Welke "ongewone" maatjes heeft jou paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Welke "ongewone" maatjes heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 13:23

Naast het feit dat mijn 3 pony's elkaar hebben is Vanta ook erge dikke maatjes met de stalkat. Hij zit dan op haar staldeur en ze kunnen echt van elkaar genieten Lovers Kroelen, spinnen, kriebelen, ...
Verder slaapt de kat ook in Greg's stal, tussen z'n hooi of op z'n rug (lekker warm, zeker nu met z'n dikke deken op Dromen )

Verder heeft Greg zich ook eens ontfermt over een kip Verward Ook dat beest kon je erg vaak op z'n rug vinden en ze had een broedplaats achterin het hoekje van z'n stal.

Nou, ik ben best benieuwd naar welke niet-paarden-vrienden jullie paarden/pony's er nog op na houden. Tong uitsteken


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:26

Hahaha,de maatjes van jouw paarden klinken erg leuk! Haha!
Mijn paard is bevriend met een paar koeien..Ze vind het heerlijk om aan die beesten te snuffen en die koeien op hun beurt,likken heel mijn paard weer af.
Ook knabbelt ze graag op de rug van die koeien,waarop de koe haar weer op haar borst aflebbert...

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:28

Edward, onze grote zwarte Groninger is uietraard de beste maatjes met zijn vriendinnetje, ons A-welshje, een schimmeltje. Maar hij loopt ook in de wei met onze 6 grote landgeiten en hun eventuele lammetjes. Een van die geiten geeft op stal altijd haar lege voerbak aan Edward. Tussen hem en d geiten zit een 1,50m hoge stenen muur en hij kan er dus bij. Hij pakt de bak dan aan en gooit hem over de muur in zijn eigen stal. De geiten eten overigens ook het hooi uit de mond van de paarden en de kip eet het krachtvoer op als je niet oppast. De katten vinden de paarden een beetje eng, te groot denk ik. Altijid heel leuk al die dieren samen!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:37

Mijn paard Mandy heeft al jaren een geit, Spooky.
Als het regent staat ze onder Mandy die daardoor wijdbeens staat te eten en ook zo verder loopt. Ze is heel voorzichtig met haar geit!
In de buurt zijn ze al beroemd!

Afbeelding

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:38

Mijn paard was altijd heel dik met mijn konijn. Beiden zijn binnen een half jaar van elkaar overleden (konijn uit zichzelf, paard was op en daarvoor heb ik besloten dat het genoeg was). Die zitten nu vast weer saampjes op een wolk.
Ik geloof dat onze hengst wel eens een bezoekje van een kraai krijgt die dan op zijn rug (dikke deken om) ging zitten, dat heb ik zelf niet gezien, maar dan stond hij gewoon te eten met een kraai of kauw op zijn rug, deed hij niks aan en die vogel bleef ook gewoon zitten. De andere arabier zou helemaal uit zijn dak gaan (geloof ook dat hij dat al wel eens gedaan heeft), die vindt elk andere beest al eng (koeien is hij helemaal panisch voor).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:26

Ehm haar huisdiertjes Verward
En ja, dan heb ik het over muizen Haha! Er zit een hele familie muizen in haar stal, altijd in dezelfde hoek. Als zij er is blijven ze gewoon zitten en als ik de stal binnen kom maken ze dat ze wegkomen. (rennen ze alle kanten op in paniek Scheve mond ).
Natuurlijk als haar stal geheel uitgemest is zijn ze wel even weg, maar ze zijn ook zo weer terug.

Ik denk de reden wel te weten, want ze laat aardig wat muesli vallen. Ze is gewoon te ongeduldig met eten, dus zo zorgt ze ook nog voor haar huisdieren *LOL*
Van ratten moet ze niets hebben en daar zou ik ook niet blij mee zijn. Maar van deze muisjes heeft ze duidelijk geen last.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:36

In zor's stal zitten veel vogels die vliegen dan ook weg als ik in de stal kom. ze eten de muesli uit zijn poep Misselijk

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:11

De kibo pony's hebben natuurlijk veel stalgenoten.
Maar de welsh heeft een Nubische geit in zijn box. Ze zijn erg gelukkig samen Haha! .
De shet had altijd 's nachts een haan op zijn rug. Jammer genoeg leeft die haan niet meer, maar dat ging ook erg goed samen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:12

Mijn paard heeft ook veel vogels in zijn stal. Verder is zijn paardenmaatje ook behoorlijk "ongewoon". Een grote zwarte tuigerhengst van 25, een echt model ridderpaard. Zo heb ik ze zelden gezien Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:12

