paardenallergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

onder welke omstandigheden mogen er paarden ontwikkeld worden voor mensen die een allergie hebben?

Poll eindigt op

nooit
6 (54%)
door kruising
5 (45%)
door genetische manipulatie
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 11


project
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: Heelweg

paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 17:44

Hoi allemaal,
Voor school moeten wij een enquete houden onder paardenliefhebbers
wij hebben daarnaast meteen de vraag die je kan beantwoorden met de Poll. Wees serieus want we hebben het echt nodig.
Als je al rassen weet die geschikt zijn, laat het dan alsjeblieft weten.
we kennen de bashkir curly al. heb je er nog meer...
GRAAG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:45

Het moet niet gekker worden!!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:24

Citaat:
Onder welke omstandigheden mogen er paarden ontwikkeld worden voor mensen die een allergie hebben?


Door eerst genetische manipulatie bij die mensen toe te passen die last van allergie hebben i.p.v. het dier als proefkonijn te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:01

wat dacht je er van om mensen te ontwikkelen die helemaal geen allergieen hebben........
Scheelt een hoop in de gezondheidszorg Lachen

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:17

Ik denk dat door kruising wel uit te vinden moet zijn of er meer paarden nietallergisch voor mensen zijn. Het is alleen moeilijk om daar een paard als proefkonijn voor te gebruiken, omdat ze vaak moelijker te fokken zijn dan kleine dieren, en natuurlijk een stuk langer leven. Niet dat ik daarvoor ben hoor! Echt niet, maar liever een konijn dan een paard dood, al vind het allebei vreselijk.
Het makkelijkst is idd antiallergie mensen te ontwikkelen, maar ja,...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:38

Jippie schreef:
wat dacht je er van om mensen te ontwikkelen die helemaal geen allergieen hebben........
Scheelt een hoop in de gezondheidszorg Lachen


Je zou je eerst eens af kunnen vragen waar zo.n paardenallergie door wordt veroorzaakt. Is zo'n allergie niet een combi van stalklimaat,aanwezig voer,cq stro en bepaalde paardenlucht.
En bij welke paarden heeft men een allergie.
En scheidt een paard aparte luchten af bij angst,boosheid of bij het ruiken van parfum, mensenangst en mensenzweet.
Hier dient men eens onderzoek naar te doen. En dat kon men wel eens tot vreemde conclusies komen.

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:23

Zeg me niet dat je die opdracht voor larenstein moet doen he? Verward die opdracht heb ik namelijk vorig jaar gedaan.
en ja de baskar curly horse is het enige hyperallergene paardje op deze wereld. het zijn zeer kleine paardjes die meer geschikt zijn voor western. Volgens mij is het hyperallergene wel dominant.
Vorig jaar zaten wij ook al te denken om zo'n paard te kruisen met een kwpner om een beter sportpaard te creeren. *LOL*
Maar goed mocht dit een opdracht voor larenstein zijn, raadt ik je aan om eens naar de paardenafdeling te gaan en een afstudeeropdracht daarover te bekijken.
In een van de bladen Bit van een paar jaar geleden staat ook wat over het beroemde paardje met krulletjes.
In nederland is er ook een vrouwtje die ze houdt en er mee fokt die woont ergens in drenthe geloof ik. Weet haar naam niet meer, daar zouden we vorig jaar heen gaan maar dat kon niet meer door gaan. We waren van plan om iemand mee te nemen die normaal gesproken allergisch was voor paarden om te zien wat de reactie zou zijn.
Nou succes met de opdracht he. OK dan!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:34

Pipo schreef:
Het moet niet gekker worden!!!!


sluit ik me bij aan..

project
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:03

Het is inderdaad een project voor Larenstein en heel erg bedankt, want daar hebben we heel veel aan. Kunnen we tenminste weer door
Dank je voor de tips

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:22

is het gelukt dan met die opdracht vorig jaar. het is allemaal een beetje vaag wat is nou werkelijk de bedoeling? Verward

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:36

Nooit