spijbelen word aangemoedigt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

spijbelen word aangemoedigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 22:28

Haha! Haha! de eerste leraar die spijbelen aanmoedigt geloof ik,

woensdag hadden we ouderavond op school, mbo dierverzorging, en aangezien ik tot nu toe niks doe en hoge cijvers haal vonden mn ouders dat daar verandering in moest komen.
duzz wouden ze met de studiecoordinator en mn mentor praten, uit die studiecoordinater kwam gewoon geen zinng woord, hij wist zelf niet bij welke keuze pakket welke vakken hoorden en welke (doorstroom)mogelijkheden je dan zou hebben.
en daarna na mn mentor, en die zei letterlijk laat school maar een aantal dagen voor wat t is, en ga wat zinnigs doen.

hmm klinkt goed, hou me nu al aan het door mij samengestelde rooster (teveel tussenuren en ik ga naar huis, en lessen waar we niks zinnigs doen, en ik thuis ook wel kan lezen sla ik voor t gemak ook maar over)en nu word t nog legaal ook, kan niet beter. (eigelijk heel slecht, maar wel aantrekkelijk) maar jah kan ik wel gaan kijken wat ik hierna wil, ga in ieder geval hbo doen maar welke richting???


IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:42

Vet realex.. ik haat skool!!!!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:27

Wel handig als je zo goed bent op school Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:12

Da's geluk hebben
Niet l*llig opvatten hoor, maar misschien kun je wat extra tijd besteden aan Nederlands ?
Er zitten zoveel schrijffouten in je berichtje, daar kun je zeker nog wat aan verbeteren


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:53

Dat hoor je niet vaak... ik moest altijd smoezen verzinnen!

* To Belg, or not to Belg *

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:19

Ik ben met Oscar eens, dat zou echt zinnig zijn Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 23:24

jah ik normaal ook, maar jah als ze het toch zeggen, zal toch maar s 1 keer naar een leraar luisteren zonder er eerst tegen in te gaan

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:38

Als je qua Nederlands nog klaargestoomd moet worden voor het HBO.. Ik ben in te huren voor privéles (bijna drs./ master)! Geintje.. Welke HBO-studies sluiten eigenlijk aan op opleidingen als Dier en verzorging op het MBO? Laatst las ik weer een vakartikel over groene MBO-scholen die dit soort studies wel moesten binnenhalen om leegloop te voorkomen. Het was een noodoplossing dus. Ik vraag me af wat de doorstroommogelijkheden naar HBO-studies zijn. De arbeidsmarktperspectieven voor dit soort MBO-studies waren vrij slecht, werd er namelijk gezegd. Jammer dat de directie en docenten zelf al niet achter zulke opleidingen staan; dat motiveert inderdaad om maar niet te komen opdagen!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:39

wij hadden `t zelfs op de HAVO dat we niet naar school hoefde te komen als we echt geen zin hadden zo heb ik in 5 havo in totaal denk ik 6 uurtjes engels gevolgd.... het zelfde geldde voor 2de keer havo vier hier zat ik gemiddeld maar 14 uur per week op school terwijl het rooster bestond uit 26 uren ...
nooit wat van gehoord en ze vonden het allemaal prima zolang ik maar hoge cijfers bleef halen en dat is me gelukt ...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:49

Bij ons zijn ze ercht verschrikkelijk met de absentiecontrole zeg! Ik ben jaloers!!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 08:18

kan je dan niet alvast beginnen met vakken van het volgende jaar? of vakken eerder afsluiten? dat werd mij aangeraden, maar ik kwam gewoon al niet als het mij niet aanstond. en dat vonden ze minder leuk op school.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 11:10

je kan na mbo dierverzorging nog vanalles doen met hbo, o.a dier en paard manegemant, nog wat paraveterinaire studies, en iets met welzijnsverbetering. maar daar moet ik me maar s in gaan verdiepen.

ik heb geprobeert te regelen dat ik een paar modules zelf doorwerk, zodat ik ook wat doe, maar school wil leerlingen graag houden, dus werkte daarbij niet mee. en mn studiecoordinater was al helemaal geen zinnig advies uit te krijgen, hij wist zelf niet eens wat de mogelijkheden waren en welke keuzepakket daar het beste voor was.
van de week de decaan maar s opzoeken, en een lijst met opendagen aanvragen, en als die op doordeweekse dagen zijn, dan gaan ik daar maar s kijken denk ik.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:00

Das nou eens aardig Haha!

Aardigste wat ik meegemaakt heb bij de leraren was toen ik geen vrij kreeg voor carnaval.
Dus ik zeg tegen die man nou ok, dan meldt ik me ziek voor die dagen.
En die man ja ok dat is een beter idee, anders kan ik iedereen wel vrij gaan geven. Plingoe dat dan ook toch!?*

Dus ik was lekker ziek die dagen, hij vroeg nog heel aardig of ik me al beter voelde toen ik weer terug op school was *diepe zucht..kater..grijnsz* en heb er verder nooit meer wat van gehoort.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:19

Dat heb ik nu ook (maar dan 4/5 Havo in 1 jaar). Ik heb hiervoor 4 gymnasium gedaan, en eigenlijk ken ik alles dus al (5 Havo staat eigenlijk gelijk aan 4 Gymnasium, wat Duits/Wisk/ANW etc. betreft) dus dat is erg relaxt. Ze zeuren bij mij ook nooit als ik er niet ben Lachen zolang m'n cijfers maar goed zijn.

:)

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:52

Maar dan zijn de perspectieven toch nog heel slecht, ook na het HBO in die richting? Dat blijkt voor alle beroepsopleidingen in die richting in ons land te gelden. De markt is gewoon meer dan overvol.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:14

Das wel lekker ja. Ik zou alvast een paar vakken voor volgens jaar af beginnen te sluiten. Als dat kan...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:43

Klinkt heel erg bekent! Bij ons op school zijn ze voor een zo laag mogelijk abcentiepercentage, maar ja als ik het 1e op school kom en zie dak de 1e 2 uur vrij ben tja, en ik heb dan ook niet echt superintelligente vakkan dan ga ik naar huis... dus ik begrijp wat je bedoelt en het is echt super!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 17:10

Citaat:
Maar dan zijn de perspectieven toch nog heel slecht, ook na het HBO in die richting? Dat blijkt voor alle beroepsopleidingen in die richting in ons land te gelden. De markt is gewoon meer dan overvol.

ligt eraan wat je in die richting doet geloof ik, en in welk gebied je werkt gaat zoeken. maar ja ik zit nu in de 2e, heb nog 2 jaar te gaan en dan nog 3 of 4 jaar hbo en dan zien we wel weer verder.
en ik kan geen vakken zelf doen, want bij de meeste vakken zitten groepsopdrachten die over het hele moduul gaan, en verder is school daarop tegen ofzow. moet van mn menter een keer een gesprek met mn decaan houden, alleen die man is niet te vinden, weet ook niet wie t is, maar hij zit in ieder geval nooit is zn kantoor (waar een grote poster op de deur hangt, met de tekst een decaan heeft altijd tijd voor je, of zoiets)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:59

Gelukkig ben ik der klaar mee alleen .....een baan zoeken die een beetje fatsoenlijk is is ook best moeilijk.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Char_elle, Dartel, Kopmeeuw, laura22, ManonGrr, Mo_Noah, Mutti, sasja0705, StonedRomy, Vagabondo en 158 bezoekers