Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-07 19:10

Sorry voor de onduidelijke titel maar...

Wij hebbe thuis dus een hond.
Die mij telkes in me voeten bijt en ook niet zaggies ook maar echt door bijten.
Dit is de 4e keer nu al en word het echt zat nu zit nu met tranen op de bank Huilen en me moeder en stief pa doen er niet eens wat aan geven hem op ze kop en doen hem in ze mand waar hij overigs nu weer naast ligt.
Maar vinden dit dood normaal zegge ze tegen mij ja je verzet je voet daar schrikt hij van. ja en?
Dan heeft hij toch niet het recht om mij als nog te bijten Huilen
Het is dat me ouders der nu bij zijn anders had ik hem echt door het huis gegooit.
Maar voorlopig als ik thuis ben komt hij niet meer ze hok uit.

Sorry moes dit ff kwijt.
Wat vinden jullie is dit normaal. Huilen
Dat je bloed eigen hond je gewoon vol op door bijt in je voet.
Heb het al niet op van die kleine ... honden en nu al helemaal niet meer.

♥.* .Mliss. *.♥.* .Mike. *.♥.*


Fucsia
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:42

Mijn god, wat een verhaal!
Toch zou ik het de hond in kwestie niet kwalijk nemen..
Haal er een proffessional bij, a la Martin Gaus or something.
Die kunnen heel goed met dit soort problemen omgaan. Heb zelf iets soortgelijks mee gemaakt met een volkomen doorgedraaide lasha apso. We hebben die gare woesteling in behandeling gedaan in Amerika bij een van de beste hondenpsygologen en nu hebben we een enorm intelligent wereldbeest voor terug. Geweldig, mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. Een behandeling bij hem kost exclusief die vliegreis 2500 eurotjes. Veel geld, maar het is het waard!
Zorg in ieder geval dat jij veel professionele hulp krijgt met het besturen van deze bijtgrage hyena!!

Oke.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:45

tja klinkt alsof je ouders het dood normaal vinden lijkt me niet dat ze dan dat geld er voor over hebben


ik zou zeggen ga praten met je ouders dat je bang bent voor de hond, dat het echt zeer doet als hij bijt en zelfs door bijt!!
Lijkt mij als ouder zijnde dat je dan zeker een oplossing gaat zoeken!!!

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:46

wa denk je van een keer je voet eronder ligte.
laat hem weten wie de baas is.
natuurlijk niet te overdrijven maar 1 keer fors uithalen en laten weten dat het niet hoort.

en praat hierover me je ouders waarom je het doet en dat j het niet leuk vind dat hun zo reageren als de hond zo doet.

maar juist jij moet de hond op zjin donder geven.
hij valt jou in je voet aan en niet je ouders.
dus hij moet weten dat JIJ de baas bent en dat hij ook nar jou moet luisteren.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:51

die hond is duidelijk de baas.

je hond hoort je niet te bijten. Ik heb ook een kleine hondje, een schat van een beest maar in haar puberteit heeft ze me ook een keer gebeten, en niet eens door, nou ze kreeg gelijk een gooi in haar kussen. Ze heeft het nooit meer gedaan,

ik het is hard. Maar dieren kunnen tegen elkaar nog veller zijn. ik zou gewoon doen dan worden je ouders maar boos, tenslott heb hem hem dan ene keer op zijn nummer gezet. ik heb er nu niet over dat jij ook je hond een gooi moet geven. Van mij was het een reacatie.

die hond moet weten dat jij de baas bent en niet andersom. Als ik het zo lees is de hond zelf de baas over je ouders. want het dier weet dat hij toch niet ernstig op zijn kop krijg, en snapt dus niet dat het fout is

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:53

bijten is indd hier vanaf pup al not done! dus laat die hond maar us duidelijk weze dat hij dat bij jou niet mag.. blijkbaar doet die het alleen bij jou omdat die jou dus de baas is,, en niet bij je ouders!

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:55

idd wat een verhaal,
je ouders kunnen wel zeggen dat hij schrikt als jij je voet beweegt, maar dan nog mag een hond je absoluut niet bijten!!
honden horen in mijn ogen gewoon niet te bijten als er geen duidelijke aanleiding voor is.

