ter verloving vragen ouderwets of romantisch

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

ter verloving vragen ouderwets of romantisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 14:56

Scheve mond ik ben erg benieuwd wat jullie van verloven denken. Ik vind het wel wat hebben om eerst te verloven en later te trouwen. Of is dat eigenlijk iets wat wat ouderwets is? Zijn er mensen onder jullie die eerst verloofd zijn en later getrouwd? En waarbij de ene partner ter verloving is gevraagd en de andere het huwelijksaaanzoek heeft gedaan? Lovers [/i]


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:08

Zozo, wat ben jij van plan Schijnheilig
Misschien al een kijkje nemen in [AM] [centraal]Het grote trouwtopic! Tong uitsteken

Wij zijn niet eerst verloofd. Wij zijn gewoon zo getrouwd.

Maar als jij toch eerst wil verloven, kan dat toch makkelijk.
Als het iets is wat jullie graag doen voordat jullie willen trouwen, zou ik het gewoon doen. Dan maakt het toch niet uit of de buitenwereld dat ouderwets vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:35

Mijn vriend en ik zijn wel verloofd met ring en al! Ik vond het heel erg romantisch.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:37

ik vind het niet echt ouderwets hoor ierdeen zegt van wel .
mij moeder en me stiefvader zijn met kerst verloofd en ierdereen zei dat het ouderwets was

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:44

Ik vind het helemaal niet ouderwets! Ik vind het wel leuk!
Mooie gelegenheid om er ook eens een leuk feestje van te maken met je familie en vrienden (gewwon bij je thuis hoor, niks groots...) En je mag wel oppassen dat ze niet allemaal met cadeaus gaan smijten, want ik geloof dat dat er bij sommigen ook bijhoort!

Ik zou het gewoon doen hoor, hartstikke leuk!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:53

Wanneer verloof je eigenlijk en moet je dan ook binnen bepaalde tijd trouwen? Zijn de ringen anders?

Ik ben heel ouderwets. Maar ik heb het verloven nooit helemaal gesneupt.

Wel wil ik dat HIJ MIJ vraagt en niet andersom. En het moet ook niet in een restaurant of zoiets zijn maar te paard Haha!. Dat lijkt me helemaal geweldig. Als hij te paard komt vragen 'wil je mijn vrouw worden'.

*zwijmel*

Maar ja, dat is voor mij toch nooit weggelegd Haha!

'Paint' it 'Black'

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:08

Fasel laat dit topic maar per ongeluk aan staan voor vriend lief Knipoog

Ik heb dat verloven enzo ook niet helemaal gesnoopt. Ben je nou verloofd tussen het vragen en de huwelijksdag in, of is verloven weer een andere trouw-tak? Nou ja.. als het maar een mooie dag wordt! Tong uitsteken

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:16

Charlotte: die leest hier niet hoor. Die kijkt alleen bij topics waar ie leuke linkjes kan vinden Knipoog.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:21

Ik vind verloven, en ook in ondertrouw gaan wel iets hebben. Voor mij is dat een teken dat je er alle tijd voor neemt, en samen werkt aan jullie huwelijk. En er gewoon samen voor gaat. Als je bij wijze van spreken elkaar bij het ontbijt ten huwelijk vraagt, en na een maand voor de ambtenaar staan, dan vraag ik me af, of er wel goed is over na gedacht. Bij een verloving enz. heb je toch al een verbintenis als het ware, maar is het nog niet helemaal definitief. Hmm... ik kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, ik hoop dat je er iets van snapt Verward

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:10

ik ben ook verloofd in juni en dit jaar in mei gaan we trouwen..
we houden wel dezelfde ringen, alleen de inscriptie word anders Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:11

Maya schreef:
Ik vind verloven, en ook in ondertrouw gaan wel iets hebben. Voor mij is dat een teken dat je er alle tijd voor neemt, en samen werkt aan jullie huwelijk. En er gewoon samen voor gaat. Als je bij wijze van spreken elkaar bij het ontbijt ten huwelijk vraagt, en na een maand voor de ambtenaar staan, dan vraag ik me af, of er wel goed is over na gedacht. Bij een verloving enz. heb je toch al een verbintenis als het ware, maar is het nog niet helemaal definitief. Hmm... ik kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, ik hoop dat je er iets van snapt Verward


