Veulentjes 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Veulentjes 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 15:52

Hallo allemaal,

Ik ben hartstikke nieuwsgierig... De lente komt eraan, hoe zit het met de fokkerij?

Wie verwacht er dit jaar een veulentje of wil dit jaar zijn merrie laten dekken?

Wat voor criteria hebben jullie gebruikt (of gaan jullie naar kijken) bij het kiezen van de hengst (Behalve ras bijv. karaktereigenschappen, prestaties, kleur)?

Wat verwachten jullie van het toekomstige kleintje (Zgn. "voor het leuk"? Of om later zelf op te rijden, om mee te fokken, keuringen, sport, of om te verkopen etc...?). Wat voor kleur denken (hopen) jullie dat het beestje krijgt? Wat voor namen hebben jullie in gedachte? Enz. ...

Wij verwachten 2 Welsh Bs (hebben voor het eerst laten insemineren), ze worden schimmel (we hebben zo goed als 0% kans op een andere kleur - beide merries zijn namelijk schimmel en de vader is het ook), hopelijk krijgen ze de karakters van hun moeders en de goede looks van hun paps Haha! Misschien houden we ze, misschien worden ze (ooit) verkocht, hangt af van verschillende dingen (voornamelijk het geslacht - we gaan geen hengstjes houden).

Namen weet ik nog niet, de kleintjes komen pas in juni Knipoog

!!!Het belangrijkste is dat het veulenen zonder problemen gaat en de veulentjes gezond worden!!! Dit wens ik natuurlijk iedereen Haha!

Ben benieuwd,

-xxxx- N. Cool

P.S. Het lukt me vandaag maar niet om op www.icelandic-horses.com te komen, hebben jullie ook dit probleem of ligt het aan mijn com?

Hope is not the conviction that something will turn out well, but the certainty that something makes sense, regardless of how it turns out.
VIRTUS ADVERSA VINCIT


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:07


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:31

Dit jaar nog geen veulen voor mij. Ik heb alleen maar een goedgekeurde dekhengst. Ik heb wel een aanbod om uit een hele goeie merrie een veulentje te fokken(ja, ipv dat ik de hengst van een ander gebruik, gebruik ik de merrie van een ander Lachen ). Dus voor mij volgend jaar mijn eerste veulen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:33

De kraamstal is weer open, deze gaat dus naar Kraamstal Knipoog

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:26

Voor mij dit jaar 1 veulen van mijn shetlandmerrie Noeschka. Vader is de vosbonte Lars van de Ruitersweide.

Noeska: Door welke Welsh-B hengst hebben jullie de merries laten dekken? Soms door Steehorst Celebration?
Ik ben voor mijn welsh B merrie nog op zoek naar een geschikte hengst Knipoog

Dennis: Leuk aanbod, ben benieuwd naar de merrie Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 09:11

Ik verwacht bij mijn merrie Nouska (jaja wat een naamgenoten hier! haha) een veulentje van de KWPN'er No Limit (springhengst), we hebben van vorig jaar ook een veulentje van No Limit, dat is echt een geweldig ding. Dus we konden het niet laten voor dezelfde hengst te kiezen! haha

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:27

irene schreef:
Dennis: Leuk aanbod, ben benieuwd naar de merrie Haha!


Geweldig aanbod he Knipoog . Tis echt een hele leuke merrie. Ik denk ook wel dat ze jou een beetje bekend voor komt Lachen .
Zie hier Dennis z'n nieuwe vriendinnetje Knipoog .
Afbeelding

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:29

Citaat:
!!!Het belangrijkste is dat het veulenen zonder problemen gaat en de veulentjes gezond worden!!! Dit wens ik natuurlijk iedereen


En hier sluit ik mij van harte bij aan OK dan!

Mijn merrie is drachtig van haar eerste veulen, en voor mij is dit ook de eerste dracht.
In de eerste instantie hoop ik dus op een gezond veulen, aangezien ik het in mijn omgeving al een paar keer anders mee heb moeten maken juig ik pas als het veulen er 'echt' is Bloos

Ik heb gekozen voor een hengst die al wat ouder is maar die me juist daarom een goed gevoel heeft gegeven. Cijfers enzo staan vast en het paard geeft over het algemeen goed bruikbare paarden in verschillende takken van de sport zowel dressuur als springen.
In de indexen blijft hij behoorlijk achter, maar toch moet je een keuze maken en dat is bij mij de kwpn hengst Equador geworden.

Net als ieder ander hier ben ik benieuwd wat er op de grote dag uit komt Lovers

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:20

Ik heb Eileen vorig jaar laten dekken maar dat is helaas mislukt: na 3 maanden heeft ze de vrucht afgestoten Ik denk dat dit veel te maken heeft gehad met stress: Eileen is een stressgevoelig paard en ze was nog maar net bij ons toen ze werd gedekt. Nieuwe omgeving, nieuw maatje om kennis mee te maken wat gepaard ging met een hele machtsstrijd....nou ja allemaal niet zo mooi dus.

Nou ja geen nood, dit jaar proberen we het gewoon nog een keer. De hengst moet goede gangen hebben en een fijn koppie, dit om Eileens grove hoofd en haar slechte gangen te compenseren.

Dit jaar ga ik genieten van de geboorten van alle Boktpaarden, en hopelijk zal er bij ons volgend jaar ook weer een veulentje geboren worden!

Chaira

Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:43

ik heb geen eigenpaard maar wel een paard waar ik soms naar toe gaat, een shetje, en die krijgt ook int voorjaar een veulentje

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:05

bij ons op stal (draverij) verwachten we 3 veulens, allemaal rond mei uitgeteld. en nina krijgt natuurlijk een veulentje. ben heeeeel benieuwd naar dat veulen uit nientje.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:44

Rachel verwacht haar veulen 25 april, dus iets minder dan 3 maanden
We hebben de hengst Chewano v/d Langenieuw gekozen, omdat hij een goede kleurvererver is, vanwege zijn karakter en omdat het gewoon een mooie aparte hengst om te zien is. Verder heeft ze al een keer eerder een veulen gehad van deze hengst, en dat was een mooi gekleurd veulen en een heel leuk dier om te zien. De bedoeling is om het veulen te houden voor mezelf.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:43

Een arabische merrie bij ons krijgt net als elk jaar weer een veulen, zal wel weer een mooie worden want al haar veulens zijn prachtig!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:01

chantal_cs schreef:
Ik verwacht bij mijn merrie Nouska (jaja wat een naamgenoten hier! haha) een veulentje van de KWPN'er No Limit (springhengst), we hebben van vorig jaar ook een veulentje van No Limit, dat is echt een geweldig ding. Dus we konden het niet laten voor dezelfde hengst te kiezen! haha



he wat grappig no limit is van mijn baas. en hij is echt super lieve hengst Lovers maar goed ik ga mijn merrie een Lorenzo W X Ufarno laten dekken door Cabochon want die kan de rug billen en benen aanzienlijk verbeteren.Als het een hengstje word noemen we hem Cadans B en een merrie Da Silva B of Carisma B denk dat het de eerst naam word. en het paard word voor de dressuursport. en als het een merrie is misschien er nog eens een veulen uit fokken en als het een hengst is kijken of hij zo goed is dat ie naar de hengstenkeuring kan zo niet ruinen. kan nl (nog) niet hengsten houden want hebben er geen geschikte box voor.

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 14:07

irene schreef:
Noeska: Door welke Welsh-B hengst hebben jullie de merries laten dekken? Soms door Steehorst Celebration?
Ik ben voor mijn welsh B merrie nog op zoek naar een geschikte hengst Knipoog



Hoi,

neee, we hebben die van ons door een vrij oude Deense hengst laten dekken (recentelijk via Duitsland naar CZ geimporteerd), omdat ie per inseminatie ter beschikking staat, wel zo handig voor ons omdat de merries vorig jaar allebei een kleine hummel aan de voet hadden en we niet met ze moesten reizen.

Waarom dacht je gelijk aan Steehorst Celebration? Is dat trouwens een stamboekhengst of alleen basisboek? Ik heb niet veel van hem gehoord geloof ik. Maar was de jeugdkampioene sectie B op de CK 2002 niet van hem? Hmm, ik lig er weer helemaal uit denk ik. Verward

Ik was ook onder de indruk dat het in NL vrij gecompliceerd is met KI bij Welshjes (en er daarom haast geen gebruik van word gemaakt)?

Wat voor afstamming heeft jouw B merrie?

-xxxxxxxxx- Nouska Cool

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:28

onze 2 luxe tinker dames hebben afgelopen mei 2003 een date gehad met Kapanda van showteam La Ficaro (tinkernikky)
12 april is Maggy uitgeteld en 14 april Myrddin.

Geniet nu, het is later dan je denkt

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:16

Mijn shetlander Lala is op 19 mei uitgrekend. Ze is gedekt door Duffelts Pentium en dat is een super mooie welsh a hengst . Die is van fokkerij Kuyff uit Nieuwkoop
Ze word al aardig dik maar helaas nog niet zien bewegenen gevoelt

Afbeelding

When love is a drug, then let me be your dealer!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:55

Nouska"]
[quote="irene schreef:
Noeska: Door welke Welsh-B hengst hebben jullie de merries laten dekken? Soms door Steehorst Celebration?
Ik ben voor mijn welsh B merrie nog op zoek naar een geschikte hengst Knipoog



Hoi,

neee, we hebben die van ons door een vrij oude Deense hengst laten dekken (recentelijk via Duitsland naar CZ geimporteerd), omdat ie per inseminatie ter beschikking staat, wel zo handig voor ons omdat de merries vorig jaar allebei een kleine hummel aan de voet hadden en we niet met ze moesten reizen.

Waarom dacht je gelijk aan Steehorst Celebration? Is dat trouwens een stamboekhengst of alleen basisboek? Ik heb niet veel van hem gehoord geloof ik. Maar was de jeugdkampioene sectie B op de CK 2002 niet van hem? Hmm, ik lig er weer helemaal uit denk ik. Verward

Ik was ook onder de indruk dat het in NL vrij gecompliceerd is met KI bij Welshjes (en er daarom haast geen gebruik van word gemaakt)?

Wat voor afstamming heeft jouw B merrie?

-xxxxxxxxx- Nouska Cool
[/quote]

Ik dacht aan Celebration omdat mijn merrie bij de vorige eigenaar daar een prachtig veulen van heeft gehad. De jeugdkampioene was dus een halfzusje van dit veulen Knipoog

Mijn merrie is een dochter van Woldberg's Jeroen en Woldberg's Rachel. Twee jaar geleden heeft ze een prachtig hengstveulen van Linde hoeve's Amando gehad welke ik helaas afgelopen oktober heb moeten laten inslapen door een schouderbreuk.
Ik zit er over te denken om haar dit jaar weer door Amando te laten dekken in de hoop een even goed gebouwd veulen te krijgen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:43

we hebben er 11 gedekt, ik denk zelf dat er zo'n 7 / 8 veulentjes komen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:56

Bij ons op de manege worden er dit jaar een stuk of 4/5 veulens geboren

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:24

mijn shetlander is morgen 8 maanden dragend..
dus nog 3 maanden wachten.. het is dan net vakantie dus moet even goed met mijn werk regelen dat ik dan niet al te vaak kan werken Knipoog
je mag der buik echt niet aanraken maar bij mij begint ze het al een beetje toe te laten.. ze word echt dik ze draagd haar staart een beetje raar.. een beetje er boven (maar das maar 1 cm ofzo en heel af en toe) ze is heel sjaggie in elk geval zo kijk ze..
het is haar 1e veulentje en het 1e echt eigen fokveulentje van ons Lachen spannend.. dit word dit jaar bij ons ook het enigste veulentje

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:30

Ons fjordenwereldje:
Hopelijk zien we dit jaar ook weer een veulen ter wereld komen. Merrie is in maart uitgerekend, dus het begint al flink in de buurt te komen!!

Verder zal het hengstenveulen van vorig jaar geruind worden en zulllen er maar liefst 4 gedekt worden (door waarschijnlijk dezelfde hengst).

Er zijn ook nog twee andere kwpn-merrie's die ooit gedekt zullen worden, de een sowiezo niet dit jaar, maar de andere heb ik geen idee....

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, baudyh, Brusi06, Kabayo, Manieki, Muronia, Ubermetrics en 53 bezoekers