Spaanse Rijschool was fantastisch!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 00:55

Vanavond zijn we op de gok naar AHOY gegaan om te kijken of ze nog kaartjes hadden, want met de bestelling was het niet gelukt. We hebben een paar uur in de file gestaan, maar ze hadden nog goede kaarten en het was net begonnen Haha! .

Tineke Bartels deed de opening met een showballet en ze reed op Jazz Kwijl . Die heb ik nu dus in het 'echt' gezien, errug knappe knol.
Daarna de ene prachtige witte hengst na de andere, echt geweldig!
De sprongen zijn toch wel spectaculair als je dat van zo dichtbij ziet. Op de foto's in het programmaboekje (f10,- zeer de moeite waard) zie je dat zo'n paard in capriool boven het hoofd van de man die ernaast staat uit springt.

Al met al een aanrader voor iedereen die gek op paarden is en zeker niet alleen voor liefhebbers van barokke paarden Lachen .

Dus als je geen kaartjes hebt: bel even naar AHOY en ga er desnoods gewoon langs, want er zijn altijd mensen die niet komen. Alleen het weekend verwachten ze wel dat het druk is, dus ze raadden aan om vrijdagavond te gaan.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!


horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 07:12

Oh, gaaf hoor Kwijl , we moeten nog ff geduld hebben tot ziondag, maar ik verheug me er enorm op!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:09

Mmm ik vond Jazz stukken mooier dan de witte hengsten! Wat mij betreft hadden ze beter eerst de Lippizaners kunnen laten zien en dan daarna Jazz, want het verschil was wel erg groot.

Ik vond de paarden een beetje tegenvallen. Maar goed, dat is maar net waar je op valt. Ik val blijkbaar niet op compact met een dikke buik.

En die paarden lopen zo verzameld dat ik af en toe echt dacht van : "laat ze nou eens even doorgalopperen, een beetje ruimer en losser".

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:29

Klopt Manon2, er waren een paar bij die wel de beenzetting van de galop deden, maar dan in stap-tempo, lijkt dan ook niet echt mooi meer, dan heb je idd zoiets van: beetje actiever! dan lijkt het tenminste weer een galop!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:50

Ik denk altijd maar zo: De beste stuurlui staan aan wel.. je kunt overal wel wat op aan te merken hebben....
Ik vond het gewoon een mooie show..


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:48

Ik vond vooral het lange teugelen heel mooi, en dat paard van 22.Die was zo gaaf, een van de weinige waart je echt de spieren van zag. Ik vond ook wel, dat de paarden erg in elkaar gereden waren, maar niettemin een hele mooie show. Nogmaals dank aan mijn tante van wie ik het kaartje gekregen had Lovers

Goedgekeurd onderschrift :)

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 16:29

Ja, daar hebben jullie gelijk in. Het is niet helemaal mijn stijl dat kin op de borst en stapvoets galopperen.
Wat mij opviel was dat ze allemaal een enorm breed en gespierd front hebben, maar naar verhouding een klein kontje. Kennelijk val ik toch ook bij paarden op billen Bloos .
Maar toch was de show prachtig en inderdaad die hengst van 22 jaar Siglavy Mantua I, was absoluut de mooiste Kwijl .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 23:43

Ik heb ook iets met paardenkontjes. En ik maar denken dat die barokke beestjes daarin juist uitblonken! Misschien moet ik dan toch maar meer richting quarters gaan? Daar zitten de kontjes bij de prijs inbegrepen. Haha!

Tot wanneer loopt de Spaanse Rijschool in Ahoy en is er een website van? Ik kreeg laatst namelijk het idee om de middagvoorstelling van Magic White Horses in Den Haag te gaan zien en dan meteen door te gaan naar 'the real stuff'. Ik heb echter geen idee van tijden dus als iemand me daarmee kan helpen? En hoeveel kosten de kaartjes ongeveer?

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 00:57

http://www.spaanserijschool.nl

Is nog tot en met zondag 18 november te zien in AHOY. Voorstelling begint om 20.00uur en liefst eerder aanwezig zijn als je nog kaartjes wilt hebben. Ze hebben nog kaarten van f65,- f75,- en f85,-. Wij hebben f85,- genomen en konden het heel goed zien vanaf de 1e verdieping.

Ja, Quarters hebben pas echt kont Haha! . Ik vind die grote massieve voorhand wel mooi van zo'n Lipizzaner, maar mis iets meer kont. Ze waren wel heel gespierd, dus ik denk dat dat gewoon de algemene bouw is. Maar desondanks toch om te Kwijl hoor!

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Daihyo

Berichten: 88002
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 19:24

Ik ben woensdag geweest. Dat was de voorstelling speciaal voor genodigden. Het voorprogramma was dan ook ietsje anders. Wij kregen namelijk van tevoren ook nog 4 dressuurkampioenen te zien van de NBVR. Die deden een kür op muziek met z'n 4en.
Ik vond de show ook heel gaaf. Ik val alleen niet op dat soort paarden. Er liep wel een mooie bij. Die apelschimmel waar de oberbereiter op reed bij de opening.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:02

Citaat:
Op 2001-11-17 00:57, schreef Lunatic:
http://www.spaanserijschool.nl

Is nog tot en met zondag 18 november te zien in AHOY. Voorstelling begint om 20.00uur en liefst eerder aanwezig zijn als je nog kaartjes wilt hebben. Ze hebben nog kaarten van f65,- f75,- en f85,-. Wij hebben f85,- genomen en konden het heel goed zien vanaf de 1e verdieping.