Ik ben het niet met je eens. Er zijn zat mensen die al jaren samen zijn en dan gaan trouwens zonder verloving oid en er toch goed over nagedacht hebben.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:23

Hardstikke romantisch natuurlijk Lovers Ik zou zo graag met mijn vriend willen trouwen, maar eerst maar eens studeren en werken en geld verdienen. Alhoewel Roel al een aantal keer heeft gevraagd of ik met hem wil trouwen, heeft hij mij nog niet officieel gevraagd.
(Ik denk dat ik hem deze link maar eens door ga sturen Schijnheilig )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:27

Ik vind niks mis aan verloven, zolang men er maar geen apart feestje voor geeft. Het lijkt me leuker om zoiets meer voor jezelf te houden. Lekker een weekendje/weekje weg of zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:28

Tessebes schreef:
Ik vind niks mis aan verloven, zolang men er maar geen apart feestje voor geeft. Het lijkt me leuker om zoiets meer voor jezelf te houden. Lekker een weekendje/weekje weg of zo...


Zo hebben wij het ook gedaan. Heerlijk romantisch met zn tweetjes. Lovers Het feestje komt wel met de trouwerij

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:03

Ik vind het op zich wel een leuk idee (heb het zelf niet gedaan), maar ik heb er een beetje een nare bijsmaak aan overgehouden door enkele mensen uit onze omgeving.
Die lieten nl. wel erg duidelijk merken dat ze een ienimienie feestje wilden geven en rekenden op veel en dure kado's Scheve mond
Uiteraard ben ik niet te krenterig om een kado weg te geven, maar als het overduidelijk is dat het voor de "heb" gedaan wordt, dan hoeft het voor mij niet meer en blijf ik lekker thuis voor de buis zitten Knipoog

Maar vertel eens Muiltje, vanwaar de vraag ? *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:08

Dat is inderdaad niet leuk Oscar!
Ik zou daar nooit om durven vragen! Van mij zouden cadeau's helemaal niet hoeven, ik zou het alleen al geweldig vinden als de mensen waar ik om geef er zijn. Dat is voor mij veel belangrijker dan cadeau's.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:12

Fasel schreef:
Wanneer verloof je eigenlijk en moet je dan ook binnen bepaalde tijd trouwen? Zijn de ringen anders?


Volgens mij verloof je om duidelijk te maken dat je van elkaar houd en met elkaar gaat trouwen. Er is zo ver ik weet geen bepaalde tijd aan verbonden. De ringen zijn ook niet anders, het zijn gewoon trouwringen. Tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat men de verlovingsring als trouwring gebruikt.

Dat hij dus van je linkerhand naar je rechterhand gaat en nog een data extra erin.


Maarja, ik vind het ook wel leuk hoor!
Alleen vergeet dan niet dat je ringer aan je linker hand moet.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:13

Precies Sorane, daar gaat het om
En ik ben echt niet te beroerd om een mooi kado te kopen, zeker als er NIET expliciet om gevraagd wordt Knipoog
Maar als je als antwoord op je kadovraag krijgt "mwah, doe maar een stofzuiger ofzo", dan gaan mijn kuitharen recht overeind staan Scheve mond

Maar dat neemt niet weg dat ik het toch best een leuk idee vind om te verloven.
Het lijkt wel of het een aantal jaren geleden helemaal uit was, maar dat het toch weer in opkomst is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:15

Haagsemeid"]
[quote="Fasel schreef:
Wanneer verloof je eigenlijk en moet je dan ook binnen bepaalde tijd trouwen? Zijn de ringen anders?


Volgens mij verloof je om duidelijk te maken dat je van elkaar houd en met elkaar gaat trouwen. Er is zo ver ik weet geen bepaalde tijd aan verbonden. De ringen zijn ook niet anders, het zijn gewoon trouwringen. Tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat men de verlovingsring als trouwring gebruikt.

Dat hij dus van je linkerhand naar je rechterhand gaat en nog een data extra erin.


Maarja, ik vind het ook wel leuk hoor!
Alleen vergeet dan niet dat je ringer aan je linker hand moet.
[/quote]

Het maakt niet uit aan welke hand de ring zit. Tenminste niet als zoals jij het zeft. Het heeft te maken met geloof. Het ene geloof draagt de ring links en het andere geloof draagt de ring rechts.

