Hoe vaak rijden jullie in de week?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 17:07

Ik rijdt dus nu 6 keer in de week en 1x in de week longeren. Hij komt anders zijn stal niet uit, omdat hij nog aan het opbouwen is na zijn peesklap mag hij dus niet de wei op.
Rijden jullie elke dag? en hoelang rijden jullie dan?
Ik rijdt nu dus ongeveer een half uurtje per keer en longeer zo'n 20 minuten.
Ik ben er wel nieuwsgierig naar Party!!
Groetjes, maaike Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:16

Ik rij minstens 5 keer per week. Op de dagen datik niet rij longeer ik of ga ik een stukje wandelen. Mijn paard gaat wel iedere ochtend in de molen dus hij komt er altijd wel 2 keer uit.
Hoe lang ik rij varieert erg. De dag voor de les pak ik hem niet zo hard aan omdat ik hem fris en attend wil houden. Dan rij ik ook maar zo'n 30 minuutjes. Als we flink aan het werk gaan ben ik snel 50 minuutjes bezig. Bij die tijd tel ik wel de tijd voor het in- en uitstappen. In stappen duurt meestal 10 minuutjes, uitstappen 15 minuutjes, tussendoor geef ik ook altijd nog een keer lange teugel. Als we niet zo intensief werken stap ik ook korter uit.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:18

Ik rij denk ik toch wel 4x per week of meer. Door mijn studie is het wel iets minder geworden met rijden, maar gelukkig lukt het nog aardig. Als ik geen tijd heb om te rijden of te longeren (veel huiswerk Boos! ) dan ga ik eventjes wandelen, of hij mag even los op een klein weitje.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:18

maandag les dinsdag meestal rust woensdag longeren en donderdag ligt eraan of hij braaf was die week o ik rijd wel of ik rijd niet Lachen
vrijdag weer les zaterdag wisselt of hij staat stil en dan heb ik zondag wedstrijd. of ik heb zondag geen wedstrijd en dan gaan we naar buiten en staat hij zondag stil.
meestal 3 a 4 keer in de week en 1 keer longeren.
Hij komt hele dagen in de wei en als ik niet rijd gooi ik 'm 's avonds meestal los als het weer niet al te bagger is

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:23

oops ikke 1 keer in de week Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:24

Eerst deed ik altijd 6 dagen in de week rijden, 1 dag in de week rustdag, en dan ging ik ff met m wandelen.

En nu heb ik dat verminderd naar 5 dagen in de week rijden, en 2 dagen in de week rustdag.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:42

Prom reed ik vorige week 3x in de week 2 los en 2 longe, Geisha reed ik 3x en eigenaresse 3x 1x los/longe,

....

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:50

ik heb 2keer per week les een keer dressuur en een keer springen. mijn paard staat overdag op de wei en 's avonds rijd ik. 1 keer per week longeren en 1 keer per week de hele dag op de wei. deze dag wordt er dus echt niets met haar gedaan. de overige drie dagen daarvan train ik er 1 keer tijdens een buitenrit. dit kan zijn alleen maar in stap los werken of een conditietraining. de andere twee dagen rijd ik dressuurmatig in de binnenbak. ik rijd meestal 3/4 uur intensief+warming up. daar na 1/4 uur een cooling down. longeren kan zijn aan de bijzet of pessoa of vrij springen in-uitjes. als er een tijdje geen wedsrijden staan op het programma dan doe ik het wat rustiger aan en zeg ik mijn springles weleens af en wordt er lekker buiten gereden ongeveer 1.5 a 2 uur.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:54

3/4x in de week rijden...
is me bijrijd paardje dus... Haha!
de rest van de week staat ze in de molen of word ze gelongeerd..
of haar baasje rijd een keertje mij daar is ze totaal niet voor waards bbij bij mij loopt ze als een speer.. Lovers

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:56

ik rijd nu nog maar zeer weinig maar probeer om de dag te rijden en soms heb ik 2x in de week les met cor, en donderdag rijd ik ook nog les met king

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:25

Fie rijd ik in principe 5x per week (of ik moet 't echt heel druk hebben met m'n werk, dan rijd ik een keertje minder). De overige 2 dagen heeft ze vrij.
Ik dressuur 3x, ik spring 1x en ik ga 1x naar buiten als het weer en de tijd het toelaten (het is nu weer zo vreselijk vroeg donker, grr!).

Quieta probeer ik 3x in de week te rijden, maar soms wordt dat ook wel 'ns 2x als ik 't echt niet red. Ik rijd haar in in de bak en als ik iemand heb om mee te gaan ga ik af en toe met haar naar buiten.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:30

ik rijd meestal 5 keer per week
maar nu in de winter 3/4 keer

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 19:40

Ik rijdt ongeveer elke dag in ieder geval zo vaak ik kan ook omdat ik buiten moet rijden en het is niet altijd droog.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:12

Fitz loopt in principe 5 x in de week.
4 x rijd ik hem en 1 x wordt hij door mijn instructeur gereden.
Mijn instructeur rijdt een half uur, ik zelf rijd ongeveer een uur. Soms wat langer als hij lastig is, maar als hij echt super loopt dan stop ik ook eerder.

