nadenkertje over paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 10:13

wat vinden jullie zo bijnzonder aan paarden?

Kim

[Edit] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
Wat zou jij doen als er nooit meer een morgen zou zijn?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-15 10:10 ]</font>


Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:56

ze staan altijd voor je klaar.
ze zijn lief en je kan altijd op ze vertrouwen..
ze steunen je, ze luisteren naar wat je vertelt en ze troosten je!
het zijn onwijs mooie dieren, gewoon super

kelsey Haha!

Be My Hero Paul

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:58

't is een vriend, is altijd blij je te zien. Je kan er alles tegen zeggen en ze kletsen niets door. Prachtige dieren, lekker knuffelen en je krijgt er zoveel liefde van!!!

Toos paardloos

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:00

Daar hoef ik niet zolang over na te denken. Er zijn maar weinig dieren die zich in de geschiedenis en natuurlijk ook nu nog zo in dienst van de mens hebben gesteld. Ze hebben een hele belangrijke rol gespeeld in verschillende oorlogen en hebben ons nooit teleurgesteld, dat vind ik heel bijzonder.
Ook nu nog lopen ze de poten (benen Haha! ) onder hun lijf vandaan voor hun baas. Geweldig die gedrevenheid. Er zijn mensen (sceptici) die het bestempelen als domheid. Deze mensen hebben denk ik nog nooit uitgehuild bij een paard en zich nooit opengesteld voor deze dieren.
Ze hebben de gave om jezelf beter te leren kennen en dat allemaal met gevoel, dat vind ik speciaal.
Zit je onderhuids vol met stress en kwaadheid dan zal het paard dat uit je naar boven brengen zodat je het bewust wordt. In ieder geval dat is mijn ervaring.
Noem nog eens een dier dat je op Olympisch niveau in de sport kan uitbrengen, wij mensen zelf kunnen dat en paarden kunnen het.
Ik vind het maffe dieren, geweldig Party!! !!!!!!!!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:03

Ik vind het nog altijd bijzonder dat zo'n mooi, groot en sterk dier voor je wil werken en met je wil samenwerken (als het goed is dan Haha!). Ze hebben zo'n bijzonder karakter en zijn in staat om je al je zorgen te laten vergeten. Ze zijn er altijd voor je en zijn altijd eerlijk. De combinatie van sport en vriendschap vind ik geweldig.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:20

Jura, ik sluit me bij je aan. Ik vind het zulke mooie dieren, ik kan ze echt observeren en me verbazen over het feit dat zo'n Zwaar en groot dier zoveel gratie en souplesse heeft meegekregen. + hun karakter, het werkwillige, het instinctieve, van alles. En inderdaad dat wat voor een stinkmodderdag ik ook heb, ik heb vergeten ben na een paar uur met mijn paardje. Lovers

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:25

Dat ze voor je klaar staan. Ze voor je willen werken, om proberen een eenheid met ze te vormen. Dat je tegen ze aan kan zeuren, maar ook dat je leuke dingen kan vertellen. Dat je altijd gewoon welkom bij ze bent in hun stal.

Gewoon om een vertrouwen met ze optebouwen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:38

wat vind ik klasse:
Ze zijn groot en krachtig en tegelijk elegant
Ze hebben een geweldige houding over zich
tegelijk zijn het zo'n zachtmoedige dieren met een groot hart, ze ruiken zo lekker.... Ik ben helemaal geobseerdeerd door die beesten.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:49

hun uitstraling zo elegant zelfs het grofst gebouwde paard, de belg oid is nog mooi vind ik! op zijn manier dan! Het zijn net vrienden het klikt of het klikt niet maar ze staan altijd voor je klaar!!! Mijnpaard is mijn beste vriend!!!!! Je kan nog beter een paard houden dan een gozer!!! Haha!

....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:11

ze laten je nooit in de steek... Lovers

Het leven is een gebakje!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:14

ze zijn gewoon prachtig om te zien!
ze zijn meestal zo zacht Haha!
en je kan ze alles vertellen...

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


blackarrow
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:18

iik vind ze prachtig om te zien en ze zijn subber lief en je kan alles aan ze vertellen Party!!

