedaan en ik heb nog steeds niks ontvangen Verward , weet iemand hoe lang dit duurt of zou ik er even heen moeten bellen?


Dat heb ik ook gehad bij KPN Hi. Ik had de bon voor beltegoed opgestuurd, en wachtte tot het er bij gezet werd. Maar na een paar maand had ik het nog niet en heb ik er heen gebeld en zouden ze het uitzoeken. Even later kreeg ik weer telefoon terug, en het zou op m'n telefoon gezet zijn. Ik wist zeker dat ik het nooit gekregen had, en ik ben ook niet achterlijk. Maar goed, dat beltegoed kreeg ik dus niet meer. Het ging om 10 euro, dus geen gigantisch bedrag ofzo, maar ik vond het wel dom dat ze daar zo mee omgingen.

edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door Lindy op 26-01-04 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:10

Ik heb dus ook van KPN hi.....nou dan ga ik denk ik deze week toch even bellen......in ieder geval bedankt.....lekker is dat lopen ze te adverteren en dan toch niet uitbetalen.....dat is handig van ze Boos!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:22

Absoluut NIET!!! overdreven, ik heb er zelf ook last van.. ik denk dat ik ook maar over ga op een andere provider zit te denken aan orange daar is je beltegoed altijd houdbaar!!! Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:39

Tessebes schreef:
Mijn vader had trouwens ook zoiets raars. Hij had een telefoontje met pre-paid simkaart gekocht bij KPN, maar hij is niet zo handig met die dingen. Ruim een jaar later vroeg hij mij of ik het nou eens uit wilde leggen. Ik had hetzelfde toestel, dus een fluitje van een cent dacht ik. Niet dus, bleek na een hele tijd tobben dat je je simkaart binnen een jaar moet installeren, ander vervalt je nummer. Ik vond het zo'n naaistreek, die waarschuwing stond ook nergens.


Een jaar nadat je een telefoon koopt, dat ding pas activeren? Scheve mond Sorry, maar hier kan ik me nog wel ergens voorstellen dat ie dan vervalt. En ik denk dat die waarschuwing ergens in de handleiding stond.

Maar de meeste providers hebben wel rare regels, dat je beltegoed niet onbperkt geldig vind ik nog wel 't meest achterlijke.

- Offline -

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:46

Sypheron schreef:
Maar dat wist je bij aankoop van je mobiel en keuze van de provider ook al. Zo zijn de regels. Dat is hetzelfde als de vervaldatum van een buskaart oid. Dat weet je toch ook? Zie het probleem niet.

Maar bij buskaarten heb je meer keuze Knipoog Je hoeft dus geen 45 strippenkaart te kopen, maar je kunt ook een 15 strippenkaart kopen Knipoog

... And we like all the fluffy animals.


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:59

Nou, ik heb inmiddels meegemaakt dat dat heel erg overdreven gesteld wordt. Afgelopen november oid had ik nog 5 euro beltegoed, dat zou binnen 2 dagen op zijn (ik belde toen toevallig). Ik bel niet zoveel, dus ik was het al snel vergeten. Een aantal dagen later moest ik weer bellen. En mijn beltegoed was nog steeds niet weg! Zelfs een maand later stond alles er nog op. Dus wat er nou waar is van die campagne...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Century, Cowboy55, GrapeshotBot, HopeMyDay, Jorissie, redbutton, Roosch, roucha1, Selina, Slmt9 en 48 bezoekers