Is dit nou een 'schimmelverrader'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Is dit nou een 'schimmelverrader'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:44

Op volgende foto zie je 3 hoeven van mijn veulen. De 2 achterste zijn wit (heeft ie ook sokjes) maar beide voorste (slechts 1 te zien) zijn paars-wit-achtig.
Op z'n voorste benen kan ik niet zo goed witte haren ontdekken, en dan nog. Ik zie vrij duidelijk een witte vlek te midden van z'n hoef en het hoef daarboven is donker. Verward Lijkt me straf dat hij daar dus een miniscuul klein hermelijntje/witte kootrand heeft.

Afbeelding

Wat is dit? Clown
Een zgn. schimmelverrader? Toch witsel van een aftekening? ... Wie zegt het me? Lachen

[edit= nog ne foto toegevoegd]
(en ja, hij moet naar de 'manicure') Clown

Afbeelding

[/edit]

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:46

Van WN naar VMR.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:59

Nou, ik zie geen witte haartjes hoor. Misschien dat ze gewoon wat lichter van kleur zijn?

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:59

Het is vaak ook te zien aan de randen van de oortjes, rondom de ogen en de neus.
Hoe het nu precies zit met de huid zelf, weet ik niet meer, misschien iemand anders (dus als je de haren opzij houd, en je kijkt naar de kleur van de huid, schijn je het ook te kunnen zien)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:00

Kort antwoord: Nee

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 00:13

Tuurlijk, roze huid dom van me.
Dat verklaart ook meteen waarom heel z'n hoef verbleekt is naar paars. Haha!

Hij is "roos" geboren (cremmelo-achtig vond ik, maar het was heel licht palomino op roze huid) vrij snel had hij een "normale" zwarte huid.
Enkel aan z'n benen niet helemaal, misschien moet dat er aan z'n hoef nog uitgroeien Verward (of blijft het zo, maakt niet uit Knipoog )

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:26

Mijn vosje heeft precies zo'n hoef. De anderen zijn zwart of wit, maar eentje is duo. Niets aan de hand toch?! Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 00:36

Nee tuurlijk niet, maar het is een palomino uit 2 schimmelouders en heb totnogtoe geen schimmelverraders (meer?) kunnen ontdekken. Haha!

Ik ben gewoon ongelooflijk benieuwd of hij palomino blijft of schimmeltje word Bloos (daar was ik in de eerste instantie naar op zoek dus das niet zo een heel erg probleem Knipoog )
Ik dacht dat ik iets had ontdekt maar blijkbaar dus niet Tong uitsteken

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:40

O zo!!! Dan snapte ik het niet helemaal. Verward Dan kan het dus nog best een verrassing worden wat er onder zit. Lachen

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 02:33

Lijkt mij gewoon een vos met sokken. Goed nieuws voor het poetswerk dus Haha!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:03

Die van mij is nu 8 , en heeft ook zo'n voetje...qua kroonrand dan Haha!

Lijkt ook een aftekeningetje , het lijkt wat lichter maar om het nu echt wit te noemen : nee.
Eigenlijk net zo als je laatste foto ,
alleen dat brokkelige heeft ze niet , maar voor de rest zou het een door mij gemaakte foto van een Rena-voetje kunnen zijn

In de zomer heeft ze wel vrij duidelijk 4 witte voetjes gezien de foto's in m'n profiel....

Ik neem aan dat die palomino van mij nu geen schimmel meer wordt Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:12


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:00

Ehm, roze huid hoeft echt niet. Treasure is ook een schimmel maar ik kan echt nog nergens echt roze huid ontdekken. En ze heeft gewoon donkere hoeven.

Rond de ogen schijnt het vaak als eerste te verkleuren. Een soort brilletje van wat wittige haren krijgen ze dan.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 17:54

Kleintje schreef:
Ehm, roze huid hoeft echt niet. Treasure is ook een schimmel maar ik kan echt nog nergens echt roze huid ontdekken. En ze heeft gewoon donkere hoeven.

Rond de ogen schijnt het vaak als eerste te verkleuren. Een soort brilletje van wat wittige haren krijgen ze dan.


Schimmels krijgen ook geen roze huid als ze gaan schimmelen hoor (wat een zin Verward ) rond de neus komt er nog wel eens pigmentverandering voor (krijgen ze roze vlekjes) maar verder hebben ze gewoon een zwarte huid. Lachen (en dus donkere hoeven tenzij er aftekeningen zijn)
Enkel de haarkleur verandert, ik geloof zelfs dat een paard met roze huid niet kan schimmelen.

Ik doelde meer op het feit dat Xen wel met een roze huid geboren is maar na een dag of 2 een zwart vel kreeg. Ik dacht dat mss daardoor z'n hoeven wat "in de war" waren qua kleur Knipoog Haha!
Ondertussen is oa Cassidy met het antwoord en een hoop info aan komen zetten dus nog bedankt daarvoor! Lachen (iedereen trouwens Knipoog )