Op 05-02-2013 is onze dochter Christina geboren

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:56

volegnde keer goed laten merken dat het niet mag. in de oren knijpen. dat doen ze in een roedel ook. diegene die bij de ander in het oor kan bijten is de baas. als jij goed hard in het oor knijpt ben jij de baas. maar ik ben bang dat deze hond al dusdanig verpest is...

verder: misschien eerst even je tekst doorlezen voor je het post. het is nauwelijks te lezen.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:02

Je ouders doen niets, maar ze geven de hond wel op zijn kop? Verward

Ik denk dat er eens een keer iemand op de hond is gaan staan... Hou het dus in de gaten als je langs de hond loopt. Zodat je op tijd in kunt grijpen en de hond op zijn kop kunt geven.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:07


*\o/* Life is Flantastic *\o/*

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-07 21:23

Dat hij mij de baas is mag wel blijken maar hij heeft dit vaker gedaan en heb ik hem ook bij ze nek vel gepakt en in ze mand gegooit maar dagen er na was hij doods bang voor me en dat vind ik nou ook weer zielig terwijl ik hem op dit moment echt niet bij me in de buurt moet hebben want dan gebeuren der nog rare dingen.

@ Tomaatje
Hij is van af pup af aan al bij ons en hij is nog niet zo oud nog geen jaar en der is nooit iemand op hem gaan staan teminste ik niet.

♥.* .Mliss. *.♥.* .Mike. *.♥.*

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-07 21:38

Fucsia schreef:
Mijn god, wat een verhaal!
Toch zou ik het de hond in kwestie niet kwalijk nemen..
Haal er een proffessional bij, a la Martin Gaus or something.
Die kunnen heel goed met dit soort problemen omgaan. Heb zelf iets soortgelijks mee gemaakt met een volkomen doorgedraaide lasha apso. We hebben die gare woesteling in behandeling gedaan in Amerika bij een van de beste hondenpsygologen en nu hebben we een enorm intelligent wereldbeest voor terug. Geweldig, mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. Een behandeling bij hem kost exclusief die vliegreis 2500 eurotjes. Veel geld, maar het is het waard!
Zorg in ieder geval dat jij veel professionele hulp krijgt met het besturen van deze bijtgrage hyena!!


Het gaat hier ook om een lasha apso

♥.* .Mliss. *.♥.* .Mike. *.♥.*

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:33

ikenindi schreef:
volegnde keer goed laten merken dat het niet mag. in de oren knijpen. dat doen ze in een roedel ook. diegene die bij de ander in het oor kan bijten is de baas. als jij goed hard in het oor knijpt ben jij de baas. maar ik ben bang dat deze hond al dusdanig verpest is...

In het oor bijten? Eerder overbijten, (snuit om bek van de ander klemmen) of stukken vel grijpen. Niet specifiek de oren.
Ik zou trouwens niet zomaar in oren of andere delen van de hond gaan knijpen, zonder dat je weet wat je doet. Dikke kans dat de hond de correctie niet pikt (van iemand die in zijn ogen lager staat) en alsnog (terug) zal bijten.
Ik vind het maar een raar verhaal overigens van de TS. Lijkt me niet normaal gedrag, niet van de hond, maar zeker niet van de ouders.
Een tip die het probleem niet oplost, maar de pijn wel verzacht; niet op blote voeten rondlopen, maar schoenen (bij voorkeur van die stevige leren schoenen) aandoen, dan doet het niet zoveel pijn als ze bijt.
Verder eens serieus in gesprek gaan met je ouders. Die hond kan er niets aan doen, ik vind het veel zorgelijker dat je ouders het allemaal maar goedkeuren en er niets aan doen om te voorkómen dat die hond je bijt.

ikenindi schreef:
verder: misschien eerst even je tekst doorlezen voor je het post. het is nauwelijks te lezen.

Eens Lachen

@TS, Lasha apso schrijf je als Lhasa Apso. Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

tamorka
Berichten: 736
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:22

Je ouders kunnen dit ook niet voor je oplossen, dat kun je alleen zelf. Verkoop hem maar een rotschop, dat leert hem wel bij je voeten uit de buurt te blijven.

Geloof me, ik hou zielsveel van honden. Het zijn engeltjes. MAar ze horen je niet te bijten. En je kunt maar beter een keer duidelijk zijn dan dat halfslachtige werk.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:16

juist in de oren knijpen.
dit is juist omdat de hond dan terug deinst omdat hij dan weet wie de baas is.

de hond zal dan niet terug bijten hoor.
juist dit doen ook de echt hondenmensen, die ermee trainen etc.

dus je doet het egt niet zomaar .. dit is juist een hele goede correctie

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:33

Dat oren knijpen vind ik persoonlijk net zoiets als het in de oren bijten van een paard, het kapotslaan van een ei tussen de oren als ie steigert en meer van dat soort kolder.

