Nog 9 te gaan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Nog 9 te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:12

Zo, de kop is eraf... het is gelukt, het eerste puntje is binnen. Pling

Vandaag had ik de tweede officiële wedstrijd met Treasure.
Ik heb altijd geroepen dat de wedstrijden die ik voor januari zou rijden, dat zouden oefen wedstrijden zijn. Januari en februari zouden voor de ervaring zijn en daarna wilde ik gewoon echt voor de winstpunten gaan. Dus vandaag gingen we weer voor de ervaring.

Met losrijden was mevrouw wat heet. Ik had mijn handen er vol aan om niet iedereen in de weg te rijden. Alles was eng, vuilnisbak, witte hekjes, springmateriaal, spiegel... alles om maar opzij te springen. Tot ik het op een gegeven moment niet meer pikte. Toen draaide ze een mooie piroutte om de zweep ~~}> te ontwijken en daarna was ze heel erg braaf.
Ze had hele mooie momenten qua lopen maar ook momenten dat ik meelifte, dat ze erg sterk werd en ik eigenlijk voor spek en bonen op haar zat. Nagelbijten / Gniffelen

De eerste bak in, ik mocht mijn proef gaan rijden. Probleem... alles in die bak is eng. De kantine, het juryhokje zo hoog boven de grond, de bankjes, de reclameborden... alles.
Dus ik kon niet lekker door de hoeken gaan, niet lekker over de hoefslag, de figuren niet netjes beginnen en afmaken. Groot probleem dus.
Commentaar bij die proef is ook: veel spanning, slingerend, niet netjes op de letter.
Punten: 144 en geloof me, ik vind het nog hoog.

De tweede bak, die bak is niet eng, die bak vind ze leuk en daar doet ze echt haar best. Er was alleen 1 probleem, in de stallen daarnaast gingen ze net voeren en dat hoorde ze en dat vond ze niet echt fijn. We gingen alleen bijna onderuit op de volte in de linkergalop (zij wilde de andere kant op en ik heb toch gewonnen), ze heeft linksom 1 keer gechangeerd en met het halthouden valt ze wat uit elkaar en moet ze nagevelijker.
Maar ik was erg tevreden. De middendraf ging erg goed, hals strekken ging goed, de figuren gingen lekker... het liep gewoon allemaal fijn.
Ik had wel stiekem de hoop dat ik dicht tegen een punt aan zou zitten.

Ik heb precies 156 punten, maar eigenlijk waren het er 155. De jury heeft 1 puntje verandert (houding en zit) dit is van een 6 naar een 7 gegaan met de handtekening van de jury erbij. Dus met andere woorden: ze vonden ons toch een winstpunt waard. Haha!

Ik ben er echt heel erg blij mee, ons 1e puntje. De kop is eraf. Dit hebben we samen bereikt.
Er zijn nog veel verbeterpunten. Ik moet brutaler rijden, ik moet hard werken aan de overgangen en aan het rechtrichten. Als ik dat heb, als ze beter tussen 2 teugels en 2 benen is, dan gaan de figuren ook beter en dan weet ik dat we er zijn.

Treasure... je bent een kanjer! Ze vonden je erg mooi en apart en je hebt niet voor niets een 7 en een 8 voor de zuiverheid van de gangen! Ik hou van je, mijn lieve paardje! Lovers

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:21

Netjes hoor!
Super hoor.
Een goed begin is toch het halve werk Knipoog
Dat beloofd nog wat dan Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:25

Toppie joh, van harte gefeliciteerd, jullie komen er wel!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:25

Gefeliciteerd! Haha! ik heb vandaag ook mijn eerste winstpunt gehaald!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:44

Toppie joh!
Lekker hoor, dat die nul weggewerkt is! Op naar de L Party!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:48

Woehoe! Das nog maar het begin, let op mijn woorden! Knipoog

Dat is altijd wel onhandig inderdaad, als ze nét gaan voeren, maar je hebt het overleeft!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:49

Super!Dat geeft weer veel moed voor de volgende wedstrijd!
Succes verder!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:57

Gefelicibokt!!!!!

Zijn er ook foto's gemaakt? Haha!

volgende keer wil ik komen kijken

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:07

gefeliciteerd Party!!

De kop is eraf en de rest komt 'vanzelf' Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:52

Gefeliciteerd Kleintje! Lekker dat de kop eraf is.

Een stalgenootje van mij deed ook mee en die was in de 1e proef 2e met 160, je zult haar vast wel gezien hebben. Knipoog

Ik vind het een mooie accommodatie, jammer van dat voeren, dat heeft mijn instructeur ook wel eens gehad. Heel vervelend als je dan net in je proef zit.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:22

Gefeliciteerd !
Ik vind het echt knap hoor om een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is al naar een winstpunt te kunnen sturen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:23

Tnx allemaal voor de lieve woorden.
Oscar, het is niet helemaal mijn verdienste hoor. Af en toe werd ik gestuurd en zat ik er voor spek en bonen op Knipoog
Weet heel goed dat we er nog niet zijn, 156 wat zelfs omhoog is afgerond is niet voldoende om zomaar even door de B te wandelen, dus we gaan er met goede begeleiding lekker verder aan werken!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:26

Gefeliciteerd! Moet vast een heerlijk gevoel zijn, vooral als je alleen maar voor de ervaring ging

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:46

Super gefeliciteerd. Je ziet het aan mij, je komt er wel. Lekker doorgaan met oefenen thuis en soms een wedstrijd voor de controle!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:34

Goed gedaan hoor, echt aardig van die jury toch wel. Voor het zelfde geld dacht die er anders over Haha!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:05

Gefeliciteerd!! Ga zo door!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:42

gefeliciteerd!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:45

Jippie!!! Gefeliciteerd! Nu ben je écht B, en niet meer alleen maar 'startgerechtigd':#

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:01

Goed zo! Ik ga precies gelijk op. Had vrijdag mijn 2de wedstrijd en ook mn 1ste wp met 163 en 3de prijs.