Wij zijn niet gelovig en hebben hem links.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:18

Oscar schreef:
Precies Sorane, daar gaat het om
En ik ben echt niet te beroerd om een mooi kado te kopen, zeker als er NIET expliciet om gevraagd wordt Knipoog
Maar als je als antwoord op je kadovraag krijgt "mwah, doe maar een stofzuiger ofzo", dan gaan mijn kuitharen recht overeind staan Scheve mond

Maar dat neemt niet weg dat ik het toch best een leuk idee vind om te verloven.
Het lijkt wel of het een aantal jaren geleden helemaal uit was, maar dat het toch weer in opkomst is.


Het lijkt inderdaad weer helemaal in opkomst. Wij deden het omdat we het zelf erg leuk vonden.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:37

O dat wist ik weer niet, ik dacht dat het zowiezo altijd links was met verloven.

Nou bij deze, dit hoeft dus niet.
Maarja als je een verlovingsring en trouwring hebt, lijkt het mij een klein beetje logisch dat deze dus naar je linker hand gaat

22 Januari verwachten we ons kleintje

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:41

Oscar schreef:
dan gaan mijn kuitharen recht overeind staan Scheve mond

.


Scheer jij je benen niet dan Oscar Haha!

Ik wist niet eens dat er bij verlovingen feestjes gegeven werden. Bloos . Dacht dat dat gewoon iets is dat je voor jezelf houdt.

Ik dacht: op een romantisch moment komt hij op zijn schoongewassen schimmel (for once want normaal wast ie dat beest nooit) schimmel aanrijden, stapt af, knielt met een doosje in zijn hand en zegt 'zou je alsjeblieft mijn vrouw willen worden '. Ik daaropvolgend barst in tranen uit, roep JA en samen reden zij weg Haha!. Dat is helemaal zoals ik het ooit bedacht heb. Mijn witte prins op het witte paard Haha!. Verder niets. Misschienw at eten 's avonds maar geen feest of zo. Doe me een lol.

Maar goed, hebberige mensen doen het blijkbaar weer anders Haha!

'Paint' it 'Black'

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:47

Maya schreef:
Ik vind verloven, en ook in ondertrouw gaan wel iets hebben. Voor mij is dat een teken dat je er alle tijd voor neemt, en samen werkt aan jullie huwelijk. En er gewoon samen voor gaat. Als je bij wijze van spreken elkaar bij het ontbijt ten huwelijk vraagt, en na een maand voor de ambtenaar staan, dan vraag ik me af, of er wel goed is over na gedacht. Bij een verloving enz. heb je toch al een verbintenis als het ware, maar is het nog niet helemaal definitief. Hmm... ik kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, ik hoop dat je er iets van snapt Verward



nou, zet dat maar uit je hoofd. 10 minuten bij de ambtenaar en u mag weer gaan Haha! Daar is werkelijk niets romantisch aan Knipoog
*hm, volgens mij is dat voor ons deze week een jaar geleden*

PS ondertrouw is gewoon wettelijk verplicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:52

Lielle"]
[quote="Maya schreef:
Ik vind verloven, en ook in ondertrouw gaan wel iets hebben. Voor mij is dat een teken dat je er alle tijd voor neemt, en samen werkt aan jullie huwelijk. En er gewoon samen voor gaat. Als je bij wijze van spreken elkaar bij het ontbijt ten huwelijk vraagt, en na een maand voor de ambtenaar staan, dan vraag ik me af, of er wel goed is over na gedacht. Bij een verloving enz. heb je toch al een verbintenis als het ware, maar is het nog niet helemaal definitief. Hmm... ik kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, ik hoop dat je er iets van snapt Verward



nou, zet dat maar uit je hoofd. 10 minuten bij de ambtenaar en u mag weer gaan Haha! Daar is werkelijk niets romantisch aan Knipoog
*hm, volgens mij is dat voor ons deze week een jaar geleden*

PS ondertrouw is gewoon wettelijk verplicht
[/quote]


Klopt ja!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:41

Fasel, dat van jou moet toch echt wel een keer zo gaan gebeuren hoor! Is allemaal best haalbaar Lachen

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl