wie heeft er een justa tad rad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

wie heeft er een justa tad rad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 17:59

wie heeft er allemaal en nakomeling van de hengst tad?? wij hebben 2 nakomelingen van deze hengst en ze zijn tegek!!! ze zijn mooi correct gebouwd en super bewegers!!!!!!! we hebben een 3 jarige merrie red roan en we hebben een jaarling hengst bay van kleur!!!
we hebben ook wel overwogen om een van onze paint merries te dekken met tad maar dat zit nog in" bedenk fase".
wie heeft er iniedergeval een nakomeling ?? en wat is je ervaring??
Laatst bijgewerkt door Pigino op 23-01-04 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:01

Wij hebben een nakomeling van Tad op stal en dirkje op Bokt heeft ook een Tad. Degene die wij op stal hebben is een 4 jarige ruin. Leuk paardje, kan ver mee gekomen worden in de wedstrijden.
Dirkje heeft een twenter merrie, die volgens mij te koop is. Ook super-pleasure. Die van dirkje is red-roan en die bijn ons staat is bay roan.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:18

ik heb inderdaad een twee-jarige merrie van tad.ze beweegt zich inderdaad heel gemakkelyk.maar ze heeft ook zo'n braaf karakter.ze heeft nooit geen fratsen.eigenlyk sta ik op dit moment in duobio of ik haar wel weg zal doen.ze is zo lief,maar voor de sport is ze straks ook erg aantrekkelyk.het is toch een nichtje van de wereld kampioen-pleasure,en zy krygt ook al een echte pleasure-look.dan de buckskin maar verkopen???????

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:32

Nee Dirkje niet je buckie en eigenlijk ook niet de Tad hoor ze zijn veel te leuk.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:30

ik ken er wel eentje van tad.. hij is heel mooi en loopt super in de pleasure.. en dat voor een vierjarige..!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:05

er zullen toch zeker meer nakomelingen zyn van tad.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:09

Ja, dirkje, die red roan van jou is echt een mooi ding. Het is dat ik voor een veulen wilde gaan, want de foto's die je me destijds gestuurd hebt, waren indrukwekkend! Typisch dat je haar nog niet hebt kunnen verkopen.. Ik zou willen dat ik wat geld over had..

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:16

Ik ken meerdere nakomeling van tad. Ik loop nu stage bij Karin en ze heeft een koppel veulens (5, waarvan 4 van tad). 2 red roan, een bay en een zwarte. Leuke veulens allemaal. Het schijnt alleen zo te zijn dat de hengstveulens meestal wat makkelijke zijn als de merrie's. Maar die veulens ken je zelf ook misschien wel een beetje Lachen

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:05

Ik verzorg een nakomeling van Justa Tad Rad, ze wordt in Mei 3. Het is een heel cool beestje, maar af en toe heeft ze wel haar streken. Helemaal als je haar wilt longeren, als ze geen zin heeft staat ze gewoon recht tegenover je van bekijk het maar!! Daar moet je af en toe echt doorheen. Ze is verder echt nergens bang voor, wandelt over zeiltjes heen, over bruggetjes enz. Ze heeft hele soepele gangen en loopt verder heel leuk, ben benieuwd wat ze gaat doen als we erop gaan!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:53

myn schoonzus heeft samen met een vriendin ook een van tad.het is een ruin.hy is ook erg gemakkelyk in de omgang.qua ryden maar ook op stal.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:56

bij ons op stal staat een 4 jarige hengst van tad

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:14

dirkje schreef:
myn schoonzus heeft samen met een vriendin ook een van tad.het is een ruin.hy is ook erg gemakkelyk in de omgang.qua ryden maar ook op stal.


Deze bedoel ik dus in mijn stukje Haha!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:47

ik heb een nakomeling van Tad op stal, een nu 2jarige ruin (kersvers) uit mijn palomino merrie. Zijn kleur is buckskin roan. Hij is als veulen en als jaarling eerste geweest in de halter futurity. hij was altijd heel braaf en makkelijk in de omgang. als ik mijn merrie ooit nog een keer laat dekken kies ik zeker weer voor Tad. "Moon" heeft mooie gangen en voral een hele makkelijke galop.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:53

weet iemand of ''tad'' zelf dit jaar ook iets gaat doen ,in de sport of zo.