Ja, Quarters hebben pas echt kont Haha! . Ik vind die grote massieve voorhand wel mooi van zo'n Lipizzaner, maar mis iets meer kont. Ze waren wel heel gespierd, dus ik denk dat dat gewoon de algemene bouw is. Maar desondanks toch om te Kwijl hoor!


Ik had een kaart van 95 Verward Maar het was heel mooi jah, het werd alleen wel een beetje 1tonig en die stoelen zaten voor geen meter Boos! Boos! ik denk dat als je het nu gezien hebt nie weer zoveel geld hoeft uit te geven om nog een keer te gaan, dan ga ik liever naar een mooie musical!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 12:17

Ik ben er zelf helaas niet heen geweest, mijn zus zou in het voorprogramma meedoen,met het dansen, maar helaas kon ze niet...
maar ik wil zeker geloven dat het gaaf was!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 13:37

M'n moeder was er heen geweest. Ik kon niet mee vanwege mijn gebroken teen Verdrietig . Mijn moeder vond Jazz errug mooi maar had wel meer verwacht van de show.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 16:49

Ik ben gister geweest. Het enige 'jammere' vond ik al die regeltjes. Maar verder zo gaaf, vooral de Courbette... Waaaah, gelijk Jopie geleerd natuurlijk Haha! , en natuurlijk ook even onze Levade geperfectioneerd, en vandaag deed hij dan nog de Capriole...
*snif* sommige paarden kunnen dat gewoon niet... Volgens mij leert Joop dat gewoon nooit, ik mag al blij zijn als hij ontspannen rondloopt (vandaag weer één bonk zenuwlijer). Was wel laat, vooral omdat ik dus vreselijk last van één of andere allergie had, en op een gegeven moment bijna geen lucht meer kreeg. Vond die solo's errug gaaf. Man, als je dat 'ff' leert, dan zou ik t zo doen. Maar voordat je bereiter bent ben je 12 jaar verder! Dromen

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:14

ook al naar de spaanse rijschool geweest ik ook met mijn moeder oma en tante .
ik en mijn tante hebben de eerste tij in vak b.d gezeten en daarna zijn we bij mijn moeder en oma gaan zitten.we waren snachst om twee uur pas thuis.

ps. ik was vijf jaar geleden daar ook al geweest
toen hwas ik negen

nicky v.d.

Berichten: 293
Geregistreerd: 25-10-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 17:36

Ik ben ook naar de AHOY geweest het was Haha! .
maar ik vond het wel jammer dat je niet in de stallen mocht kijken Boos! maar dat is ook wel lochies ze willen aan mooie paarden geen ziektes overlaten zoals: verkoudheid enz. Frusty
die voorstelling van Tineke bartels was echt gaaf Cool Cool , ik zat op 5 rijen na best hoog hoor.

Shadow Lovers Nicky

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 17:55

Citaat:
Op 2001-11-20 17:36, schreef nicky v.d.:
Ik ben ook naar de AHOY geweest het was Haha! .
maar ik vond het wel jammer dat je niet in de stallen mocht kijken Boos! maar dat is ook wel lochies ze willen aan mooie paarden geen ziektes overlaten zoals: verkoudheid enz. Frusty
die voorstelling van Tineke bartels was echt gaaf Cool Cool , ik zat op 5 rijen na best hoog hoor.


Jah das echt heeeeeeeel erg logisch en ik denk dat ze daarbij niet eens aan ziektes denken!!!! Al die mensen zouden wel allemaal in de stallen willen kijken en dat zijn er enorm veel (arme beestjes Scheve mond\ )!!!!!!!!

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 19:23

Ik ben toen ik in Wenen was gaan kijken naar een training van de Spaanse Rijschool (de voorstellingen waren al lang uitverkocht). het was inderdaad wel heel sjiek om die sprongen te zien. Vooral de capriole, de courbette en de levade *LOL* !!!!!!!!!!!!!
Er zaten wel een paar hevige paardjes tussen.... Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starfish op 2001-11-20 19:24 ]</font>

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 23:44

Citaat:

Jah das echt heeeeeeeel erg logisch en ik denk dat ze daarbij niet eens aan ziektes denken!!!!


Ik weet wel zeker dat het om de ziektes gaat!!!
ong. 25 jaar geleden heeft er een kinderziekte op de staatsfokkerij in Piber gewoed, waardoor veel merries en veulens overleden zijn. Sindsdien mogen toeristen niet meer dichtbij de paarden komen, en al helemaal niet de paarden aaien Verdrietig Ik ben zelf een grote Lipizzanerfan, en ben naar Piber geweest.

Even terug naar het topic...., ik vond het een geweldige show! Haha! En natuurlijk kan het altijd nog beter, maar ik denk dat deze mensen heus wel weten hoe ze de paarden moeten rijden en laten lopen, aangezien de Lipizzaner al 400 jaar lang op deze wijze worden gereden! Ik vond het errug knap, en heb genoten van de show. Nu nog een keer naar de show in Wenen, en heel hard trainen met mijn eigen knollie Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, ejkge, Jet, Kimmej, Kopmeeuw, LieZ_Horses, pillow, Stef_Diva, xSannee en 19 bezoekers