discussie: Hoedjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 23:16

wat vinden jullie? Ik vind het dus echt belachelijk om in de B met een hoedje te rijden. Een hoedje moet je verdienen. Vroeger was het nog een soort van statussymbool, maar tegenwoordig zie je ze in de B al met een hoedje, sorry hoor


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 23:19

Helemaal mee eens! Toen ik mijn hoedje voor het eerst op deed bij mijn eerste Z proefje was het echt zo van: nu mag het want ik heb het verdiend! Ik zal er ook zeker niet mee rijden in de lagere klassen, als ik met Razinda ga starten of met Frulana. Maar een cap in de Z dragen, vind ik ook niet mooi.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 23:33

het is per regio enorm verschillend hoe het dragenv an een hoedje wordt geinterpreteerd. In de regio waar ik woon [Arhnem] wordt het niet gewaardeerd wanneer je in de klasse L/M1 al met hoedje rijdt, ofhet nu gaat om KNF of NBVR.
Hier rijden zelfs de profs, die al meerdere paarden Z of hoger hebben uitgebracht, in de klasse L hun jonge paarden gewoon met een cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 08:20

Ik zal ook pas een hoedje dragen als ik z ben. Dan heb ik er 1 verdiend. In Vuren reden er wel eens bij de NBVR zelfs in de Ba le met een hoedje. Vlogen ze van hun jonge paard af, hoedje kapot. Sta je toch wel heel erg voor banketstaaf. Ik vind dus dat je een hoedje moet verdienen en er niet mee moet rijden in de B of L , ook niet als je al hoger hebt gestart. Maar goed, er zijn een hoop mensen die dat onzin vinden dus dat respecteer ik dan ook maar.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 09:46

heej jippie,woon jij regio arnhem?ik zit in doetinchem,maarre wat is je echte naam?of wil je dat niet zeggen Knipoog

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 10:27

Hoi,
Bij ons op de manege rijd eigenlijk iedereen met hoedje, in alle klassen. Vorige wedstrijd heb ik dat ook gedaan (ik rijd B) gewoon omdat ik dat mooier vind en ja mijn paard ging er lekker vandoor, maar ik vond dat helemaal niet erger omdat ik een hoedje op had of zo. Bij ons startten ook niet zo heel veel mensen van buitenaf en de meesten dan ook met hoedje dus thuis start ik gewoon met hoedje. Als ik later buitenwedstrijden ga rijden, dan ga ik wel weer met cap rijden, vind ik een wat veiliger gevoel! Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 11:30

Ik vind het jammer dat het niet weer verplicht wordt net als vroeger, dat je pas in de Z met hoedje mag rijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 13:50

Bij ons (NKB) was vroeger (oef, ik word echt oud) een hoedje niet toegestaan tenzij je Z reed. Ik vind ook nog steeds dat je dat moet verdienen, en met ieder paard opnieuw. Ik rijd nu ook niet met hoedje, doe dat pas weer als ik weer Z zou starten. Ik vind de B combinaties met hoedje die nog niet recht op hun paard kunnen zitten, of niet merken dat hun paard verkeerd aanspringt, toch wel een beetje lachwekkend. (Sorry Danielle) Ik ben heel tevreden met mijn champignonne cap en gebruik die dus ook bij de dressuurwedstrijden. Pablo is op vreemd terrein nog niet echt 100 % betrouwbaar, en dan gaat mijn veiligheid toch echt voor. Een hoedje betekent voor mij ook dat je je paard zodanig onder controle hebt, dat je de veiligheid van een cap niet nodig hebt. In principe dan, ieder paard kan schrikken, maar zie daarover de discussie: caps. Zo moet je ook een slipjas verdienen bij de NVDR. Maar goed, ieder zijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 15:34

Mijn hoed was er eerder dan mijn paard, hihi. Eerlijk gezegd heb ik wel erg getwijfeld maar ik ben toch gelijk met hoed gaan rijden. Met trots meldt ik ook even dat ik met 3 keer starten ruim de B uit was, mijn hoed misstond dus niet echt.
Oke, ik heb wel een cap, maar op een of andere manier krijg ik daar koppijn van. Dat hoor je wel vaker over caps geloof ik. Dat probleem heb ik met mijn hoed niet. Die hoed lag al een tijd in de kast en ik wilde hem gewoon echt graag op. Bij ons in de buurt is het heel normaal als je in de B al met een hoed op binnenkomt.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 15:41

ik vind ook dat je hem moet verdienen.
als ik verder zou gaan met wedstrijden dan rij ik gewoon met een cap. en pas in de z (als ik al ooit zo ver kom) met een hoedje.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 17:23

Ja hier wordt je er zelfs op aangekeken als je met een hoedje in de B zou komen zo van die denkt zeker dat ze heel wat is.
Men is hier gewoon heel erg van een hoedje moet je verdienen...
Zo zal ik binnekort ook gewoon met cap in de M1 gaan starten.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 18:16

Ik ben nu net de b uit (in 3 wedstrijden) en rijd gewoon met hoedje! ik vind dat mooier en waarom moet je het verdienen? normaal rijd ik ook niet met cap! ik rijd voor de nbvr en bij ons mag t wel! en.... met een hoedje op een fjord is toch kikke.....!!?
groetjes monique

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-01 20:45

een hoedje op een fjord is toch kikke?
Sorry hoor, maar met een fjord ben je in de dressuur (helaas) al een uitzondering, en dan ook nog met een hoedje.
No offence, iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het belachelijk