Maar als jij denkt ddat het werkt moet je dat vooral doen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-07 20:20

Nou een schop geven helpt niet dan valt hij alleen maar meer aan.
En schoenen aan trekken?
Ik ben in me eigenhuis en dan zou ik niet meer zonder schoenen kunnen lopen door die ...... hond.
Beetje raar vind je niet.

♥.* .Mliss. *.♥.* .Mike. *.♥.*

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:19

Citaat:
juist in de oren knijpen.
dit is juist omdat de hond dan terug deinst omdat hij dan weet wie de baas is.

de hond zal dan niet terug bijten hoor.
juist dit doen ook de echt hondenmensen, die ermee trainen etc.

dus je doet het egt niet zomaar .. dit is juist een hele goede correctie


Het hangt er maar nét vanaf of de hond niet terugbijt!!
Ik heb nl het idee, als ik dit lees:

Citaat:
Nou een schop geven helpt niet dan valt hij alleen maar meer aan.


Dat deze hond denkt de baas te zijn over de TS.... en een hond die hoger in rang denkt te zijn zal zich niet laten corrigeren door een ''ondergeschikte''... en dat betekend dus wel DEGELIJK een terugbeet!

Ik denk dat de verhoudingen in huis niet goed zijn... hij lijkt te denken dat HIJ hoger in rang is dan JIJ. Hij denkt jou kennelijk te kunnen corrigeren.

Spelbeten KAN ook, maar daar zet ik wel vraagtekens bij omdat hij doorbijt...

Trouwens; hoe erg IS dat doorbijten? Schrammetjes en bloedende plekjes, of echt putjes van de tanden? En hoe oud is de hond?

Dol op mijn honden; herder Rhodi en franse bull Branco!

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 02:41

misschien je iig aanmelden op een forum, waar ook werkelijk mensen zitten die veel van honden gedrag weten.. mijn haren gaan omhoog bij het lezen van sommige adviesen hier...

www.hondenforum.nl

www.dogzzz.nl

probeer het hier ook eens...

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:34

waarom bijt de hond eigenlijk?
is hij bang ,is hij een keer hard geschopt?
het moet een reden hebben waarom hij dat doet.
daar zou ik eerst maar es achter komen Knipoog

ik heb een hond gehad die een keer heel hard geschopt is door iemand met klompen aan, bij elke visite ging de hond de gang in want die wilde dan ook in voeten bijten.
de mijne echter nooit omdat hij mij wel vertrouwde Haha!

zoek de reden uit, ga met de hond en je ouders op een opvoedcursus en dan moet het dacht ik wel goedkomen.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:45

liev_meisjuh schreef:
juist in de oren knijpen.
dit is juist omdat de hond dan terug deinst omdat hij dan weet wie de baas is.

de hond zal dan niet terug bijten hoor.
juist dit doen ook de echt hondenmensen, die ermee trainen etc.

dus je doet het egt niet zomaar .. dit is juist een hele goede correctie


Van alle onzin adviezen die ik hier lees slaat bovenstaande echt alles. Ben benieuwd uit welk jaar die trainers komen die jij bedoeld. Sorry, maar mijn haren gaan echt aan alle kanten overeind staan bij dit soort opmerkingen. Als een hond terug deinst is dat vaak uit angst, zeker niet omdat hij weet dat jij de baas bent. Het enige wat hij op dat moment weet is dat jij als baas niet te vertrouwen bent.

Als de hond het bij je ouders niet doet en alleen bij jou lijkt mij het meest op een rangorde probleem. Dat los je NIET op door hem hard aan te pakken. Dat los je op door consequent met hem om te gaan. Aandachtvragend gedrag negeren. Hem eerst iets laten doen voor aandacht (b.v. een zit vragen voordat je hem knuffeld). En zo zijn er veel meer simpele dingen die je kunt doen zonder dat je je hond door de kamer hoeft te meppen, in een oor te bijten of weet ik allemaal voor rare dingen. Het enige wat je daarmee toont aan je hond is dat je inderdaad geen goede leider voor hem bent en dat hij die taak dan maar zelf op zich neemt. Gevolg....ongelukkige jij, want je hond bijt je, ongelukkige hond want hij kan geen baas zijn in een mensenwereld. Dus als de sodemieter naar cursus zou ik zeggen, gewoon een basiscursus gehoorzaamheid en dan vooral bij een hondenschool die positief traint (b.v. met clicker), want zo te lezen is rangorde jullie enige probleem en betreft het hier niet een hond met een gedragsprobleem.
Succes.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:42

x_Mliss schreef:
Nou een schop geven helpt niet dan valt hij alleen maar meer aan.
En schoenen aan trekken?
Ik ben in me eigenhuis en dan zou ik niet meer zonder schoenen kunnen lopen door die ...... hond.
Beetje raar vind je niet.