Maandag en vrijdag heeft hij rustdagen, dat is losgooien in de bak.
Longeren doe ik vrijwel nooit.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-11-15 20:14 ]</font>

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:34

ik kom7x in de week en ik rijd daarvan 1 a 2x in de week

kelsey

Be My Hero Paul

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 22:12

Ik rij 5 dagen in de week en de andere 2 dagen rijd de bijrijder. Maar helaas moet ik nu wel nog minder want me studie gaat niet zo goed!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 23:56

d
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 01:06

Ik zou het liefst elke dag rijden maar ik probeer het op 6 dagen per week te houden. Als het droog is komt mijn paard ook op wei. De 7e dag ligt een beetje aan het weer. Als het heel goed is laat ik hem lekker op wei staan maar bij slecht weer longeer ik hem of speel ik in de bak.
Ik let er nu echt op dat ik 1 dag in de week voor ontspanning zorg want anders ben ik echt elke dag aan het rijden.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 08:51

Ik rij per paard 5x in de week ofzo. Ligt er maar net aan hoe goed ze lopen en hoeveel paarden er op dat moment staan. Als ik rij ligt het er maar net aan hoe lang ik rij als ze goed lopen ben ik snel klaar en als ze lastig zijn rij ik wat langer.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 08:54

Ongeveer vier tot vijf keer per week, ook afhankelijk van hoe het gaat. Als iets 'bevestigd' moet worden, ga ik er een aantal dagen achter elkaar opzitten.
Als ik niet rijd, dan ga ik losgooien, longeren, freestylen of vrij springen. Ook wel eens een dagje gewoon 'hobbelen', dus zonder zadel en hoofdstel door de bak hobbelen, gewoon lekker spelen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:09

Rij 3 a 4x in de week, 1 dag vrij, 2 a 3x longeren.
Rijden varieert van ong. 30 tot 50 minuten,
hoe braver, hoe sneller we klaar zijn Lachen
Ik heb ook weleens een week waarvan ik 5x rij.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 10:06

Maandag rijden
Dinsdag les
Woensdag heeft Spirit les op Bolivia
DOnderdag rijden
Vrijdag les
Zaterdag spelen
ZOndag longeren

Dit is het ideale schema voor Bolivia heb ik gemerkt, maar ik rij het liefst in de les en de maandag en donderdag vervang ik dus soms wel eens door wat anders. Beetje afhankelijk van tijd en zin en wat ik wil oefenen.

Gisteren heb ik bijvoorbeeld wel gereden, maar dan alleen maar met lange teugel het aan het been zijn trainen en balkjes draven en het wijken voor mijn linkerbeen (dat weigert ze) (dat laatste niet met lange teugel).

Dan is ze dus niet echt moe. van het longeren en het rijden in de les wordt ze wel echt moe. Vaak doe ik als ik tijd heb ook freestyle met haar, gewoon even voor het rijden een kwartiertje.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:45

Op Toon maximaal vier keer per week, waarvan 1 x een buitenrit en 3 x dressuur waarvan 1 x priveles.
Verder nog 2 x longeren en 1 x rust. Hij loopt de hele dag buiten, dus krijgt beweging genoeg. Na rustdagen doet Toon het altijd stukken beter, dus soms krijgt hij wat extra dagen vrij om nieuwe dingen wat te laten bezinken. Werkt super bij hem!

Op kaminka rij ik niet zo heel veel, mijn bijrijdster doet dit drie keer per week, ik in ieder geval 1 soms 2 keer en dan nog 2 keer longeren. In kaminka's geval doet een rustdag meer kwaad dan goed... Baldadig bruin mormel! }>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:44

Barbiano wordt 5 keer per week gereden 1 keer gelongeerd en 1 dagje vrij. Dagje vrij betekent of los in de bak of in de wei. Hij komt zolang het droog is elke dag in de wei errug fijn. Als hij wordt gereden meestal drie kwartier tot een uur.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:46

Ik probeer er zowiezo 6 keer in de week op te zitten. 1 keer in de week wordt ze in de bak gegooit, of gaat ze de wei op.

Het wil niet zeggen dat ik die 6 keren fanatiek rij. De ene keer ga ik springen, de andere keer probeer ik een ommetje met haar te maken. Verder wordt ze nog gelongeert elke dag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, FCSA, IASCrawler, JornaR, Mark0919, MirjamRobin, Pellelilly, wend2009 en 29 bezoekers