galop tinker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

galop tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 17:00

Hoi.
Ik was eens nieuwschierig of er meer tinkers zijn die een heel aparte galop hebben.
Het lijkt net als mn tinker galopeert of ze springt/huppelt en das best irri want dan kun je vaak niet goed doorzitten.
zijn er hier meer van die ''huppelkontjes'' Haha!

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:03

JAAA Kane is ook een enorme huppelkont Lachen
Maar als ik met hem in de bak rij is zijn galop wel "normaal" zeg maar .
Maar zodra we in de polder komen maakt ie galoppassen op het tempo van een stevige stap , en ik vind het heerlijk zitten . ZOdra ik hem terug wil nemen naar een stap dan gaat ie huppelen. Pas als we ongeveer 15 min verder zijn wil meneer weer normaal naar me luisteren en normaal zijn gangen lopen. Ik moet altijd wel lachen als dat gebeurt maar eigenlijk moet ik het hem zo snel mogelijk afleren Lachen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:12

Ja May, een tinker bij ons op de wei, is ook echt een huppeltje. Ik noem het altijd een hertegalopje Haha! .
Heb er helaas nog geen foto van

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:25

Nee..Blizz heeft een heerlijke galop. ( een beetje ala pepé la pue ( dat stinkdiertje uit de tekenfilms?)
Zijn draf is wel veel huppeliger.. en zit dus ook niet zo lekker...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:44

Kado heeft wel een mooie sprong in z'n galop. In het begin, toen hij net onder het zadel was, was z'n galop ook minder, maar dat kwam door het evenwicht wat hij toen dus nog niet had. Nu gaat hij keurig hoor OK dan!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:20

Flanna galoppeerd heerlijk! Toen we haar net hadden snapte ze nog niet hoe ze moest aanspringen maar nu dat er een beetje in zit gaat het lekker.
Ook is ze goed te sturen en ze kan zelfs gebroken lijnen galopperen. OK dan!
Ze gaat wel erg hard Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:49

Snowdon had in het begin ook een huppelgalop Haha! Nu hij meer in balans loopt en zijn benen beter gebruikt galoppeert ie heeeerlijk Lachen Ook mooi opwaarts Knipoog

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:33

Tja ik weet het eigenlijk niet. Het is jaaaaaaaren geleden dat ik op n ander paard dan mijn tink serieus heb gereden. Ik heb dus geen vergelijkingmateriaal.
Maar ik vind Sjimmie wel lekker zitten in de galop. Hij galoppeert eigenlijk nooit hetzelfde. De ene keer geeft ie heel hoog op of neemt ie absurd grote sprongen. Dan is ie weer supersloom en gaat stiekem draven met zijn achterbenen.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:17

Irish heeft ook een zeer goede galop, ik scoor meestal achten in proeven.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:09

gam galoppeert geweldig, ik was er meteen weg van en zit als een huis op hem.
met de draf wil hij wel eens kloten, schweinepassen noemt men het wel?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 02:11

schweine pas is een mislukte tölt Tong uitsteken Maar kan best dat ie dat doet als ie moet draven... Snow gaat wel eens tölten als ie niet wilt aandraven... Of lateraal stappen, ziet er uit als een kamelengang, soort langzame telgang.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:58

Kiara had een heel fijne galop.
Novia hupst achter nogal in galop, niet oncomfortabel, maar wel vreemd.


Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:02

snowdon schreef:
schweine pas is een mislukte tölt Tong uitsteken Maar kan best dat ie dat doet als ie moet draven... Snow gaat wel eens tölten als ie niet wilt aandraven... Of lateraal stappen, ziet er uit als een kamelengang, soort langzame telgang.




tinkers gangen paarden?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:22

Killian heeft wel een fijne galop vind ik, kan in ieder geval lekker zitten.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:07

ik heb nu geen tinker meer, maar toen king net van mij was kon hij niet eens galopperen met iemand op zn rug,
later lukte het hem wel en was hij ook zo'n huppelkont, de rechtergalop kent hij nog steeds niet maar linksom gaat hij super,
met buitenritten kan die ook een flinke rengalop maken, en het zit heerlijk, ook zonder zadel Haha!
een andere tinker bij ons op stal kon het eerst ook niet, maar nu ziet het er al veel beter uit,
denk dat ze het gewoon echt moeten leren en heel soepel moeten worden en dat ze het dan pas kunnen ofzo,
of ze houden ons voor de gek Lachen want als je ze soms op de wei ziet, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:54

Ow... Houd op over die galop *kreun*... Toen Chub net onder het zadel was, was het een gróót gevaar om met haar door een bocht te galopperen: we sprongen aan rondom A of C, en dan na het rechte stuk terug naar draf... Een volte rijden, ja dahag, daar begon ik echt niet aan!

Na een poosje ging het beter: meer spierkracht, meer balans, meer vertrouwen... Dus konden we hele rondes door de bak galopperen. Liever niet met anderen erbij, want het ging hárd en remmen was nog moeilijk.