Ik heb een paar keer de engelse foxterriers van familie te logeren gehad: moeder en zoon. De moeder is al een oudje en kreeg speciaal voer mee. Zoon vond dat natuurlijk veel lekkerder dan zijn eigen voer en sprong op de bak van zijn moeder af.
Aangezien mijn eigen hond een allergie heeft en die alleen lam en rijst brokken kreeg, was ik dus 3 honden met alledrie ander voer aan het voeren. Mijn hond had ik al opgesloten in de bijkeuken en moeder en zoon zaten allebei in de keuken, de een aan de ene kant van de keuken en de ander aan de andere kant. En ik ertussen in. Ik heb Mickey wel 3,4 keer terug geduwd naar zijn eigen bak, toen hij opeens flipte en mij in mijn slof beet. Niet om te waarschuwen, nee, meteen hard. Nou, dan ben je bij mij dus aan het verkeerde adres. Ik heb hem meteen een schop verkocht, maar ....toen ging hij helemaal door het lint en viel mijn voeten/benen echt aan. Dus ik nog een schop gegeven. Toevallig kwam net mijn dochtertje de keuken binnen (net waar ik de hond heen shuttelde) en die werd dus ook in haar broek gebeten. Nou...toen was de bok pas echt vet!! Als een woeste stier Duivel ben ik al scheldend achter de hond aan gegaan de kamer in....en toen pas kwam hij weer tot bezinnen....en dook hij in elkaar.

We hadden echt even een meningsverschil over wie de baas in huis was. Ik heb hem nog even boos toegesproken, totdat hij zijn blik afdraaide. Voor die dag heeft het geholpen.

Het was echt een machtsspel wat even uitgespeeld moest worden. Hij is gewoon ontzettend dominant.

Zo heeft hij mijn Bull-terrier (die 3 keer zo zwaar is) eens uit jaloezie aangevallen. Babe dook van schrik tussen mijn benen en zat alleen maar de aanval met opengesperde bek, oogjes dicht, staart tussen de benen, af te weren (en dat noemt men nou zo'n gevaarlijke hond Gestoord ). Aangezien Babe een beetje erg zwaar is om even op te tillen en die rottige Mickey zo snel als water was en al mijn schoppen doel misten, heb ik echt zitten timen......NU en toen heb ik hem aan zijn nekvel opgetild toen hij Babe weer aanviel. Alleen ....zijn vel was net elastiek...en al bungelend draaide hij zijn kop naar mijn hand en beet me tot bloedens toe.

Toen heeft hij accuut vliegles gehad. Ik heb hem echt weggeslingerd Clown . En ...uiteraard toen weer achter hem aan, weer mijn voeten aanvallen. Het was echt een gifkikker Koe . Uiteindelijk ben ik dus naar de dokter kunnen gaan om tetanus spuiten te kunnen halen (3 in totaal). En ik ben niet echt gek op spuiten.

Maar goed...dat heb je dus met een heel dominante hond, die echt de baas over je wil spelen. En dan hebben ze aan mij de verkeerde Boos! . Ik hou van honden, maar ze hebben niet te bijten.

Ik denk toch dat je moet laten voelen dat hij je niet zo maar mag bijten, maar misschien is het idd een vertrouwenskwestie. Waarom schrikt de hond als jij je voet verzet. Is hij misschien doof of hoort hij niet goed waardoor hij schrikt?
In mijn 1e verhaaltje is gewoonweg duidelijk dat de hond niet accepteerde dat ik hem bij het "lekkere" voer van zijn moeder weghield.
In jouw geval zou er idd wel eens iets heel anders aan de hand kunnen zijn.
Maar dat zul je zelf toch het beste kunnen beoordelen.

