ik ben zooooooooo moe!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

ben jij 70% van de dag moe en hebt geen fut?

ja
41 (45%)
nee
16 (17%)
soms maar dan weet ik waar het aan ligt
33 (36%)

Totaal aantal stemmen: 90


xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

ik ben zooooooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 20:05

ik wil vragen wie er nog zoo ontzettend moe is?
ik leef niet anders dan normaal, maar ben nu al meer dan een jaar erg moe.
Daarvan heb ik bijna het hele jaar niet gewerkt.
Nu werk ik weer en heb weer regelmaat in mijn leven maar nog val ik als een blok in slaap als ik mijn bed of bank ook maar ruik.
Mijn vriend stoort zich er enorm aan.
Op stap gaan is er ook niet meer bij.
Ik heb wel heel veel te verwerken gehad de afgelopen jaren zou dat ermee te maken kunnen hebben???
ik weet het niet Verward

Graag reacties misschien ben ik niet de enige

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:06

Misschien kun je een keertje bloed laten prikken bij de dokter? Kijken wat daar uit komt Lachen

Als je al meer dan een jaar moe bent is het geen winterdipje meer Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:08

Ik heb geen fut, maar ben niet moe. Haha!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 20:08

o sorry vergeten te vermelden, de dokter weet absoluuut niet wat het is ik heb al zovaak bloedgeprikt en urine gegeven, maar ze komen er niet uit.
hij heeft me nu anti depressieva gegeven maar daar word je nog vermoeider van.
Daarom vraag ik het eigenlijk hier ik ben ten einde raad

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:15

Ik zal een proberen om wat vroeger dan normaal te gaan slapen of zo! Want misschien heb je wel meer slaap nodig!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:16

Heb je een regelmatig slaapritme?

Dus elke avond rond dezelfde tijd naar bed en rond dezelfde tijd eruit?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:16

xxxmelody schreef:
o sorry vergeten te vermelden, de dokter weet absoluuut niet wat het is ik heb al zovaak bloedgeprikt en urine gegeven, maar ze komen er niet uit.
hij heeft me nu anti depressieva gegeven maar daar word je nog vermoeider van.
Daarom vraag ik het eigenlijk hier ik ben ten einde raad


meer vitamientjes
meer slaap
meer bewegen (ja klinkt gek, maar is wel zo)
een ontdekbare vorm van Pfeiffer.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 20:19

ik denk ff met jullie mee hahaha
vitamientjes: iedere dag uit een potje en 2 stuks fruit en een schep groente.

slaap: normaal 8u per dag in het weekend 9 probeer zoveel mogelijk in hetzelfde ritme te blijven.

bewegen: ik weet niet of iedere dag paardrijden daaronder valt, maar op mijn werk doe ik ook niks anders. Ik beoefen verder geen sport zoals fitness enzo omdat ik daar geen engergie voor heb.

gek word ik ervan, er is gewoon geen enkele logiesche verklaring waarom ik zo moe ben

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:21

ik heb het alleen in de winter. Dan heb ik nergens zin in, maar zodra de klok weer verzet wordt, ben ik weer helemaal blij en helemaal niet moe meer. Ben gewoon een zomermensje denk ik.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:22

Misschien moet je eens gaan hardlopen, 's avonds of zo.

Gewoon eens doorzetten, het schijnt dat je je daardoor beter en energieker door gaat voelen

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 20:24

ja dat zou ik wel es kunnen doen, maar dan moet ik wel met mijn moeder afspreken dat ze me bij wijze van de deur uit stampt als ik niet wil.
maar ik zou het kunnen proberen!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:26

soms... maar dan weet ik waar het aan ligt *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:26

xxxmelody schreef:
ja dat zou ik wel es kunnen doen, maar dan moet ik wel met mijn moeder afspreken dat ze me bij wijze van de deur uit stampt als ik niet wil.
maar ik zou het kunnen proberen!


Doe dat maar, volgens mij werkt het echt!
Zodra je conditie ook beter wordt, krijg je ook meer energie lijkt me Lachen

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:27

Ooit weleens gehoord van winterdepressie? Komt door een tekort aan (zon)licht, er hebben behoorlijk veel mensen last van. Komt in meer en mindere mate voor, er zijn mensen die 's winters écht depressief worden! De oplossing schijnt te zijn zoveel mogelijk buiten doorbrengen en binnen zorgen dat je licht heb van een bepaalde sterkte (maar het schijnt dat ook al heb je binnen heel sterk licht, het buiten toch het gezondste is).... Hier zou je misschien last van kunnen hebben, dit is niet in je bloed oid aantoonbaar. Vraag er is naar bij je huisarts, of zoek wat informatie op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:56