Toen ging ik prive-les nemen. Ik was heel blij dat we konden galopperen, maar nee: er moest een galopspróng komen. Volgens mijn instructeur was laag maken, knietjes eronder en smoor happen niet dé manier Verdrietig
Dus met zithulpen en goed drijven, handjes bij elkaar en op de volte. En jawel: sprong!! Maar damn, wat werd het moeilijk om niet terug te vallen in draf, dus drijven-drijven-drijven.

En toen konden we galopperen, maar toen moesten we ook nog eens in de goede galop galopperen. Niet overkruist, geen rechtergalop op de linkerhand of omgedraaid. En Chubby -graag vanaf het aanspringen goed zitten en niet proberen te changeren daarna-... Het trucje: vanuit stap aanspringen is gelijk aan linkergalop, vanuit draf aanspringen is gelijk aan rechtergalop -eigenlijk is dat ook niet helemaal waar meiske-.
Met dat goed aanspringen zijn we nu bezig: maar Chubby heeft het al opgelost hoor! Als je namelijk je kontje omhoog gooit bij het aanspringen, kom je vanzelf met je goede been op de goede plek

Maar eerlijk is eerlijk: ze zit best lekker in galop


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:12

offie gaat wel log in galop
je voelt de bak dreunen. Maar het zit wel lekker. Hij gooit trouwens bijna niet op dus net een pony waar je op rijd.

When love is a drug, then let me be your dealer!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:34

Fayette galoppeert ook vrij normaal vindt ik. Ik merk geen groot verschil met de KWPN-ertjes waarmee ik altijd heb gereden. Het enige nu nog is dat madam geen tempo kan houden, ze er vrij snel uitvalt, en helemaal uit elkaar galopeert. Maar goed, oefening baart kunst en we zijn nog niet zo gek lang bezig met de galop Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:11

Als ik Spix zie racen door de wei slaat de schrik al om m'n hart dat ik daar ooit OP moet gaan zitten zo Bloos! Hij gaat zo enorm omhoog in z'n sprongen en zo vréselijk snel!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:40

duuk gallopeert heel normaal,heel vlk juist,ja dat huppelen doet hij aleen als hij errug hard wil,en ik niet Tong uitsteken
het allerfijnste is op de grote volte en dan van een rustige stap,naar een verzamelde gallop,dat zit zoo lekker....(erg anti-huppel tinker heb ik dus Bloos )

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Marjolein

    Berichten: 11634
    Geregistreerd: 09-01-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:56

    Ailin galoppeerd vrij makkelijk, nog iets vlak. Maar ze springt moeiteloos in de rechter of linker galop. ook op de rechte lijn snapt ze vaak welke galop ze moet hebben.
    Ken wel veel tinkers die in het begin liever hard draafden ipv galopperen. Achter een ander aanplakken hielp dan wel en uiteindleijk konden ze als ze iets meer balans hadden zelf in een normaal tempo galopperen.

    Kleine muisjes hebben kleine wensjes
    Beschuitjes met gestampte mensjes

    hipkippie

    Berichten: 2217
    Geregistreerd: 30-11-02
    Woonplaats: Deventer

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 20:14

    nou als ik dit allemaal lees zijn er niet veel ''huppelkontjes''.
    maar het gaat eigenlijk steeds beter dan in het begin toen kreeg ik haar ook vaak moeilijk in galop de zweep moest meestal erbij te pas komen want ze ging alleen maar harder draven maar galop...now way.
    maarja het gaat nu dus al wat beter maar nog niet helemaal zo als het moet zijn.ze springt nu eerder aan maar ik moet wel blijven benen want anders valt ze zo terug.
    en dan in de bak galopperen als ik haar in gallop heb en dan de hoefslag wil gaan volgen ofzo went ze vaak meteen af(soms gaat het ook wel goed) egt irritant maar buiten is ze juist weer fijn vooral op een lang pad dan gallopeerd ze ook fijner ,misschien omdat ze dan grotere passen neemt Verward maar goed.
    zijn er hier dan wel tinkers die ook niet (goed)in de bak willen galopperen?
    ik zie het wel Haha!

    :¨·.·¨:
    `·.
    Kimba & Luna

    RTM
    Berichten: 6130
    Geregistreerd: 16-11-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:31

    Hoe oud is Kimba?
    Op een lang pad kunnen ze vaak beter galopperen omdat ze dan juist de ruimte hebben om flink vooruit te gaan. In de bak moeten ze meteen bochten draaien en dat vinden ze in het begin meestal nog wat moeilijker. Gwoon lekker in het bos oefenen en in de bak kleine stukjes meepakken en daar heel blij mee zijn Knipoog En fijn verder oefenen OK dan!

    hipkippie

    Berichten: 2217
    Geregistreerd: 30-11-02
    Woonplaats: Deventer

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 20:35

    kimba is 6 jaar

    :¨·.·¨:
    `·.
    Kimba & Luna

    Pellie

    Berichten: 16935
    Geregistreerd: 19-08-02
    Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:58

    ja in de bak heeft gam ook moeite omdat hij nog niet rustig en beheerst kan galopperen. Lachen

    }:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers