Abonnement Bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 22:09

Als je een abonnement op Bit hebt, hoeveel dagen heb je de Bit dan eerder in de bus als dat het exemplaar in de winkel ligt?


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:13

Geen idee, ik dacht dat het hetzelfde was. Het voordeel is dat je er niet meer aan hoeft te denken en het is goedkoper dan losse nummers.
Ik ga Bit opzeggen trouwens, vindt er niet zo veel meer aan. Te veel gericht op een groep mensen waar ik niet bij wens te horen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:22

Wow, een geestverwante! Cool Ik wilde eigenlijk net zelf een topic beginnen over de (volgens mijn bescheiden mening) steeds Schijnheilig Extreme duivel slechter wordende Bit. Ik vind alleen het opzeggen zo'n gedoe (moet per se schriftelijk...) maar ik heb besloten om dat deze week nog te doen.

Ikke, wat vind jij minder worden aan Bit? Zelf heb ik er een gruwelijke hekel aan dat ze steeds meer artikelen gaan herhalen. Ik ben nu al een paar jaar lid en ik weet niet hoe vaak ze nog die trailertest willen herhalen. Bovendien worden de artikelen ook steeds minder origineel en scherp. Vroeger durften ze nog wel eens discussiepunten te bespreken (Bijvoorbeeld of de arabier ouder is dan de Akhal Theke, of de moord van die Appaloosa op zijn eigenaresse, ik noem maar wat). Volgens mij is dit jaar ook de hoofdredacteur opgestapt en vervangen dus dat zal er wel mee te maken hebben?

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:28

Klopt. Er zit geen diepgang meer in de artikelen, zals dat in het begin nog een beetje was. De manier waarop ze schrijven komt op mij over als voor de groep mensen die een ton en meer per jaar te besteden hebben. Te vlak en te glossy. De Vrijruiter (NVVR) heeft verdorie als semi-prof gemaakt blad meer inhoud dan de Bit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:51

Wat ik tegen heb op de Bit is idd dat ze het altijd zo simpel brengen. Alsof je blonT bent of zo...
Schrijven ze een artikel over een galopchangement oid, is het toontje in het hele verhaal "*zucht* dit is voor normale mensen niet weggelegd"
get a life denk ik dan

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:59

In de categorie 'leest makkelijk weg' vind ik het wel een leuk blad, veel meer verwacht ik er ook niet van, niet teveel bij nadenken, als je je er aan stoort gewoon de bladzijde omslaan en niet verder bij nadenken. Vind die vragenrubriek altijd wel geinig. Vaak wel mooie foto's.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:40

Plaatjes schieten kunnen ze inderdaad wel, prachtige foto's en layout. Maar het gaat mij dan toch het meest om de text en die is de laatste tijd achteruit gegaan. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, ik dacht al dat het aan mij lag. Ze hebben echt leuke artikelen gehad zoals het vergelijken van beenbelasting in de spin met de galoppirouette. Dat vind ik nou intressant. Hoe je wissels om de pas springt is tegenwoordig in elk paardenboek te vinden dus daar hoeft de Bit dan geen hele uitwijding over te houden. Het wordt wel weer intressant (vind ik) als ze de menigen en trainingsmethodes van verschillende ruiters over dat soort onderwerpen gaan vergelijken.

Om even terug te komen op het onderwerp; De Bit komt niet eerder aan in jouw brievenbus dan in de tijdschriftenhandel alleen duurt het daar nog wel eens een dag voor hij in schappen ligt. in elk geval heb ik niet echt een groot verschil gemerkt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 07:56

De Bit ligt bij ons vaak eerder in de schappen dan bij mij in de bus. Ik vind het op zich een mooi blad, mooie vormgeving en de Vraagbaak is altijd wel interessant. Maar ik vind dat er een beetje heel erg veels te veel reclame in staat. Je hebt soms 3 pagina's achter elkaar reclame, da's toch wel een beetje overdreven. Verder niet veel commentaar, behalve dat als je ze emailt, niet veel reactie krijgt. Wat je beter kan doen is gewoon naar de site van bit gaan, dan hoef je ook geen abonnement meer te hebben en kun je alles vanaf internet lezen....

Toos paardloos

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 08:58

Wat mij stoort aan het Bit is dat ze informatie eenzijdig verstrekken en niet de minste moeite willen doen om te kontroleren of hun verhaal correct is of niet. Ze publiceren maar wat. Daarom ben ik maar gestopt met het kopen van het Bit. Trouwens wel vreselijk duur, prijs stijgt paar keer per jaar en inhoud of kwaliteit wordt er niet beter van.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:02

Jammer van Bit maar ik ben het met jullie eens, het blad heeft steeds minder diepgang. De hoofdredacteur is niet vervangen, Mario Broekhuis is nog steeds de hoofdredacteur, maar een van de betere redacteuren Jeroen Mulder is een jaargeleden opgestapt (overigens niet uit onvrede). En dat merk je hij had een scherpe geest en durfde de confontatie aan. Een vakblad is het echter al lang niet meer, daarvoor moet je toch bij IdS of de Hoefslag zijn.
Ja je Abonnement moet je schriftelijk opzeggen, maar als je je brief naar antwoordnummer 10 in Doetinchem stuurt, dan is dat gratis. Doen dat vinden ze bij Elsevier niet leuk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:06

Misschien een idee om dit te mailen naar BIT ?? Dan kunnen ze er misschien wel wat aan doen.

Ik weet dat ze altijd wel open staan voor kritiek?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:14

Kritiek kunnen ze slecht tegen. Heb Bit eens aangesproken op een artikel van hun die geheel niet klopte en zelfs onwaarheden bevatte. Hun mening was dat de lezer zelf maar moest ontdekken of het goed was of niet en dat het niet hun taak was om te controleren of de tekst klopt of niet.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:47

3 dagen volgens mij, ik krijg hem meestal op zaterdag binnen en op dinsdag is hij pas in de winkels te verkrijgen dacht ik!

....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:23

zelfde als Esmee. Ik krijg 'm altijd op zaterdag en bij ons ligt uit dinsdag/woensdag pas in de boekhandel.
Ik persoonlijk vind de Bit nog steeds het beste blad wat er is al zouden er iid dingen verbeterd kunnen worden.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:21

Toen ik nog een abonnement had op de Bit, lag ie al in de winkel en moets ik hem nog in de bus krijgen, dus je kunt beter vragen hoeveel later je hem in de bus krijgt!

Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:30

Eerst vond ik Bit wel een mooi blad, mooie plaatsjes en leuke verhalen, maar nu ik steeds meer van paarden verstand krijg vind ik Bit niets meer aan. De verhalen zijn te oppervlakkig. Ik lees nu liever IdS of Paard & Sport en NRPS-nieuws. Kortom geen abonnement op Bit meer.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 15:54

ik heb ook bit maar ik ben er niet ontevreden over. Mooie layout, mooie foto's. Af en toe iets meer leukere/interesantere artikels derin. De paardenkrant vind ik ook leuk. Hoefslag ok maar niet heel bijzonder maar de Paard en sport krijg ik gratis en er staat in dat hele blad vaak maar 1 leuk artikel Frusty

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:02

Moord van een appaloosa op eigenaresse?
Bedoel je de vrouw die waarschijnlijk van haar Paint hengst afviel en met haar hoofd ergens tegenaankwam? Een dergelijk artikel stond in de Telegraaf en werd later normaal verteld in de Bit door haar vriend. Klopte dus geen hout van. "So much" voor sensatiepers. Heeft de Bit een goed artikel, krijgen ze daar dus zo'n reaktie op. Misselijk
Als je dan een voorbeeld wilt geven dat de Bit minder wordt, ben ik trouwens met je eens hoor, geef dan een juist verhaal.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:09

Ik had in 1995 een paar nummers van Bit gehad en ik vond het gelijk een mooi blad, mooie foto's en mooie reportages. Ik heb er nu ongeveer een jaar een abbo op, en ik vind het eigenlijk nog steeds een goed blad. De intervieuws vind ik mooi, alleen die reclame mag idd wel wat minder.

Ik krijg hem altijd op zaterdag en dinsdag ligt ie in de winkels.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:11

Geinig, zon 3/4 jaar geleden heb ik ook eens een topic gehad over het bit. Toen vond ik dus ook te veel reclame en de onderwerpen gingen achteruit.
Bijna niemand was het met me eens, maar nu blijkt dat toch meer mensen het inzien.
Ik heb van de laatse bit de laatste paar pagina's geteld met reclame en advertenties.
Dat waren er zeker 5/6 toch zonde hier had bv een intressant artikel kunnen staan.
Ik zit er dus ook over te denken om het blad opte zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 23:06

Okee, dat paard was een paint, ik had het betreffende nummer niet bij de hand (nu nog steeds niet) maar ik bedoelde juist dat dat een goed artikel was omdat ze een misstand aan de kaak stelden. Dat het paard hoogstwaarschijnlijk de eigenaresse niet doodgebeten had maar dat ze erafgevallen was en hij aan haar geroken had.

Die reclame was trouwens ook nog een struikelblok, ik had al zo'n vermoeden dat dat steeds meer werd. Oh, en Cowgirl, ik ben al zo'n 5 jaar lid geloof ik en het laatste anderhalf jaar begon ik er al wat aan te twijfelen. Maar omdat ik zelf in tussentijd verder 'ontwikkeld' (wat klinkt dat beeeldig! Haha! ) ben op het gebied van paarden dacht ik eerst dat het alleen aan mij lag en mijn (vreemde Haha! ) voorkeuren. Het is jammer dat niemand op jouw topic reageerde (heb ik ook nooit gezien, van voor mijn tijd?) maar ik denk toch wel dat dit topic dan nog bestaansrecht heeft.

Een ander voorbeeld over de tamheid van Bit:
Laatst kocht ik de Cavallo (Duits paardenblad van toiletpapier maar boordevol intressante info) en daar stond een enorm artikel in over de stang & trens. en dan niet alleen maar wat welk bit is, maar ze lieten tientallen experts aan het woord en vroegen aan hun over de waarde van deze optoming. En niemand had dezelfde mening; iedereen kende een andere functie toe aan de bitten of zelfs een andere werking. Dat noem ik nou journalistiek; discussiepunten aan het licht brengen.

Kwam onlangs de laatste Bit in de bus vallen met een stuk over..... Stang & Trens. Okee, ik was al enthousiast aan het worden aangezien ik ook wel eens de Nederlandse ruiters hierover wilde horen. Nou, de bakstukken moeten volgens de schrijver dus zo en zo lang zijn, laat je paard rustig aan de optoming wennen en ben bewust van de grotere risico's die dit soort optoming met zich meebrengt. Prachtig toch? Een waardevolle aanvulling op de -tig boeken die over dit onderwerp geschreven zijn... Niet dus. Gaaaap

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 23:09

De medische rubriek vind ik trouwens ook heel interessant.

Nulla tenaci invia est via

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 00:27

Een gemiddeld nummer van Bit heeft xzo'n 40 pagina's aan reklame en dan tel ik de "Bitjes" niet mee Extreme duivel Het nummer bat gemiddelt zo'n 65 tot 80 pagina's aan info. Dus een advertentie/tekst verhouding van 50 + Erg veel lijkt me. Maar bedenk wel dat vooral commerciele uitgevers als Elsevier baat hebben bij zoveel mogelijk adverteerders. Hun zal het een worst zijn of jij dat blad koopt voor de artikelen. Naar de adverteerders verkopen ze dit soort cijfers. Jij vindt Bit een leuk blad, oke dat is een criterium om te adverteren en daar betalen ze voor Verward Verward Verward MISSCHIEN moet je na denken over je aankoop en kiezen voor een blad met minder commerciele gedachten. OOk BCM (hoefslag en P&S maken zich hier behoorlijk populiar mee... En IDS ook, maar hierin staan toch vooral doelgroep gerichte advertenties. vooral de hengstenhouders adv. hierin, en gelukkig steeds meer aanverwante bedrijven Misselijk Misselijk

fellowOud
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 04:28

Bit is oliebol, ik heb m'n abonnement een poosje geleden opgezegd, teveel herhaling, te oppervlakkig, een en al advertenties en voor de paardenliefhebber totaal overbodig dure uitgave.
groetjes, fellow.

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:43

ik vind bit wel een interessant blad, er staat alleen TE veel reclame in naar mijn zin.
vind aan de hoefslag,paardekrant,p&s geen bal aan.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pretty en 37 bezoekers