Vreemde router problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Vreemde router problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 23:11

Sinds een paar dagen zitten we hier met een netwerkje via een router. Ik natuurlijk helemaal blij, maar nu valt steeds 1 keer per dag internet gewoon weg, de router ziet dan spontaan de modem niet meer. Even verwisselen van het kabeltje tussen modem en router hielp goed, de volgende keer dat het uitviel het eerste kabeltje ertussen hielp tot onze verbazing ook weer (alleen stekker eruit en dan weer erin helpt dus niet)...
Dit hebben we een aantal dagen zo volgehouden (wat al erg frustrerend is om dagelijks te moeten doen) maar nu werkte dat leuke trucje dus niet meer. Dus heeft mn vader eerst zowel modem als router uitgezet, daarna eerst de modem aan , daarna even gewacht en vervolgens de router weer aan en nu doet alles het weer even.

Het vreemdste is dat 1 programma van mij (paltalk) het wel doet, is een programma met chatkamers, waarin 1 gebruiker tegelijk ook muziek kan spelen. De muziek doet het niet meer op moment dat de verbinding wegvalt, maar ik kan nog steeds de mensen online en offline zien gaan en kan ook nog gewoon in tekst meechatten. msn, yahoo, outlook en explorer hebben het dan allang opgegeven en zeggen dat er geen verbinding is...

Provider doet er (logisch) niets aan, we wachten tot de helpdesk van de router iets nuttigs inbrengt, maar ik vroeg me toch af of er hier mensen zijn die dit kunnen verklaren, aangezien ik het toch erg vaag vind...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:15

Router of modem stuk of buggy Haha!
Kijk ff of er nieuwe firmware te krijgen is voor 1 van de twee (of beide).

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 23:23

*grinnik* topic is doorgemaild naar mn vader... Toch erg, we communiceren nu al via mail met elkaar Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:32

ik hebjarenlang zware problemen gehad met de modem in combinatie met msn, dat ging gewoon niets samen, en dan moest ik weer de kast in modem uit en weer aan, 40 sec wachten, computer opstarten en dan ging het weer.
inmiddels alweer 5 dagen een nieuwd modem met ingebouwde router en alles en dat werkt perfect

maar als die van jullie net nieuw is zal dat wel niet het probleem zijn, bij ons lag het eraan dat de modem te oud was (wij waren van de eerste lichting adsl van jaaaren geleden)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 23:36

modem ging alles goed mee, tis alleen dat de router nu niet zo blij is... We hebben nu bijna 2 jaar adsl (met deze modem) en deze router hebben we een jaar maar pas net aan het werk gekregen Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:38

OMG! Is het nog steeds datzelfde onding?

Kan je niet gewoon terug naar de winkel en zeggen dat het gewoon enorme bras is en niet samen wil werken met je modem? Ik zou echt een andere router halen...

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 23:41

*ligt dubbel om die opmerking* Dat ie het eerder niet deed bleek uiteindelijk toch aan de kabels te liggen... Met nieuwe kabels deed ie het wel meteen namelijk... Alleen nu dan weer dit...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:45

Terug naar de winkel Haha! Echt waar Lachen

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:53

Je vader en broer zat toch al via die router op internet Karin?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 23:56

alleen vader... Dus 2 computers erop, die van mij en die van mn vader... Die van mn broer komt binnenkort.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:02

Hmm kan zijn dat je Firmware niet goed is, heb het zelf ook op stage gehad, die vloog om de paar uur eruit, en moest gereset worden. Als de man alleen erop zat had hij geen problemen, maar later toen zijn vrouw ook erop kwam zat de boel weer vast.

Ik zou er idd mee terug gaan naar de winkel.