Stel: je hebt € 10.000,-...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Stel: je hebt € 10.000,-...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 11:19

te besteden voor een dressuur paard. Wat heb je hiervoor? Papieren, klasse, leeftijd, een topper? etc.
Wegens wat discussie over de prijzen momenteel vroeg ik me dit af!


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:20

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat je sowieso een paard hebt met papieren. Van de rest weet ik het niet echt eerlijk gezegd.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:21

Voor 10.000,- heb je wel een redelijk goed sportpaard.. Uiteraard met papieren.. Ik denk dat je hier wel een 5 of 6 jarige voor kunt krijgen met een hele goede bloedlijn en een beetje wedstrijdervaring.. Maar die wel kans heeft om een grote topper te worden Lachen

<font color=iceblue><bg color="black">

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:22

Doorsparen Tong uitsteken
Echte toppers kosten nog wel wat meer.
Mocht ik dan genoeg geld hebben zou ik zeker eens kijken op www.jordan-stables.nl

Papieren sowieso, klasse ligt er net aan. Het paard moet me ook zo aanspreken Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:25

Paar leuke jonge dingen (uiteraard met papier, dat mag wel voor zo'n prijs) er voor halen en er zelf toppers van maken!!....zo'n bedragje zou ik overigens wel in me binnenzak willen hebben...

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:28

Eh...waarom een dressuurpaard? Mag het ook een Quarter zijn?

Je suis Charlie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:30

Voor dat geld kan je een hele fijne 4 jarige kopen,
een oudere voor dat geld met wedstrijdervaring richting het Z is hoogst waarschijnlijk een paard wat al op zijn top zit.
Als je voor dat geld een echte topper wil kopen zal je het in de 2 jarige moeten zoeken, maar dan heb je wel ervaring en kijk op zaken nodig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:54

ik zou voor dat geld een goed talentvol jong dier kopen en dan zorgen dat ik goede begeleiding krijg met het rijden, en er dan zelf een topper van maken

wil je een paard dat op niveau loopt, en een topper is, dan heb je aan 10.000 niet genoeg

ik ken nml meer dan genoeg paarden van 8-10 aar die rond de M/Z lopen waar ze al minstens 10.000 euro voor vragen, en of dat echte toppers zijn?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:57

Ik zou een leuk jong paardje met veel tallent en motivatie kopen.
Hij hoeft van mij niet persee Z te kunnen lopen, zelf daar naar toe werken is natuurlijk ook leuk.

Eerst hopen dat die droom, 10000 euro hebben, uit komt Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:00

Ik kocht een talentvolle Friesche hengst...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:01

Wat mij zo opgevallen is dat tussen de 10.000 en 15.000 euro kan je een hele leuke 'groene' 3-jarige kopen die zeker wat beter kan bewegen en ook wel wat verder kan komen de Z.

Maar ja, dan zit ik alweer iets boven de 10.000 Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:03

Ik denk dat ik ook een jonge (jaar of vier) zou kopen met een mooie bloedlijn erachter en er dan zelf iets van zou proberen te maken

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:04

Ticket naar Spanje boeken, een aantal goede fokkerijen afgaan en een fijne 3-4 jarige PRE hengst uitzoeken. Bij voorkeur een waar nog weinig mee gedaan is. Ik zou toch gaan voor een wat moderner, goedbewegend type, niet te zwaar barok.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:06

op mn rekening zetten.. en sparen, totdat ik genoeg geld heb om n mooi huis met n landje erachter te kopen *LOL*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:15

Koop liever een leuke allrounder. Haha!

En dan hou ik lekekr veel geld over om te stappen enzo. Tong uitsteken


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:31

Een mooie BWP'er Kwijl
Papieren, natuurlijk Haha!
Liefst dan een mengeling van een dresuur- en springpaardje, dat allebei goed kan Tong uitsteken

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:52

ik zou dan weer hetzelfde dier kopen als ik nu heb gedaan. mijn goodtimes X almox prints

of ik dan geld bij moet leggen of nog wat overhoud dat houd ik voor mezelf...

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:56

Voor dat geld zou ik weer een fjord kopen, net zo lief en betrouwbaar als de fjord die ik nu heb.

De rest zou ik bewaren. Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:29

Voor 10.000 euro kun je een talentvol jong paard kopen (geen absolute topper, want die zijn een stukje duurder Knipoog ) of een "volwassen" paard dat zich bewezen heeft in de (basis)sport.
Dit is puur theoretisch, want een paard dat op het eerste gezicht wat gewoontjes lijkt, kan later wel een topper worden.
Andersom ook: een jong paard dat talent lijkt te hebben, hoeft niet perse een goed rijpaard te worden.
Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op het "uiteindelijke resultaat".
Er wordt weleens gezegd dat de waarde van een paard de slachtprijs + de verwachting (wat de gek er voor geeft) is, en daar zit natuurlijk een kern van waarheid in.
Als ie z'n been breekt dan ben je alles wat je meer hebt betaald dan de slachtprijs gewoon kwijt Geld, geld!

Persoonlijk zou ik geen 10.000 euro voor een paard uitgeven, maar dat is mijn mening.
Gebaseerd op het feit dat ik alleen een leuk paard zoek waar ik wat op rond kan hobbelen, en die koop je ook voor veel minder.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 15:56

koop ik een ijslander en voor de rest van het geld een zadel of een marathon wagen Tong uitsteken

Dressurpaarden zijn niet aan mij besteedt Tong uitsteken Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:21

dan spurt ik naar spanje, leg er zelf nog wat centjes bij (als dat toegestaan is) en dan koop ik een anda hengst met alle knoppen erop en eraan. Papier is niet nodig, loopt ie heus niet beter op, kleur idem. mag geen pony zijn, da's nou weer iets te erg. Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:22

Suzan schreef:
Ticket naar Spanje boeken, een aantal goede fokkerijen afgaan en een fijne 3-4 jarige PRE hengst uitzoeken. Bij voorkeur een waar nog weinig mee gedaan is. Ik zou toch gaan voor een wat moderner, goedbewegend type, niet te zwaar barok.


Ik wou net hetzelfde zeggen Haha!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:39

Hmmm, bij mij zouden het 2 bruine shetten grote maat met goed papier worden(al bestaan bruine shetten al bijna niet, zeker niet grote maat en dan is het papier ook nog erg moeilijk te vinden, misschien haal ik wel wat uit engeland oid). En een knappe marathon kar en tuig er bij.

Vind ik veel leuker dan een goed dresuurpaard(die bij mij toch recreatie paardje/boscrosspony zou gaan worden).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:26

Bella schreef:
Paar leuke jonge dingen (uiteraard met papier, dat mag wel voor zo'n prijs) er voor halen en er zelf toppers van maken!!....zo'n bedragje zou ik overigens wel in me binnenzak willen hebben...


Mijn mening ok helemaal, alhoewel ik ze op 4-jarige leeftijd heb zien staan voor 10.000 die nog helemaal aan hun begin stonden.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:34

Nou voor 10.000,- kun je al heel wat kopen met papieren.
Oscar heeft helemaal gelijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26 en 8 bezoekers