Witte haartjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Witte haartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 11:10

Kun je die nog wegkrijgen wanneer ze teruggekomen zijn op de plaats waar een wondje gezeten heeft? Vind het nl erg ontsierend.

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:22

Nee, het pigment is op die plek uit de huid en dat komt niet meer terug helaas.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:29

Nee die krijg je niet meer weg maar je kunt ze wel voorkomen. Als het wondje dicht is moet je er levertraanzalf opsmeren, testen wijzen uit dat de gewone vachtkleur weer terugkomt.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 11:37

Vippie schreef:
Nee die krijg je niet meer weg maar je kunt ze wel voorkomen. Als het wondje dicht is moet je er levertraanzalf opsmeren, testen wijzen uit dat de gewone vachtkleur weer terugkomt.


Dat heb ik dus gedaan! (had dat nl ook gehoord) Maar toch witte haartjes helaas...Was al bang dat er niks meer aan te doen zou zijn.
Misschien nog tips om het zo min mogelijk opvallend te maken? (enne...verven snap ik ook Haha! , maar dat is eigenlijk niet wat ik wil doen)

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:52

Je kunt ze inderdaad proberen te voorkomen, maar wanneer ze er eenmaal zijn kun je er niets meer tegen doen.

Het pigment is dan gewoon uit de huid en er kunnen dan nooit meer gekleurde haren (de gewone vacht kleur) uit komen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:01

waar heeft je paard die plekjes?
die van mij heeft nml toen ie op een manege stond witte haartjes gekregen doordat de stalhulp dagelijks de peesbeschermers heel strak omdeed als ie de wei in moest en ze ook een keer vergeten is af te doen

hele mooie witte streepjes zitten er nu op zn voorbenen Lips are sealed

als je het niet weet zie je het niet, maar als ik zn voetjes was(voor 2 witte kroonranden achter halfwitte benen) dan zie ik het dus van dichtbij, en zeker na t wassen is alles superschoon en dan zie ik spierwitte streepjes

in t begin leek het trouwens erger dan nu, en deed ik er voor wedstrijden teer op, of watervaste zwarte stift of zwarte schoensmeer werken ook goed, en zwart zadelvet ook wel

als t echt een groot plekje is, dan werkt teer niet, dat wordt nml bruin ipv zwart, of je paard moet op die plaats verder bruin zijn, dan kan je wel teer proberen, of bruin schoensmeer
verven werkt niet, er is geen pigment dus de haren nemen de kleur niet op(is mij verteld, heb t niet getest)

wat een stalgenootje deed(ook door te strakke peesbeschermers) was met zo'n carnavals spuitbus(kleur zwart natuurlijk) de plekjes bijkleuren, maar dan moet je paard wel tegen t geluid van een spuitbus kunnen Knipoog

ik heb ook mensen gezien die als ze de voetjes scheren, tot aan de knie scheren, dan zijn de witte haartjes ook zo goed as onzichtbaar
ik scheer alleen het witte haar weg, dus die mini streepjes op zn voorbenen blijf ik vanaf, als je t niet weet zie je t bij die van mij gelukkig niet

maar waar heeft jouw paard het witte haar zitten?en hoe groot en welke kleur is de vacht op die plaats eigenlijk?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:04

Ik heb eens gehoord dat je er rauw ei op moet smeren Verward , maar dat moet voordat de witte haartjes er zijn, dus heb je nu niks aan.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 12:17

Renske20 schreef:
maar waar heeft jouw paard het witte haar zitten?en hoe groot en welke kleur is de vacht op die plaats eigenlijk?


Helaas heeft ie ze aan 2 kanten op de plaats waar het spoor de buik raakt (met mijn korte pootjes Haha! ) Ze zijn onstaan na een keer verkeerde sporen te hebben gebruikt, op advies van een jurylid! Boos! Hij heeft een bijzonder gevoelige huid en je kunt hem al doorrijden met een kort stomp spoortje Scheve mond Maar aangezien ik Z start ben ik helaas verplicht met sporen te rijden op concours...

De plekjes zijn vrij klein gelukkig en zijn vacht is donkerbruin

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:51

dan zou ik er toch iets van teer opsmeren, schoensmeer veeg je weg met je sporen, teer dat blijft wel goed zitten
als je het niet heelmaal er in wrijft komt het ook niet bij de huid en is t ook niet schadelijk

teer dat kleurt nml bruin op witte haren

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 13:53

thnx voor de tip, zal het eens proberen!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

x_ultimate_xJarig
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:51

misschien dat ze vanzelf weggaan, mijn pony had toen we d'r kochten ook 2 witte plekjes op haar rug van het doorrijden, na 2 jaar waren ze weg

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 13:21

Renske20 schreef:
teer dat blijft wel goed zitten
als je het niet heelmaal er in wrijft komt het ook niet bij de huid en is t ook niet schadelijk

teer dat kleurt nml bruin op witte haren

succes!


Goeie tip! Heb het vanochtend erop gesmeerd en het kleurt prachtig met zijn vacht mee! Je ruikt 'm alleen wel overal nu Haha! Nou nog ff kijken hoelang het blijft zitten.
Thnx, hier kon ik wat mee!!!!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:42

Op de Royal Welsh Show hebben we ooit een keer een zwarte paardenmake-up stift gekocht.
Het lijkt wel op z'n veemerkstift, maar dan in normale paarden kleuren als zwart/bruin/vos.
Het is een soort vettig spul wat prima blijft zitten, niet stinkt en ook iets glanst.
Heb het in Nederland nog nooit gezien.
Afbeelding
Zo'n soort stift dus maar dan in een normale kleur Haha!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 14:53

Hee dank je! Da's misschien ook wel iets. Zal het eens onthouden, misschien volgend jaar op de Equitana...

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HappyFlow, Leliesan en 37 bezoekers