Wie gebruikt nog meer het birthalarm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Wie gebruikt nog meer het birthalarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 23:52

Ik heb deze gehuurd bij Divoza. Wie doen dat ook?
En wie heeft er ervaring mee?
Veel mensen vinden het onzin, maar volgens mij kan het nooit kwaad.
Ben benieuwd. Cool


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:59

Ik gebruik sinds een paar jaar een birth alarm en zou niet meer zonder willen.
Dit jaar komen er nog wel camera's bij de boxen bij maar dat is meer luxe (en de monitor hebben we al voor in de vrachtwagen Knipoog ).

Voordeel van een birth alarm is dat het ook werkt als de merrie buiten loopt en voor een camera moet je toch wakker blijven of steeds de wekker zetten.
Een paar keer vals alarm van het birth alarm neem ik wel voor lief omdat je verder gewoon door kan slapen of overdag gewoon andere dingen kan gaan doen zonder steeds te moeten kijken.
Ook werkt hij op een flinke afstand en als ik een tijd van huis ben, zet ik de ontvanger bij mijn ouders in huis.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:02

ik heb hem ook gehuurd vanaf 10 maart
geen telefoonkiezer erbij
Geen eerder ervaringen, maar ben benieuwd
kreeg wel een brief van de week..niuew van divoza..300 euro borg betalen bij aflevering

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:05

Jemig wat een prijs, de huur kost ook aardig wat per week...
Volgens mij ben je goedkoper uit als je er eentje koopt en na het gebruik weer verkoopt als je maar eenmalig een veulentje fokt...
2e hands brengen ze nog aardig wat op.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:06

Nee ik niet. Maar er zijn meer merries eind april uitgeteld, dus de stalhouder zal haar goed in de gaten houden snachts

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:07

tja, dat was mij niet verteld toen ik hem ging huren, kreeg eergister de brief..
ben er ook niet erg blij mee..
Maar hoed ik laat het nu maar zo.

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:08

Twee jaar terug voor het eerst gebruikt, de boer had hem daarvoor al een aantal jaar liggen maar nooit gebruikt.
Het eerste jaar ging perfect, hij ging af het veulen kwam.

Vorig jaar met de tweeling heeft ze haar baasje meerdere malen voor niets laten komen door plat te gaan slapen. En haar lichte koliek zorgde erook voor dat het alarm af ging Haha!

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:08

Overigens had hij het geluk het ding te winnen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 01:17

Ik heb er eentje van mijzelf,
ideaal ding hoor, nou moet ik ook wel zeggen dat het bij mijn merrie zowiezo volgens het boekje ging.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 01:52

Bij mijn ene merrie werkte het prima, de andere worstelde zich er steeds uit... Scheve mond

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:56

Vorig jaar hebben we er ook een geleend, ik vind het ideaal! (al duurde het even voordat ik doorhad dat dat ding afging Schijnheilig )

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:08

Ik had er een paar jaar geleden ook 1 geleend, maarja die merrie sliep schijnbaar geheel plat liggend want dat ding ging de hele tijd vals af.
De eerste keren trapte ik erin en ging ik vol spanning kijken, maar iedere keer was er niks aan de hand Scheve mond
Uiteindelijk ben ik er niet bij geweest, er leek namelijk nog helemaal niks aan de hand dus ik heb haar even op de wei zet, toen ik haar 2 uur later ging halen lag het veulentje ernaast. Gelukkig was alles goed gegaan.
Dit jaar voor mij geen birth alarm meer maar een bewakingscamera, die zijn ook een stuk goedkoper.
Het zetten van de wekker neem ik voor lief, kan ik tenminste vanuit mijn warme bedje kijken of het al zo ver is...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 21:16

Ik kreeg van de week ook een brief van Divoza over de borg. Ik vind het wel een behoorlijk bedrag hoor!!! Maar het komt er dus voor neer dat je als je hem inleverd altijd wat geld terug krijgt (tenzij je hem heel lang huurt Knipoog )
Ik ben erg benieuwd, ik hoop dat mijn merrie ook een bevalling uit het boekje krijgt!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:21

Cute_12, had je ook zoveel vals alarm als je de ontvanger op de slaapstand zette?
Dat scheelt bij mij altijd erg veel en heb ik veel minder vals alarm.
Mijn merries slapen ook plat, alleen gaat 1 merrie iedere nacht rond half 4 een keer rollen. Rond die tijd bekijkt ze het ook maar, kom ik mijn bed niet uit.
Tenzij het alarm weer gaat, dan vertrouw ik het niet.

En buiten heb ik hem ook altijd gewoon om. 1 merrie kan ook met die singel nog omrollen in de wei.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:23

Ja die slaapstand had ik ook nog geprobeert, maar ook daarmee kreeg ik vals alarm.


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:27

Tja, ik heb ook wel eens vals alarm, maar zeker niet iedere nacht. Is ook wel een beetje afhankelijk van de merrie.
Maar het bevalt mij iig veel beter dan een camera. Dan blijf je de wekker zetten en als je de merries een beetje verspreid in het seizoen hebt, is dat echt uitputtend.

Dit jaar ga ik wel voor het eerst camera's gebruiken i.c.m. de birth alarm.
Hoef ik geen wekker te zetten en bij alarm ook niet eens mijn bed uit.
Wat een luxe Haha!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:30

Ja dat is wel ideaal als je zowel birth alarm als een camera hebt, maarja dat wordt wel erg duur als ik beide aan moet schaffen.
Ik heb maar 1 merrie drachtig dus ik hou mezelf een paar weken uit slaap.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:29

Ik heb hem nog niet vind het echt een behoorlijk bedrag Scheve mond
De eigenaar van de stal heeft een camera en tv naast zijn bed Knipoog

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:19

Nu we het er toch over hebben gaat mijn vriendje kijken of hij zelf iets kan maken Lovers .
Mannen......toch wel makkelijk Haha! !!!
Hij is nogal technisch en heeft alle benodigde materialen al gevonden en maandag gaan we het bestellen JOEPIE

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:22

Hmm ik zal toch echt om het uur even moeten kijken! Maar dat heb ik wel over voor mijn schat!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:40

ikke

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:16

In wezep bij HZ verhuren ze ze ook, misschien geldt dat ook voor andere ruitersportzaken?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:12

Even een vraagje voor de mensen met pony's.
Wat voor singel gebruiken jullie?
Bij mijn cobs past de singel die ik erbij gekocht heb maar net. Ik heb er wat gaatjes bij gemaakt en als ik hem dan helemaal tot bovenaan vast maak, blijft hij net liggen.
Kleinere singels heb ik nog niet kunnen vinden omdat ik wel een lederen singel wil gebruiken.
Kleine singeltje mag eventueel neopreen zijn maar die heb ik ook nog niet ergens klein gezien Verward

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:20

Ik zoek nog mensen die vrijwillig bij ons op stal willen komen pitten!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:27

MarijeR schreef:
Even een vraagje voor de mensen met pony's.
Wat voor singel gebruiken jullie?
Bij mijn cobs past de singel die ik erbij gekocht heb maar net. Ik heb er wat gaatjes bij gemaakt en als ik hem dan helemaal tot bovenaan vast maak, blijft hij net liggen.
Kleinere singels heb ik nog niet kunnen vinden omdat ik wel een lederen singel wil gebruiken.
Kleine singeltje mag eventueel neopreen zijn maar die heb ik ook nog niet ergens klein gezien Verward


Ik heb wel gewoon een heel klein neopreen singeltje, voor shetje, volgends mij kan je die overal wel krijgen hoor, die van mij heb ik geloof ik bij een horselover winkel gekocht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers