vraagje wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

flanelle
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: den bosch

vraagje wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 17:51

hallo allemaal

heb ff een vraagje voor jullie.
ik sta op een hele leuke privestal samen met mijn vriendin.
en nog wat mensen onderandere een familie met een eigen zaak
nu wilde we vanmorgen gaan rijden op het paard van mijn vriendin.
komt de eigenaar schreewend op ons af dat hij boos was en dat we niet mochten rijden op zondag ochtend want dan waren die mensen er met hun eigen zaak.
we wilde zowiezo wachten tot hun klaar waren met rijden ( doen we namelijk altijd want bij hun rijden gaat niet want haflinger is kompleet stuurloos) maar wij moesten doordeweeks maar rijden want dan kunnen hun niet en was geen discussie over mogelijk.
ook heeft de eigenaar het telkens over een mestplan zodat die fam niet elke dag hoeft te mesten .
ben ik nou gek geworden of is dit normaal op een pensionstal.
wij betalen net zoveel stalgeld als hun en dat ze niet kunnen rijden is omdat ze een uur doen over een stal uitmesten en ze hebben 2 paarden ze komen bijna elke dag.

wat moet je hier nou mee doen en zijn er mensen die hetzelfde geemmer op stal hebben .


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:45

Nou, dat klinkt niet echt gezellig
Ik vind het absurd dat jij niet zou mogen rijden omdat er mensen zijn die een eigen zaak hebben, "eigen zaak" lijkt me een flutargument.
Oke, er is iets voor te zeggen om niet tegelijkertijd in de bak te gaan, maar het is toch van de zotte dat je dan de hele dag niet meer mag rijden.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de staleigenaar erg opkijkt tegen die mensen en ze daarom zo in de watten wil leggen ?

En dan nog het vage verhaal over het mestplan.
Normaal gesproken maak je afspraken over uitmesten als je ergens op stal komt te staan.
Of je betaalt ervoor om de stalhouder te laten mesten, of je spreekt af om dit zelf te doen.
Ik ken wel mensen die het zelf doen en afspraken hebben met stalgenoten om een soort wisseldienst te draaien.
Maar zo'n afspraak is voortgekomen uit goed overleg en uit practische overwegingen met de bedoeling om de taken wat gunstiger te verdelen.
Niet voor 1 persoon, maar voor alle betrokkenen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:04

Geloof dat het een beetje in die arme man zijn hoofd geslagen is Haha!

Niet rijden omdat iemand met een moeilijk paard in de bak bezig is is puur fatsoen, daar kan ik helemaal inkomen *al zou er op een gegeven moment wel vooruitgang in moeten zitten zodat er niet bij alles rekening gehouden hoeft te worden met hun rijtijden, maar wij zijn dan ook meer van dat ze wennen er maar aan mensen bij ons op stal Tong uitsteken *
Maar ok, kan er inkomen, de hele dag niet rijden omdat dat hun enige dag is?
Beetje onzinnig en jullie betalen ook stalling dus ook jullie mogen elke dag rijden tenzij vooraf daar afspraken over gemaakt zijn.

En je zou toch helemaal gek zijn als je andermans boxen uit zou mestten omdat die mensen en een eigen zaak en 2 pony's hebben?
Zou eens navragen of die mensen soms meer gaan betalen aan de eigenaar en dan incl. mestten.
Lijkt me voor die meneer een handige meneer om extra geld te vangen zonder er extra werk voor te doen.

Maar zoals ik het nu lees, zou dit een stal zijn waar ik binnen no time weg zou zijn.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:52

Het lijkt me een beetje een vreemde situatie. Vraag je stalhouder eens om uitleg!

* To Belg, or not to Belg *

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:45

Lekker gezellig zo op stal! Jij bent het sloofje niet van die mensen met hun eigen zaak. En dat moet de pensioeneigenaar ook maar inzien hoor. Jij gaat toch niet voor je lol de stal van een ander uit staan mesten? En als de bak vrij is, is de bak vrij en dan kan jij toch fijn rijden? Wie zit jij dan in de weg??
Als ze met die gekke dingen aan de gang blijven, denk ik dat je veel beter ergens anders kan gaan staan.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 07:38

Ik heb nog nooit zoiets raars gehoord Haha! Maar als dit doorzet, was ik absoluut vertrokken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:43

Ik zou daar echt niet langer willen staan. Als ze zo met je omgaan omdat jij geen eigen zaak hebt... Verward Heel raar wat die stal eigenaar doet .
Als ik jou was zou ik alvast goed omje heen kijken voor een ander plekkie

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:40

Wat een onzin zeg zijn hun de koning of de koningin ofzo...

Zou inderdaad ook kijken voor een ander plekkie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Jossie, Rijsa, Tessapolly en 24 bezoekers