Wat niet is kan nog komen!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:33

je kan ze alles vertellen
ze laten je niet in desteek
ze likken je (ligt ook aan de pony)
je kan er echt een band mee opbouwen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:06

Ik kan altijd erg met ze Lachen (klinkt een beetje raar maar ik heb ook hele rare beesten) Pling

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:37

ze zijn mooi,ze zijn lief.
Als je ze ziet rennen en spelen in de wei Lovers
Niet alleen zijn ze er voor je,kun je met ze knuffelen en ze verwennen,je kunt erop gaan zitten,zonder of met zadel,hoe dan ook.
Je kunt bij ze in de stal zitten(ik zie mezelf niet zo snel in de hondemand zitten,dies te klein Haha! )
of lekker in de wei knuffelen.
Lekker met ze aan een touwtje wandelen of crossen in het bos.Ze kunnen je laten lachen,zelfs als ze bokken(kan nelson iiig heel goed)Ze kunnen echt maf doen raar gapen op piepen als ze in galop gaan Haha! Je kunt ze vanalles vertellen,ze banketstaaflen het nooit door(logisch)

Ze hebben gewoon iets aantrekkelijks,waarom zou je er anders aan begonnen zijn...

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:41

Citaat:
Op 2001-11-15 19:33, schreef Yentl:

ze likken je (ligt ook aan de pony)



ja! dat klopt. Jetske likte heel lief over mijn hand vanmiddag. Lovers
(dat deed ze waarschijnlijk omdat ze wist dat ik snoepjes had. sssstt)

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:48

haha dat likken doet Paljas ook, dan sta je met je rug naar hem toe gaat ie je jas aflebberen!!!
Ik vind het bijzonder dat ze op zich laten rijden, ik als mens zou dat nooit laten doen!!!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:41

De rust dat zo'n dier kan uistralen..
Zo'n machtig dier dat een zwakker iemand de "baas" laat zijn...
Het vertrouwen dat en paard in zijn mens kan hebben en dat het vertrouwen dan wederzijds is.... Lovers

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Lobke
Berichten: 7
Geregistreerd: 18-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:44

Paarden zijn lief, je kan samen met ze dansen, springen, door de bossen galloperen, knuffelen en je kan ze alles vertellen!!

Ze zijn prachtig en mijn verzorgpaard heeft een gouden karakter!!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 14:22

Citaat:
Op 2001-11-15 10:00, schreef Zwelgje:
Daar hoef ik niet zolang over na te denken. Er zijn maar weinig dieren die zich in de geschiedenis en natuurlijk ook nu nog zo in dienst van de mens hebben gesteld. Ze hebben een hele belangrijke rol gespeeld in verschillende oorlogen en hebben ons nooit teleurgesteld, dat vind ik heel bijzonder.
Ook nu nog lopen ze de poten (benen Haha! ) onder hun lijf vandaan voor hun baas. Geweldig die gedrevenheid. Er zijn mensen (sceptici) die het bestempelen als domheid. Deze mensen hebben denk ik nog nooit uitgehuild bij een paard en zich nooit opengesteld voor deze dieren.
Ze hebben de gave om jezelf beter te leren kennen en dat allemaal met gevoel, dat vind ik speciaal.
Zit je onderhuids vol met stress en kwaadheid dan zal het paard dat uit je naar boven brengen zodat je het bewust wordt. In ieder geval dat is mijn ervaring.
Noem nog eens een dier dat je op Olympisch niveau in de sport kan uitbrengen, wij mensen zelf kunnen dat en paarden kunnen het.
Ik vind het maffe dieren, geweldig Party!! !!!!!!!!!!!


voila dat vind ik nu ook es ze! fantastisch gezegd!
je kunt ermee dollen en ze al je geheimen vertellen, en als je het vertelt, snap je er zelf ook meer van. enz enz maar vooral dus wat zwelgje typte Pling

Enya - Daya :-)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 23:04

inderdaad felice
expensive likt me altijd onder, jas, hand maakt niet uit

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 23:17

Ik ben het wel eens met alle bovenstaande reacties, vooral die van Zwelgje en Jura Haha!

Ze zijn gewoon zo mooi, eerlijk en lief. Ze zijn gewoon alles Lovers *LOL*

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Dancer, Googlebot, Hanneke137, Poety en 139 bezoekers