Toen onze vorige hond ouder werd en niet meer zo goed kon horen, schrok ze ook wel eens als we haar opeens aaiden. Ze beet dan wel niet, maar zoiets kun je natuurlijk nooit uitsluiten. Uit schrik kan zoiets natuurlijk altijd gebeuren.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:43

Oei Isabonny... jij bent een lichamelijke strijd aan gegaan met een dominante hond. Mazzel dat dit nog een relatief klein ras was... een groter ras had je, letterlijk, kunnen doden!
Pas altijd op als je een lichamelijke strijd met een hond aangaat... het is erg gevaarlijk.

Wij hebben hier ook zo'n dominante kleine hond in huis. Mijn grote herder is regelmatig de klos als die kleine bulldog een pesthumeur heeft. Groot watje als hij is, laat herdermans dit meestal over zijn kant gaan... maar ALS het te ver gaat, is direct weer duidelijk dat de herder toch ECHT de baas is! De herder gedraagt zich ook naar zijn rang; een ranghogere zal niet snel een conflict aangaan, en zal veel wangedrag straal negeren... maar als het nodig is, bevestigt hij zijn rang kort en krachtig.

Als IK er flauw van ben en een brul geef, weet die kleine precies hoe laat 't is...

Toen die bulldog hier net kwam, was hij dominant naar mijn vriend. Grauwen, snauwen en zeuren. Niet bijten, maar wel dreigen. Ik heb direct tegen mijn vriend gezegd; wees de wijste; pak hem rustig op *voorzichtig he* en zet hem op de gang. Laat hem daar maar afkoelen. Buiten de roedel plaatsen is een enorme straf voor een hond, en een DUIDELIJKE onderstreping van jou alpha-zijn. Alleen een alpha kan dat immers doen.

Twee weekjes en het was over.

Naar mij toe wist hij vanaf dag één zijn plaats wel... ik laat NIET met me sollen. Ik speel dit ook nooit lichamelijk, op een nek- of snuitcorrectie na...; ik pak ze op de geestelijke wijze. Een lel krijgen ze hooguit als er iets ernstigs mis is in mijn ogen! Ik ben de alpha hier en ik beslis. Alles hier in huis is van MIJ. Zelfs hun voer. Ze krijgen alles van mij in bruikleen. En de heren tolereren dat allebei.

Waarom zelfs hun voer? Een hond in een roedel mag zijn voer verdedigen, zelfs tegen ranghogeren. Mijn regels zijn bewust anders; ik wil in geval van nood voedsel af kunnen pakken, bijv. als ze buiten iets vinden... je weet nooit.

Onze herder heeft daar nooit moeite mee gehad; hij leerde het via het ruil-systeem. Ik pak jou lekkers, jij krijgt iets lekkerders, en soms zelfs je eigen lekkers terug! Nooit last gehad, geen grommetje.

Die kleine echter kwam met voernijd binnen.... maar die had na een paar weekjes dezelfde lessen ook al 80% verbetering.

Onze bulldog is echt de felle van de twee...

En nu ik zo loop te brainstormen... misschien is dit ook wel wat voor jou, TS. Rangbevestiging! Is er een mogelijkheid jullie hondje tijdelijk in een andere kamer *dus uit de roedel* te zetten?

Ik zou dan zeggen; Hij bijt? Direct handschoenen aan (mocht ie weer proberen te bijten) en ingrijpen. Normaal optillen (niet sleuren, geen pijn doen), als ie wilt bijten houd je hem gewoon op armlengte van je af, niks zeggen, in een andere kamer opsluiten. Paar minuutjes. Steeds weer, en weer, en weer....

Dol op mijn honden; herder Rhodi en franse bull Branco!

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:16

'@poohbeer:"maar deze hond deinst niet achteruit.
en vind het een beetje onzin wat jij allemaal typt, hoezo uit welke jaren, ga naar hondenclubs of de echte kenners die zeggen het ook.

als de hond bijt moet jij laten voelen dat dit NIET hoort. en dit is het beste in de oor, want dan weet de hond datjij de baas bent. alle honden snappen dit gebaar.

een hond die bijt is gevaarlijk en kan gevaarlijk worden en daar moet je niet zo zacht mee omgaan voor je het weet zjin er echt gewonden.

onze hond op stal echt een schatje nu, maar is al 8 keer schijnbaar terug gebracht omdat hij beet, en ook echt alles daarbij kapot beet en de baasjes ging bijten.

wij hebben nu die hond en die heeft het 1 keer willen doen, oor gebeten en mevr was genezen en nu, is het echt een schat van een hond,

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:14

Ik zou zeggen lees even het bericht hierboven van Nakisha, daar staat heel mooi omschreven hoe dingen werken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers