Mag ik je zadel eens proberen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Mag ik je zadel eens proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 20:56

Ik ben me aan het orrienteren op een ander zadel. Ik ben op zoek naar een nieuw/ander "buitenzadel" Ik denk daarbij aan western (heb ik geprobeerd) endurance, lange afstands, trekking, podium of australian stock.
Ik zoek een zadel voorlange buitenritten en wellicht eens een trektocht. De moeilijkheid is dat ik niemand ken die een zadel heeft en waarmee ik eens kan bomen over de voor en nadelen (behalve dan het westernzadel).
En van wie ik eens uit mag proberen hoe zoiets nou zit....
Is er iemand die me hierbij kan helpen? (niet al te idioot ver van Den Bosch?) OK dan!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:05

ik weet toevallig dat je ergens op het net (pmarena weet de site) een barefootzadel een week lang kan uitproberen voor 50 euro.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:08

Ik heb besloten dat ik mijn australian stock ga verkopen,maar ja woon in Apeldoorn dus denk niet dat je er wat aan hebt.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:14

LiSSy schreef:
ik weet toevallig dat je ergens op het net (pmarena weet de site) een barefootzadel een week lang kan uitproberen voor 50 euro.


Bedoel je een bareBACKpad ? Is niet waar mijn belangstelling naar uit gaat maar bedankt voor je tip. Een zadel voor met blote voeten? offe heb ik het nou mis? Haha!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:16

nee een barefoot of torison zadel... dit zijn boomloze zadels die veel gebruikt worden bij lange afstands ritten...
als ik een barebackpad had bedoeld had ik dat er wel neergezet

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:18

Barefoot ( merk)is vergelijk baar met een Torsion, dus wel wat meer en wat anders dan een bareback pad.
Verder kan ik je niet helpen...

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:19


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:22

Aaah Torsion, dat zegt me meer. Ik wist niet dat ze dat ook barefoot noemen. ik zal eens op de site gaan kijken..

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:28

barefoot is volgens mij de goedkopere variant, maar dat kan ik mis hebben

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:15

Jihaaaa , m'n site wordt besproken *LOL*

Barefoot is idd de goedkopere variant , er zijn intussen al aardig wat mensen zoals ik die de Barefoot zelfs comfortabeler vinden dan de Torsion...

Voordeel van Torsion is weer dat ze veel meer keus hebben in modellen en kleuren , en ze zijn sinds een jaartje ook in Nederland verkrijgbaar via www.buitenzinnig.nl .

Toen ik mijn eerste Torsion kocht moest deze nog uit Duitsland komen ,
dus is wel handig dat je ze nu ook direct in Nederland kunt zien.

Barefoot heeft minder keus in types en geen echte winkel om te bezoeken in Nederland , maar is daardoor weer wel veel goedkoper te leveren.

Via mij kan je een week een Barefoot-zadel thuis proberen op je gemakje (zie m'n site voor meer info) , en via Buitenzinnig kun je Don / Ron met een Torsion langs laten komen voor een testrit.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:19

hier nog een Barefoot-fan! OK dan! Haha!

ik heb een Australian stockzadel liggen dat je kan proberen,maar ik zit niet echt in de buurt van den Bosch