wie heeft of kent er een paard van animo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

wie heeft of kent er een paard van animo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 23:30

ik ben benieuwt of iemand ervaring heeft met een paard van animo ik heb er zelf een gehad hij had m 2 dressuur gelopen en internationaal gesprongen ( niet met mij hoor) maar ze hebben er te veel van gevraagd en is dus als het ware n beetje gestoord geworden hij is met ruiter en al door een ruit gesprongen recht de kantine in en heeft welleens tijden een spring wedstrijd het hele publiek weggejaard door naar ze te slaan tijden het rijden nou hoorde ik dat heel veel animo's zo'n verveldende beesten zijn klopt dat?


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:29

Wij hebben een Animo op stal, een merrie met een dominant karakter, maar dat vererft de moederlijn ook heel sterk.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:46

Ik heb een tijdje op een stal gewerkt waar de eigenaar nogal Animo gek was. Bijna alle merries waren door Animo gedekt, en ze hadden er ook nogal wat Animo`s op stal staan. Wat ik me er van kan herrineren, waren het opzich brave beesten, maar waar je wel erg consequent mee moest zijn. Redelijk heetgebakerd inderdaad, maar als je dat eenmaal voor je hebt, dan gaan ze er ook voor.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 01:14

Alja hier op bokt heeft een Animo. Maar die heeft wel een goed karakter, volgens mij niets op aan te merken!
Deze Animo is ZZ licht, en vrijdag heeft Alja haar eerste wedstrijd erop. Dus dat lijkt wel goed!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:33

Bij mij op stal staan ook aardig wat Animo nakomelingen en fokmerries van Animo. Het zijn allemaal echt goede springpaarden en hebben veel karakter.

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:38

Ik heb een Animo's Hallo (v. Animo) en dat is ook best een karakterkoppie, maar het komt ook uit de moederlijn voort.

Springpaardenfokkerij Tommelberg

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:58

Goede springpaarden die ook zeker niet slecht bewegen, maar vaak wel met een kop erop Knipoog
Maar wat zeggen die vier Animo's die ik ken nu eigenlijk op het aantal dekkingen van zo'n hengst Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:03

geen idee

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:21

Moh, gomir, komt aardig overeen met mijn ervaringen... Ik ben er niet vies van. Hou wel van een beetje karakter zolang ze maar willen meewerken. Overigens staat Animo inderdaad bekend als "lastig" (zoals wel meer hengsten)

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 18:46

ok dus het veschild nog al wat ik vind dat ze ook wel een goede loop hebben die van mij was ster ruin Haha! ik hou ook wel van wat pit maar deze was gewoon te erg en de hele spring wereld zelfs emiel hendrix heeft hem gereden en als hij t nie kan dan kan ik t zeker niet Lachen

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:21

ik heb dus een animo zoals joeylover al had gemeld Haha!

het is een super beest om te rijden maar tijdens de omgang is hij niet altijd even lief..
hij kijkt kwaad en dreigt soms met zijn achterbenen.
hij trapt verder niet en dat boze kijken is ook niet altijd even leuk maar als je erop zit vergeet je dat gauw Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:48

Ik heb een nakomeling van Animo gehad, super lief karakter, super springen, alleen niet uit zichzelf willen werken. Ze moest elke keer weer overtuigd worden van het feit dat ik wilde dat ze aan het werk ging. maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt: super beestje..


ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 19:59

ok dus het is wel waar dar je vooral met anomo's consequent moet ryden Knipoog

suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:01

hoi, bij ons op stal staat er ook een. een ruin Mullino OK dan! , hij heeft een vrouw het ziekenhuis in gekregen, gewoon in de bak, maar nu heeft hij een baasje, waarbij hij geweldig loopt, netjes aan de teugel,les,echt een superpaard..dus dat is heel verschillend per paard als ik jou bericht zo lees!
groetjes, suus

Party!! I Love Bárasi Frá Libérté en Ferdinand!!:#

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:23

typisch animo gedrag....
...voor mij geen animo

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:58

ik n een merrie die was kapot gereden met springen. en is toen aan een meisje verkocht die ook niet echt rustig was. en na een hindernis gelijk de bocht omtrok dus dat paard was heeeeel gestresst maar komt niet alleen van dat paard. voor de rest heellief op stal en met rijden.


ken ook nog een vosje van hem is een merrie een flink grootte. kan ook heelgoed lopen en springen is wel een lief paard maar kent nog niet veel dingen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:57

Wij hadden 4jr geleden een Animo veulen. Het enige wat ik me kan herrineren is dat ie 4witte benen, een witte kop en een maanoog had Haha!
Weet niet meer wat voorn mama hij had..

She's my lady Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:00

idd, heel consequent rijden, dan heb je een super paard!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:46

Staat bij ons ook een animo fokmerrie op stal, schijnt heel erg goed te kunnen springen.. Wel een karaktertje.. Geloof dat het Animo x Uppercut is.. Heeft afgelopen jaar een prachtig zwart veulen van Indoctro gehad.. En het jaar daar voor een donkerbruin veulen van Negro..

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:28

Ja! wij hebben een Animo x Hollywood. Sigranta (Sigy) genaamd.
We wisten in het begin al die "vooroordelen" van Animo helemaal niet. We waren op zoek naar een paard met karakter, pit maar wel hanteerbaar. En dat kun je van Sigy wel zeggen. Ze is idd lekker pittig en flink voorwaarts, maar ze wil ook heel graag leren, zeker toen we eenmaal een band met haar hadden opgebouwd.

Springen is haar lust en haar leven, toen ze voor het eerst had gesprongen en Anke daarna verder wilde rijden was ze niet meer van de hindernis weg te slaan. (niet letterlijk opvatten aub!) Als Anke pas laat van haar werk terug kwam liet ik haar even los in de bak rennen en zette af en toe ook een hindernis op. Van uitwijken had ze blijkbaar niet gehoord want ze sprong uit zichzelf er over heen. Mooi om te zien!

Maar Animo's staan idd. bekend als heethoofdjes. En dat klopt ook wel, je moet alleen heel erg consequent zijn in de gehele omgang. En niet alleen rondjes rijden maar zorgen voor voldoende afwisseling.

Maar onhandelbaar? Sigy in elk geval niet. Ik zeg dat maak je er zelf van (kijk maar naar de kinderen, ouders zijn niet consequent, zijn er niet voor ze en de kinderen zijn de dupe want dat zijn al kleine crimineeltjes) En zo zit dat hetzelfde bij paarden. Misschien hebben Animo's wat meer discipline nodig. Maar als je daar voor zorgt heb je net zo goed een gouden paard!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:56

helemaal mee eens, rené!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:06

Ik ken een amino merrie, is best een pittig ding, opvliegend karakter.
dat hoeft natuurlijk helemaal niet aan de afstamming te liggen, want ze is ook kopschuw dus ik denk dat er in het verleden niet zo goed mee omgegaan is Scheve mond
verder ken ik een fokker die nooit meer een animo op stal wil, omdat hij het zulke rotpaarden vindt. Persoonlijk ben ik van mening dat veel animo's geen makkelijke paarden zijn, maar ik zou nooit een paard laten staan alleen maar omdat het toevallig een animo is, alle paarden zijn tch weer anders en d'r zullen vast ook wel minder moeilijke bij zitten!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiko, sdacostab, xEva en 101 bezoekers