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 23:27

ik les elke week trouw bij karin maar ik heb begrepen dat ze het erg druk heeft met paarden van klanten,ze heeft nog niet laten vallen of ze tad gaat showen .
ik heb altijd wel van haar begrepen dar er veel tijd in tad gestoken moet worden om hem weer goed te showen.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:28

hoe gedoel je dat,jojo.is dat qua bouw of qua karakter.

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:49

Ik heb ook een Tadje.
Een nu 3 jarige Buckskin ruin uit een palomino moeder.
Heb hem als jaarling (ruin) in de futurity gestart en ben toen 1e geworden.
Wordt op het moment zadelmak gemaakt/aangereden.

Hij lijkt (helaas) qua bouw meer op zijn moeder dan op Tad, maar heeft het makkelijke bewegen wel van zijn paps meegekregen.

Het is afwachten hoe hij het verder gaat doen.......

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:58

TJ schreef:
Hij lijkt (helaas) qua bouw meer op zijn moeder dan op Tad


Nou, als je paardje 1e werd in de futurity, geef mij maar dan zo'n bouw *LOL*

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 23:58

hoi dirkje ik bedoel alleen aantegeven dat het veel tijd kost om een paard weer tip top te hebben voor de shows!!!!!en karin heeft het gewoon heel erg druk met trainingspaarden en lesklanten daarom denk ik zelf dat ze een tijd gebrek heeft om haar paard weer in een optimale show conditie te krijgen.qua bouw en karakter vind ik tad het einde!!!!!! absoluut geen comentaar OK dan!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:14

ik had wel in de gaten dat je dat zou bedoelen.

coolgirl
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: surhuisterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:41

hallo
jojo hoe gaat ie *LOL* carina

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:45

ehuh??mis ik hier iets wie is carina???ik weet echt niet wie je bent??!!help eens even>

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:51

Coolgirl welkom.
Chat via PB graag Lachen

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:51

Ik ben ook heel blij met "mijn Tadje": Radical Moonwalker. Volgende maand wordt hij 2 jaar. Hij heeft zoals het er nu uitziet, heerlijke pleasuregangen, maar dat is ook omdat zijn moeder (Silver Briolet) een uitstekende pleasure merrie is. Tijdens WK's afgelopen jaren heeft hij "niet onverdienstelijk" Bloos gescoord... *LOL* En ik moet me inderdaad aansluiten bij bovenstaande karakterbeschrijvingen: het is een hele fijne hengst (geweest). Afgelopen december heb ik hem laten ruinen, niet omdat hij onhandelbaar is, maar omdat ik hem in het voorjaar lekker tussen de hele kudde op het land wil laten lopen. Dus een absolute aanrader, papa Tad

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38681
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:29

radicalM schreef:
Ik ben ook heel blij met "mijn Tadje": Radical Moonwalker. Volgende maand wordt hij 2 jaar. Hij heeft zoals het er nu uitziet, heerlijke pleasuregangen, maar dat is ook omdat zijn moeder (Silver Briolet) een uitstekende pleasure merrie is. Tijdens WK's afgelopen jaren heeft hij "niet onverdienstelijk" Bloos gescoord... *LOL* En ik moet me inderdaad aansluiten bij bovenstaande karakterbeschrijvingen: het is een hele fijne hengst (geweest). Afgelopen december heb ik hem laten ruinen, niet omdat hij onhandelbaar is, maar omdat ik hem in het voorjaar lekker tussen de hele kudde op het land wil laten lopen. Dus een absolute aanrader, papa Tad

Ik denk dat je NK bedoelt???? Anders krijgen we nog een uitgebreid verslag.....want die hebben we gemist! Haha! Bloos!