Ik slaap zon 3 uur per nacht, omdat ik gewoon niet kan slapen
En daar wordt ik dus doodmoe van.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:01

he bah! wat vervelend voor je!! ik heb ook ja gestemd, maar dat komt ook doordat ik nu in de eerste zit, en om 6 uur mn bed uit moet, Schijnheilig maar soms kan ik wat langer slapen en dan ben ik ook doodmoe, maar ik heb het erger in de winter dan in de zomer etc.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:29

ja ik heb het ook gehad. en danzei ik tegen me ma ja ben de eerste 2 uur vrij. enging ik verder maffen.en was daarna klaar met school en heb toen een paar maanden nix gedaan. en ben nu aan het werk en is het over. het heeft denk 1,5 a 2jaar geduurd heb ook bloed geprikt enzo. bij mij was het ook zo was ik bijvoorbeeld bij mijn zus op de boerderij en waren we aan het werk en dan moest ik gewoon gaan zitten zo moe was ik terwijl ik maar weinig uit had gevoerd. zelf had ik dat nooit echt door dat dat niet normaal was. was toen ook overgegaan en later kreeg ik het weer toen ik een jaar of 17 was.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:03

Heb je een erg druk leven? Neem je genoeg tijd om je te ontspannen?
Soms wordt je ook moe van teveel slapen. Als ik geen wekker zet, dan slaap ik uit mezelf wel 10 uur ofzo, maar ik voel me het fitst als ik 7 - 8 uur heb geslapen. Ik ken ook mensen die hun optimum bij 5 uur slaap hebben liggen. Probeer eens wat uit, misschien voel je je een stuk fitter als je bijvoorbeeld 7 of 6 uur slaapt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:06

Het kan inderdaad door stress komen, dat merk ik zelf ook. Ik heb ook een tijd thuisgezeten met een soort van overspannenheid, ik kon helemaal niets meer. Je moet jezelf soms echt doorschoppen hoor, bij mij konden ze ook niets vinden en nu gaat het wel weer, maar het gevoel dat je erbij hebt is knap waardeloos.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:24

Heb het op het moment ook heel erg. Maakt niet uit hoe lang ik slaap, maar ik blijf moe.
Bij mij komt het denk ik doordat ik het heel druk heb gehad de laatste tijd. Begonnen met studeren, daardoor eerst vee l gereisd en nu verhuisd.
Hoop dat het binnenkort minder wordt, anders ga ik misschien toch eens langs de HA

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:26

Idd meer bewegen. Daar krijg je energie van en zo kom je uit de circel van moe zijn en geen fut hebben. Maar het kan best zijn dat je wel wat hebt. Laat je doorverwijzen naar een ziekenhuis en laat je niet niet afschepen door de artsen. Bij mijn zus was het hetzelfde geval. Uit bloedprikken kwam niets, na veel gezeur hebben ze een scan van haar hoofd gemaakt. Nu blijkt ze een ontsteking of zoiets daar te hebben en heeft medicijnen gekregen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:55

Niet echt moe, eerder levens moe of futloos.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:17

wow het lijkt me tohc niet helemaal gezond hoor als je 70% van de dag moe bent. mssn moet je dan toch ff langs de dokter en meer fuit eten

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:04

pienV schreef:
Idd meer bewegen. Daar krijg je energie van en zo kom je uit de circel van moe zijn en geen fut hebben. Maar het kan best zijn dat je wel wat hebt. Laat je doorverwijzen naar een ziekenhuis en laat je niet niet afschepen door de artsen. Bij mijn zus was het hetzelfde geval. Uit bloedprikken kwam niets, na veel gezeur hebben ze een scan van haar hoofd gemaakt. Nu blijkt ze een ontsteking of zoiets daar te hebben en heeft medicijnen gekregen.




en hier heb ik dus over gedroomd wat raar???
ik wil dolgraag eens helemaal onder de scan, want ik heb super veel hoofdpijn ook nog eens.
maar ik durf dat niet aan de HA te vragen.
ik denk dat ie me dan een ouwe zeur vind, of een aansteller.
maar heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik ben dus schijnbaar niet de enige.
en euh ik bren heel veel van de dag buiten door (paard he Pling )dus een winter depressie zou ik het niet noemen, heb wel heeeele goede zin als de zon schijnt maar de moeheid blijft!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:02

Sammm schreef:
Ik slaap zon 3 uur per nacht, omdat ik gewoon niet kan slapen
En daar wordt ik dus doodmoe van.



ik herken het,
ik lig ook vaak de hele nacht wakker, zo vermoeiend, en je wel doodmoe maar pitten lukt niet,