Hahaha, Stanley had van de zomer tot 3x toe een nestje zwaluwen in z'n stal. Regelmatig vielen er een stel uit het nest, hij is er nooit op gaan staan...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:14

Ik ben het maatje van mijn paardje. En ik vind mezelf behoorlijk ongewoon Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:26

Kleintje schreef:
Ik ben het maatje van mijn paardje. En ik vind mezelf behoorlijk ongewoon Knipoog


Das een hele goeie!! Tong uitsteken

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:13

Op mijn oude manege stond een pony altijd samen met haar beste maatje, een geit. De geit beschermde haar ook dus je moest goed op je tellen passen als je de stal inging en zeker als je de pony uit de stal wilde halen. Dat heeft nog wel eens voor leuke capriolen gezorgd Haha! .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:19


*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:55

Mijn paarden hebbu een kip ze zit altijd bij een van de 2 in de stal Lachen en als de paarden naar buiten gaan, gaat ze altijd mee en loopt ze in de buurt??!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:12

Mijne heeft het niet zo op honden dat weet ik wel. Hij stond een keer in zijn stal met deur open, toen liep de stalhond voorbij. Pride schoot toen zijn stal uit met zijn oren in zijn nek...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:28

Onze geit kan behoorlijk goed opschieten met de paarden. Grote nadeel daarbij is dat ik hier en daar wel eens wat haar mis.
Nu pas ik extra goed op dat ze niet bij elkaar kunnen komen, want ik ben al eens een voorpluk kwijtgeraakt van Isolda en de manen + staart van Udinde.

pendalin

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:15

Mijn Pendalin is bevriend met:
Een kat die op stal rond loopt zijn dikke maatjes maar zinds het veulen erbij is komt hij niet meer vaak maar daar voor kon je hem ook geregeld in de stal vinden.
We hebben 3 honden en 1 daarvan kan Macho maar geen genoeg mee krijgen die rennen in de wei echt gekken zijn dat maar ja de honden zijn om de schapen van het weiland naar de schuur te brengen maar soms gaat ie Macho hoeden Tong uitsteken
Verder komt er af en toe een muisje een bezoek aan de stallen brengen hier ben ik en de paarden geloof ik ook minder mee bevriend gelukkig hebben we onze vriendelijk kat;)

groetjes Irene

Pendalin Macho Max en Amber!!
Zijn mijn liefste paarden op deze wereld!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:16

Soraya heeft niet echt een maatje wat geen paard of mens is volgens mij.
Schapen vindt ze wel enorm interessant.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

damien
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:29

nou mijn paardje heeft een geit als vriendje is best wel maf die geit die denkt ook echt dat hij een paard is

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:29

haha Haha! hier kan ik over meespreken !! niet al onze paardjehz hebben rare vriendjes, maar toch enkele wel hoor Haha!

Della houd van KIPPEN!!
Hippy houd van GEITEN en SCHAPEN!!
Chinook houd van KATTEN!!
El Bambi houd van HONDEN!!

enzovoort ...
Haha! vet grappig om ze te zien hoor Haha! ieder heeft zijn eigen maatje wel Pling

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:33

Makhali zijn grootste maatje is denk toch zichzelf hij kan uren in de bakspiegel naar zich zelf kijken en dan maar oppassen dat hij niet tegen de spiegel gaat steigeren want hij laat graag aan zichzelf zien hoe stoer hij wel niet is ....

gr

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:35

Prima probeert al maanden om een betere band te krijgen met de kat van de buren..

Maar die heeft schrik van Prima en loopt telkens zo hard ze kan weer de bak uit als Prima naar haar toe loopt Haha! arme Prima Ach gut

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:38

Onze Pippi [a-welsh]is echt dikke maatjes met onze borderterrier Noeki.
Ze morst volgens mij expres met haar eten zodat de hond in de buurt blijft,en als de hond blaffend langs het hek rend is ze helemaal gelukkig en rend gezellig mee.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:59

Mijn Ivanka vind varkens nogal leuk
Naast haar wei is een varkensstal en daar is zo'n luik die altijd open staat. Maar dat luik zit aan de kant van Ivanka's wei en ik betrap haar er heel vaak op dat ze bij de varkens naar binnen zit te gluren *LOL*

Verder heeft ze echt een hekel aan kippen! (zo baas, zo paard.. ik heb ook een enorme hekel aan kippen Haha!) De *HUGE Bloos!* haan van de buurman komt heel vaak via Ivanka's wei (ligt ook naast de tuin van de buurman Knipoog) naar het erf van mn oom en dan gaat Ivanka er heel vaak achteraan met oren in dr nek }>
Way to go girl Cool Haha!
Ze doet die haan niets eigenlijk, ze jaagt hem alleen de stuipen op het lijf Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 9 bezoekers