Breedbekkikker oftewel met dikke wangen uit de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 13:40

Dit heeft Barbiano dus. Als hij een ochtend in de wei heeft gestaan heeft hij dikke wangen lijkt net met vocht gevuld. Hij kan hier gewoon mee nageven etc. Heeft iemand enig idee wat dit is??

[Edit] hele lange titel iets ingekort [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-20 03:39 ]</font>

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 16:17

Klinkt een beetje als stuwing in de lympheklieren...Zit het achter zijn kaakbeen bij de halsaanzet? Als dat zo is zou het het voorgenoemde kunnen zijn. Dan is het verder geen punt volgens mijn DA. Dit zou komen van het veelvuldig naar beneden houden van het hoofd tijdens het grazen. Zodra hij bv. 's nachts rust en met een normale hoofdhouding staat, zou het vanzelf weer weg moeten trekken. No worries.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:45

Ja, Brando heeft/had dat ook altijd. Als het heel erg is kan je hem eens een dagje binnen laten staan, maar het kan weinig kwaad.

Groetjes!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 21:06

Heb wel eens gehoord dat je je paard dan een sinaasappel moet geven en dat het dan snel wegtrekt. Geen idee of het werkt, maar kwaad kan het ook niet, ze vinden het vaak nog lekker ook!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 21:06

Gabber heeft dit ook gehad, bij hem kwam dat doordat het gras toen te kort was. Paarden zijn nou eenmaal geen grazers en als het gras heel kort is moeten ze veel kracht zetten op de kaakspier om het gras te kunnen eten. Hierdoor ontstaat die zwelling. Het gaat vanzelf weer weg, maar je zou hem (als hij dat toelaat) af kunnen spuiten.
Het hielp bij mijn paard iig wel.
Groetjes Marijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 01:48

Dat trekt vanzelf weg met een paar uur zie je er niets meer van. Is een vulling van de speekselklieren doordat ze de hele tijd met het hoofd naar beneden hebben gestaan. Je ziet het vooral vaak als een paard een tijdje niet op wei is geweest en dan opeens een paar uur. Dit is wat ik er van weet dan.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:46

Citaat:
Op 2001-11-16 00:48, schreef Katrien:
Is een vulling van de speekselklieren doordat ze de hele tijd met het hoofd naar beneden hebben gestaan.


Misschien dat daarom een sinaasappel wel helpt, want daar gaan ze echt onwijs van kwijlen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:37

Citaat:
Op 2001-11-16 08:46, schreef Margreet:
Citaat:
Op 2001-11-16 00:48, schreef Katrien:
Is een vulling van de speekselklieren doordat ze de hele tijd met het hoofd naar beneden hebben gestaan.


Misschien dat daarom een sinaasappel wel helpt, want daar gaan ze echt onwijs van kwijlen!!!



Ha ha misschien wel ja. Pablo begint inderdaad al te kwijlen als hij maar een sinaasappel ziet. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 14:27

Paarden zijn GEEN grazers???? Hee das nieuw!

maare: volgens mijn stalhouder komt het inderdaad vaker voor en kan het geen kwaad. Mijn paarden hadden er nog nooit last van gehad, tot deze zomer. Ik zag die dikke klieren en dacht meteen aan een ontsteking. Er was dus niets aan de hand.... Scheve mond\