Leren handschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 18:00

Het wordt weer wat kouder, dus ik heb besloten om weer eens nieuwe handschoenen te kopen. M'n oude zijn ook wel enigszins uit elkaar aan het vallen. Tot nu toe heb ik ieder jaar een paar 'leatherfeel-handschoenen' versleten (heten Wales in de Divozagids). Ze bevallen me wel hoor, maar misschien zijn iets warmere/dikkere handschoenen wel fijner in de winter.

Iemand ervaring met leren en kunstleren handschoenen, welke zitten fijn en welke absoluut niet, en welke hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:03

Ik heb van Divoza de Roeckl handschoenen, normaliter de leren (dun elastisch leer) en nu voor de winter de windstopper handschoenen ook van Roeckl. Kosten wel een rib uit je lijf (f 99,-) maar zijn erg fijn in het gebruik.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:31

teon ik vroig jaar zo'n last had van exceem aan mijn handen moest ik wel handschoenen kopen om mijn handen te beschermen, ik heb leren van Mountain Horse gekocht. Kosten 79 piek, ik heb er van alles mee gedaan, verzorg ze bere-slecht ( Bloos ), en ze zien er nog perfect uit!
Ik vind het echte kwaliteits-handschoenen! (en dat terwijl ik echt de schurft heb aan handschoenen, rijd veel liever met blote handen!)

Voor de kou gebruik ik overigens liever wollen thinsulate handschoenen, gewoon voor een 10-tje bij de HEMA!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:35

Je kunt ook thermohandschoentjes kopen voor onder je handschoenen. Die zijn heel dun, soort dikke pantystof, maar je huid blijft kurkdroog en dat scheelt een heel stuk met het krijgen van koude handen. Tijdens buitenritten in de winter draag ik die vaak onder m'n normale handschoenen, werkt prima, ook nog thermosokken (van hetzelfde materiaal) in je laarzen en je hebt nergens meer last van!
Verkrijgbaar bij winkels waar ze spullen verkopen voor de wintersport.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 18:51

Dus die van jou worden niet hard als je ze niet goed verzorgd, Tender?
Als het erg koud is doe ik ze vaak ook al aan als ik de trailer aankoppel (anders vriezen m'n handen voor m'n gevoel aan het ijzer...), het nadeel is dan dat als ze daarbij nat worden ik helemaal vevroren vingers krijg.

Gewone handschoentjes met thermo onderhandschoentjes als het erg koud is is ook wel een goed idee Margreet, hou je dan wel genoeg 'gevoel'?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 19:04

Citaat:
Op 2001-11-16 17:51, schreef Marja:
Gewone handschoentjes met thermo onderhandschoentjes als het erg koud is is ook wel een goed idee Margreet, hou je dan wel genoeg 'gevoel'?


Ze zijn heel dun. Dus of je nou gevoerde leren handschoenen koopt, of handschoenen van dikker leer, of handschoentjes eronder doet maakt niets uit, voor mij niet tenminste. Kan je wel aanraden om je gewone handschoenen een maatje groter te nemen, anders zit het wel erg strak om je vingers en is het hele effect van het isoleren luchtlaagje verdwenen (en zit ook niet lekker). Ik heb altijd last van zweethandjes tijdens het rijden, daar worden ze ook koud van bij mij, maar met die thermodingen blijft je huid echt kurkdroog (terwijl m'n gewone handschoenen nat zijn, jakkes!)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 04:28

Citaat:
Op 2001-11-16 17:51, schreef Marja:
Dus die van jou worden niet hard als je ze niet goed verzorgd, Tender?



nee hoor!
hooguit wel een beetje stijf, maar dan heb ik het ook wel heel bont gemaakt (bv in de regen gelopen ermee en daarna gewoon weer in de stal neergepleurd) en dan gooi ik even de kwast met vet erover en klaar is Clara!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 10:49

zelf rij ik in de winter met m'n leren handschoenen die ik toen voor 40,- bij de Hema heb gekocht. ze bevallen me perfect. geen koude handen zodat je de gripkwijt raakt over je teugels en paard. ze zijn niet al te duur en zitten nog lekker ook. Haha! . alleen nu moet ik nog nieuwe leren handschoenen voor net Party!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 19:36

ik rijd in de winter met kunstlerenhandschoenen van mountainhorae, heb ze nu al zo'n drie jaar en het werkt perfect!
iemand nog een tip tegen koude voeten?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:05

Wodan, je hebt helemaal gelijk: fl. 40,- van de hema en die krijg je nog niet kapot al had je het graag. zijn er in het bruin en zwart. met klitteband aan de bovenkant. Lekker gevoerd en dus lekker warm! Veel goedkoper als al dat peerdenspul!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:28

Citaat:
Op 2001-11-16 18:04, schreef Margreet:
Citaat:
Op 2001-11-16 17:51, schreef Marja:
Gewone handschoentjes met thermo onderhandschoentjes als het erg koud is is ook wel een goed idee Margreet, hou je dan wel genoeg 'gevoel'?


Ze zijn heel dun. Dus of je nou gevoerde leren handschoenen koopt, of handschoenen van dikker leer, of handschoentjes eronder doet maakt niets uit, voor mij niet tenminste. Kan je wel aanraden om je gewone handschoenen een maatje groter te nemen, anders zit het wel erg strak om je vingers en is het hele effect van het isoleren luchtlaagje verdwenen (en zit ook niet lekker). Ik heb altijd last van zweethandjes tijdens het rijden, daar worden ze ook koud van bij mij, maar met die thermodingen blijft je huid echt kurkdroog (terwijl m'n gewone handschoenen nat zijn, jakkes!)



waar heb je die gekocht tender?

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:44

Ik heb ooit een sop de beurs in Utrecht leren handschoentjes gekocht (bovenkant van katoen). Bevallen prima, alleen als ze nat zijn (van de regen) dan geven ze zwart af (kom je met van die vieze handen op het werk). En na het drogen zijn ze stijf. Na 5 minuutjes rijden zijn wel weer soepel. 's Winters vindt ik fleece-handschoentjes (met kunstleren stukjes op de delen van de teugels) veel prettiger.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:37

Citaat:
Op 2001-11-17 19:05, schreef imker:
Wodan, je hebt helemaal gelijk: fl. 40,- van de hema en die krijg je nog niet kapot al had je het graag. zijn er in het bruin en zwart. met klitteband aan de bovenkant. Lekker gevoerd en dus lekker warm! Veel goedkoper als al dat peerdenspul!



juist daarom je hoeft niet altijd paarden spullen te kopen. in kleding zaken hebben ze ook goede en warme spullen.Ik ben ook erg blij met m'n hema handschoenen. voor gewone leren rij handschoenen ben je al 40,- kwijt en ze zijn niet eens gevoerd!