Karakter nakomelingen Numero Uno

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Karakter nakomelingen Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 13:06

Mijn instructrice is verliefd op een nakomeling van deze hengst, maar er zit nogal een kop op en hij is een pietsie dominant Haha!
Nu vroeg ze zich af hoe dat bij zijn andere nakomelingen zit. Als iemand info heeft over het karakter van nakomelingen van N.U. graag! Andere info mag natuurlijk ook, maar het gaat meer om het gedrag in de omgang, bij africhting enz.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:15

Ik ken er twee en dat zijn beide hele brave dieren. Kunnen ook erg fijn bewegen. Let op mijn woorden, daar komen nog fijne dressuurpaarden van ook al is hij springgefokt!

Ik heb veulens van hem gezien 2 jaar geleden en daar was ik erg van gecharmeerd. Ik vond ze beter dan alle GribaldiĀ“s, Jazz-jes en Krackies bij elkaar.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:46

Ik heb zelf ervaring met Libero H nakomelingen en dat waren allemaal fijne paarden in de omgang en met rijden.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:57

Wij hadden ook een Numero Uno veulen (zie mijn profiel voor foto's). Echt een super leuk beest, heel erg brutaal maar ook heel erg braaf. Dat brutale zag je ook aan zijn koppie. Verder kon hij heel makkelijk bewegen, hij had hele mooie draf en een goede en makkelijke galop. Toen hij net 1 week was hadden we hem al verkocht. Nu is dezelfde merrie weer drachtig van Numero Uno, wij hopen dit keer op een merrieveulen en we zijn erg benieuwd

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:42

Ik heb een volle zus van Numero Uno dressuurmatig gereden en dat was een pittige tante (ze staat te koop trouwens). Olanda is een erg dominante merrie. Op stal is het een moeilijk paard, tijdens het werk geeft ze ook niet snel toe. Maar toen ze mij 'waardeerde' toen ging het super..
Ze heeft ook 2nakomelingen gehad (Hors La Loi) mooie types maar ook zeer dominant.