Het gaat goed met barley!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 20:09

Sinds deze week heb ik een andere methode om te longeren. Mijn hoofdoel is rust. Dus maar een stukje draven en weer gaan stappen. Moet de stap weer helemaal rustig zijn en dan mag ze weer draven en galopperen, en dan weer stappen. Etc.

En dat slaat heel goed aan. Zo goed dat ik vandaag maar 10 minuten heb gelongeerd en daarna is Josien erop gegaan. Omdat het zo goed ging is ze ook in de grote bak gaan rijden. Daar was al iemand anders aan het rijden maar daar gaf barley niets om.

Josien heeft gestapt, gedraafd en gelaloppeerd. Op de volte en gewoon rechtuit.

Barley kan echt nog niet rechtuit lopen. Dat gaat heel zwabberend. hihi. Erg komisch om te zien.

Nu wil ik er vaker opgaan. Gewoon uitstappen zodat ze wat aan mij kan gaan wennen.

We doen het rustig aan. maar het gaat allemaal goed komen.

Oh ja, aandrijven gaat nog niet echt want dan schiet ze weg. jaja ze staat goed aan de hulpen. iets te goed. Maar dat wordt vanzelf minder, denk ik.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...



Sasja
Berichten: 130
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:19

wat leuk om te horen dat het zo goed gaat. Maar effe een vraag waarom rij jij haar niet zelf in??

Maar ja

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 20:23

Ik heb haar zadelmak gemaakt en ik heb er toen ook al op gereden. Toen werd ik ziek en heb ik 2,5 maand niet naar haar toe kunnen gaan. In die tijd is mijn instructrice aan de slag gegaan met Barley.

Eerst heeft ze haar het longeren geleerd. daarna mocht josien erop. Toen ik weer beter was heb ik het longeren over genomen omdat mijn instructrice daar verder geen tijd meer voor had.

Tja het longeren was toen nog het moeilijkste. Barley was al aan mijn stem gewend. En Josien hoefde alleen maar erop te zitten.

Ik ben er toen een keer opgegaan zodat Barley ook aan mij kon wennen. Maar Barley was helemaal in de stress. Ik heb toen besloten dat Josien even verder moet rijden zodat Barley niet teveel indrukken ineens krijgt.

Maar nu wordt het weer tijd dat ze aan mij gaat wennen. Tja ze is een beetje eenkennig...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sasja
Berichten: 130
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:25

ooh zo.

Hoe oud enzo is barley? kan je me dingen over haar pben, vind er een mooi paardje vandaar.

Groetjes sasja

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:35

wat leuk dat het zo goed gaat!
Beter te goed aan het been dan helemaal niet!!!!
nog veel suc6

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 21:38

Wat goed dat het longeren zoveel beter gaat, en nu inderdaad zelf er nog op en lekker gaan rijden.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 08:25

Ik denk dat als Barley straks helemaal aan jou gewend is, ze voor je door het vuur gaat. Fijn dat het zo lekker vooruit gaat!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:28

Heee leuk ben blij dat het weer goed gaat. En hopelijk kan je snel weer helemaal van haar genieten zonder hulp va buitenaf Party!! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:51

Jahaaaaa! Komende lente kom ik met Milena bij je op bezoek hoor Heike, en dan gaan we met z'n viertjes het bos in!!! Enne... die vierde is Barley hoor!!!! Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:16

Fijn dat het zo goed gaat!! Ik longeer ook altijd met veel overgangen, en ook als ze druk is moet ze eerst stappen. Wel fijn als ze dat eenmaal weten, want als ik nu begin gaat ze ook braaf stappen tot ik zeg dat ze mag draven, in plaats van meteen wegspetteren met een bok die jij zowat ik je gezicht krijgt. Is Barley ook veel frisser nu het koudr wordt?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:51

Fijn zeg dat het zo goed gaat!
Het wordt al echt een grote meid! Party!!

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:56

Gaaf dat het zo goed gaat!!!!!!!!!!
Ga je straks ook wedstrijden rijden met haar?
En op de keuringen??
Misschien rijden we dan wel een keer samen, tenminste ik rijd altijd mee op de cob dag en de sportdag!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 13:01

Hee Heike, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd hoor, nu lekker weer zelf aan de gang! Spannend!!!!! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Pellelilly, rien10, Vagabondo en 42 bezoekers