Gevallen met paard en al ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Gevallen met paard en al ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:54

Hallo allemaal,

Nou wat ik gisteren heb mee gemaakt was ook weer erg fijn....

Ik ging rond een uur of 1 naar mijn paardje toe want ik was lekker vroeg uit dus was van plan om samen met een vriendin gezellig een buitenrid te gaan maken...
Alles ging goed met opzadelen en we rijden lekker kletsen het erf af en komen op de dijk....tot zover nog nix aan de hand....
totdat we bij het lange zandpad kwamen......omdat niarda manege paard is geweest (nog niet zo lang geleden en ze kent het gebied daar dus errug goed) werd ze ietsjes drukker...maar dat was allemaal nog steeds geen ramp...
tot er honden in het spel kwamen ja hoor ze kwamen het ruiterpad op en het paard van mijn vriendin is een beetje bang voor honden....nou oke dat is ook nog niet zo erg als die honden nix doen...nee gaan ze voor ons staan, lopen ze te springen en te blaffen....ja fijn.....dus die paarden maakten elkaar helemaal hyper en gaan er samen gezellig vandoor....
Het hele zandpad af...nou en dat is best lang! aan het einde stopte het paard van mijn vriendin wel maar niarda gallopeerde gewoon door (en ik kon haar echt niet houden!!!!!) kwam ze toen ze de hoek omging er ineens achter dat ze alleen was......dus draaide ze ineens om...tja...daar was een fietspad....en toen gleed ze uit, met mij er dus nog op.....mijn vriendin was inmiddels naar me toe gekomen en ik stond alweer maar lopen ging dus niet! mijn vriendin heeft niarda gevangen en we hebben besloten dat zij op haar paard terug ging naar de manege om hulp te halen....a fijn na een half uurtje kwam iemand me ophalen met een brommer....omdat niarda niet kreupel was ofzo is het meisje wat me kwam helpen op niarda gegaan en heeft haar terug gereden en ik dus op de scooter...
op de manege aangekomen was er besloten da'k naar de dokter moest, en die besloot weer dat ze foto's moesten maken dus door naar het ziekenhuis....gelukkig niets gebroeken maar wel een zwaargekneusde enkel en een pijnlijke knie en pols....gelukkig heeft niarda er ook nix aan overgehouden behalve een beetje spierpijn en een heel klein beetje een dik been! maarjah rijden kan ik volgens mijn zus voorlopig wel ff vergeten....en ik loop nu dus met een kruk...en weetje wat het leukste is....me ouders zijn op vakantie!!! maarjah alles is toch nig goed afgelopen al was ik pas om 5 uur thuis inplaats van rond 3en zoals gepland.....

Groetjes Crista

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:06

oef, das schrikken! Heel veel beterschap, en je hebt eigenlijk ngo een beetje geluk gehad!

pas geleden iemand die ik ken op parcour, die gleed uit met de paard nou die vrouw licht in coma Verdrietig

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:00

Veel beterschap en die honden zou je toch wat kunnen doen! In het park waar ik rij zijn er ook honden en dan heb je altijd mensen die hun hond niet in de hand hebben , maar toch loslaten. Gelukkig is mijn verzorgpony niet bang voor honden maar als ze rennend en blaffend op je af komen is het niet fijn.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:08

Zeker balen! Ik ben ook een keer gevallen met mijn paard, dus ik weet hoe eng het is.

Maar je zult inderdaad wel een tijdje last houden, want je kunt beter iets breken dan zwaar kneuzen (kneuzing duurt veel langer voor het geheeld is). Sterkte dus de komende tijd!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:44

Jee dat klinkt niet erg prettig hee! vooral niet op een verhard fietspad

Maar gelukkig heb je niks gebroken... anders had je nog langer niet mogen rijden.
Heel veel sterkte ermee he!

.

dolfijn

Berichten: 132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:13

Je hebt idd geluk gehad het kon erger zijn met jouw en je paard.
Veel beterschap en rust toegewenst.

Levensmotto: geniet van het leven zolang het kan, en wees eerlijk tegen elkaar.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:27

heel veel sterkte!!!
weet hoe je je voelt... ik ben vorig jaar zomer ook met jack's onderuit gegaan... alleen was dat in de buitenbak...
gevolg... jack's had niks en ik had aan mijn linkerkant al mijn ribben gekneusd.... erg pijnlijk kan ik je vertellen...

heel veel beterschap!!!

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 19:18

ik weet hoe jij je voelt meid.ik ben ook pas gevallen maar niet met paard en al maar het was toch een drama.heb je denk ik al wel gelezen in mijn topic van twee weken terug.een paar dagen voordat ik gevallen was , was er ook een vrouw van haar paard gevallen in het bos.en die was ook op haar rug gevallen maar had wel twee gebroken rugwervels en mag min. 3 maanden alleen maar plat liggen.dus je hebt zeker geluk.en wat die honden betrefd,daar weet ik alles van.ik heb zelf honden maar hou ze in het bos of waar paarden en auto''s zijn aan de lijn om zoveel mogelijk ongelukken te voorkomen.

veel beterschap.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, GrapeshotBot, loowny, Mariett, Mieke, Nele80, Rijsa, schumiegirl, SplashIsLief, xChanelx en 95 bezoekers