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 20:54

Ik rijd ook in de B. MET hoedje. Maar das verplicht. Hihhihi, ik rijd dan ook geen dressuur onder het zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 21:51

Ik ben het er helemaal mee eens dat je een hoedje moet verdienen: als je Z mag starte, heb je een hoedje verdiend! Hihi, OF het moet over Westernhoedjes gaan natuurlijk ! *LOL*

Hier rijden ze trouwens ook in de B al met een hoedje; geen gezicht; klapperjuiten met wiphandjes en een hoedje erboven... Uiteraard zitten er ook goede ruiters bij, maar die zie ik vaak gewoon met een cap op hun eierdoppie. Maar ja, ik kan zowiezo altijd wel lekker gniffelen om kapsoneslijertjes; vraag me altijd af of ze net zo veel plezier hebben met hun dure paarden als ik met m'n "draaiorgelpony", Hihi!

Sonja.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 22:32

t is toch juist leuk om anders dan anderen te doen!!EN MET EEN FJORD MET HOEDJE VIND IK TE GEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 22:34

ik vind het ook een hoedje moet je verdienen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 22:36

t is toch juist leuk om anders dan anderen te doen!!EN MET EEN FJORD MET HOEDJE VIND IK TE GEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK KRIJG ALTIJD LEUKE REACTIES!!!en...waarom heb je kapsones als je met een hoedje rijdt?
ik vind dat jullie niemand in zijn waarde laten, wat maakt t nou uit dat ik met hoedje rij, als ik dat leuk vind en t mag, wat dan nog!!Ik laat jullie toch ook in jullie waarde!en...ik durf t gewoon en ik heb heus geen kapsones en ik hou van mijn fjord!!
groetjes monique

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 22:48

Monique,

ik heb niets tegen de combinatie Fjord - hoedje, ik vind de combinatie B - hoedje niet kloppen. Voor mij geldt dat je alleen in de Z met hoedje rijdt, maar ieder zijn vrijheid! Ik vind het ook mooi staan, dus probeer zo snel mogelijk weer Z te starten *grin*. Voorlopig nog het B uit, dus het duurt nog wel even. Ik vind dat je het moet verdienen, omdat het toen ik begon pas was toegestaan in het Z, en ik keek dus echt op tegen de ruiters met hoedjes.
Maar rustig met hoedje rijden qals je dat wil, en trek je niets van de anderen aan! Ider zijn eigen mening, maar ik dan ook mijne *LOL* *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 22:54

Ik denk dat het inderdaad heel erg geldt, wat in een regio gebruikelijk is.
Bij ons zou je in de M zonder hoedje dus echt voor banketstaaf rijden want dan ben je de enige. En dat lijkt me toch ook niet zo prettig.
Bij de NBVR wordt al vanaf de B met hoedje gereden, bij de KNF ongeveer vanaf de M2. Maar omdat ik meestal NBVR wedstrijden start, kom ik alleen maar 'hoedjes' tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 07:55

Citaat:
Op 2001-04-09 22:36, schreef moniquelucky:
waarom heb je kapsones als je met een hoedje rijdt?


Niet iedereen met een hoedje heeft automatisch kapsones hoor, dat wordt er volgens mij niet bijgeleverd. Maar als je een keer hier naar de wedstrijden komt kijken, zul je de groep zien die ik bedoel: poenige jeeps met dito trailer, liefst een paard dat eigenlijk net effe boven je macht is, en dan vooral nog niet netjes ermee kunnen rijden. Pa en ma opgefokt aan de kant, aanwijzingen schreeuwend, dochterlief met pruillipje erop. Dergelijke ruiters hebben wel vaak een "Z-knikje" maar helaas nog geen stille hand en been....

En inderdaad, je hebt gelijk, je moet iedereen in z'n waarde laten en iedereen moet het zelf weten. Maar de vraag was wat iedereen er van vindt, en ik ben persoonlijk van mening dat je een hoedje moet verdienen!

Ik vind trouwens de combinatie Fjord-hoedje SUPER!!!! Maar dan wil ik wel een hoedje-waardige proef zien!!!

Groetjes,
Sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-01 09:47

iedereen in zijn waarde laten?
Ik zeg toch, je moet het zelf weten, jou hoofd, jou paard, maar ik vind het (persoonlijk) belachelijk. Maar je moet het zelf weten

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 11:01

Ik vind het ook maar niks hoor, B met een hoedje. Hier (in drenthe) lachen ze je echt uit hoor als je in de B met een hoedje aankomt.....en het is ook gewoon belachelijk. De meeste ponyruiters rijden hier in de B en ook in de L nog wel gewoon met een ponyclubtrui. (heb ik zelf ook gedaan)Laat staan dat er iemadn met en hoedje aan komt zetten...

grtx, Rieja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 12:15

Had ik maar een poenige jeep ofzo. Kon ik tenminste weer eens op wedstrijd.

Bij ons is het dus heel normaal in de B. Bovendien heeft mijn vader mijn hoed helemaal speciaal in Engeland gekocht, hij is er zelf ook erg trots op. Het was dus best wel bot geweest als ik er niet mee was gaan rijden. Daarom heb ik dus ook 3 wedstrijden in de B gereden met hoed. Net als alle andere deelnemers daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 12:15

Volgens mijn vader had ik namelijk allang verdiend hihi.