mbo paardensport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

mbo paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 09:26

iemand een L-paard te leen?????
nou ja als dat zo makkelijk kon.
ik doe nu paardehouderij 1ste jaar niveau 2
en het is een SUPER opleiding OK dan! en het gaat goed genoeg vinden ze dus mag ik aan het eind van dit jaar naar de opleiding paardensport!!!!!!!(als ik dat wil)
niveau 3.(net zo iets als in Deurne) maar ja heel leuk natuurlijk maar dan moet ik een paard mee? en die heb ik niet Huilen ja ik heb een E-pony en dat mag niet moet minimaal 1.60 zijn
ik zal de eisen effe op schrijfen;
eigen paard
paard min 5 jaar oud; mag geen hengst zijn
paard moet op L-niveau kunnen lopen, zowel dressuur als springen
hoogte minimaal 1.60 m
type moet lieft KWPN zijn (niet verplicht als je maar niet met een belg aan komt)
moet gechipt, ingeënt en ontwormt zijn
ingeënt tegen rhino, influnza en tetanus

heeft iemand nog zo'n paard in de geage staan ? ja kom ik hem zo ophaalen en krijg je hem over 3 jaartjes weet trug

dat gaat denk ik niet zo lukken Huilen kan natuurlijk al tijd mijn pony verkoopen..........maar ik denk niet dat ik dat kan , daar ga ik heen veel spijt van krijg.
ja moet je eerst inschrijfen voor de selectie en (dat mag ook met een pony)als je daar door bent dan zit je op de opleiding OK dan!
ik ga me zo ie zo opgeven! en als ik er door ben dan kan ik nog altijd zien of ik dan een paard heb of toch mijn pony verkoop.....
het lijkt me wel heel liek om te doen
paardenhouderij dus wat ik nu doe is ook heel leuk
lekker gezely
nou ja dit wou ik effe kwijt en oja als je dat paard uit de garage tocht nog kwijt wil...... hahahahahahaha Hyper!



stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:40

waar ga je de opleiding doen?

winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 09:42

op de zelfde school AOC terra, alleen nu in Meppel
en dan op de manege van shool die is in pesse
www.aoc-terra.nl

werkenwerkenwerken en dan weer een paardje kopen Lachen

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:56

Ik was eerst van plan dezelde opleiding te gaan doen, paardensport dan... Op de open dag leek het me wel heel erg leuk, maar ook erg zwaar. Ik ben dus maar van het idee afgestapt, ik denk dat het toch iets te hoog gegrepen is. Als je er nou alleen leerde springen en de basis van dresuur, ok. Maar zo hoog dresuur? Niets voor mij..
Waarom ben je niet gelijk paardensport gaan doen?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:09

winspunt schreef:
iemand een L-paard te leen?????
type moet lieft KWPN zijn (niet verplicht als je maar niet met een belg aan komt)



Hierzo nou weer geen belg?? Die van mij is ook een belg, merk je verder helemaal niets van hoor Knipoog Haha!
(zangersheide paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:02

Mag ik je 1 tip geven, sorry dat ik gelijk negatief doe...heb er zelf op school gezeten.....doe het niet!!! Je hebt er weinig aan...
De school is zowiezo 1 groot zooitje ongeregeld. En het paardensportcentrum dat in Meppel moet komen, waar ook terra college geplaats zou moeten worden,. daar zijn ook nog genoeg onduidelijkheden over.
Ken nog genoeg meiden die er inmiddels ook mee gestopt zijn...als wilt leren poetsen en bandageren is het een leuke opleiding. Je krijgt op zich leuk les, maar that's it.
En wat wil je er mee doen? Wat ben je van plan om later in de paarden te doen...?
Oke als je ouders hebt met een paadenbedijf hebt dan kan ik me er iets bij voorstellen...maar anders...
Als je stalruiter/groom wilt worden ben toch grotedels afhankelijk van je connecties...die kun je ook krijgen zonder deze opleiding.
Kies liever voor een andere beroepsopleiding, waar je wel wat aan hebt...
en ga bijv. ORUN volgen, of een andere leuke avondcursus-/opleiding.

Sorry, dat ik zo negeatief ben, maar dit zijn mijn ervaringen, en ik ben van mening dat je aan een dergelijke opleiding niks hebt....
Denk in igg goed na erover!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:05

Ohw jah ff offtopic: is emiel nog steeds conciërge? zo jah doe em maar ff de groetjes...( als ie me nog kent, is ook al weer bijna 2 jaar geleden.)

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:39

ik hoor al van meerdere dat het op die school erg slecht geregeld is allemaal Verward

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:45

NOu dat valt allemaal best mee... Ik vind het hartstikke leuk daar op school!!! (zit 1e klas paardenhouderij niveau 4)
En ehm.. jah ik doe deze opleiding omdat ik hem nodig heb voor mijn opleiding die ik heirna wil doen... duszz...

Emiel is nog steeds concierge!! Hij is zoooooooooo cooL!!!

Zij die wij lief hadden en verloren, zijn niet meer waar zij waren. Maar altijd waar wij zijn!!

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:11

ik heb vorig jaar de zelfde opleiding als jou gedaan dat was inderdaad een zooitje maar nu ben ik dus overgestapt naar de sport niveau 3 en dat vind ik heel leuk je leert er veel van en het is ook beter geregeld ik raar het je wel aan want het is niet alleen super gezellig maar ook super leerzaam *LOL* zit jij nu op donderdag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:58

jah idd emiel rulezzzzzzzzzzz Tong uitsteken

winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 17:00

ik denk ook nou ja ik weet 't niet het lijkt me best leuk en zo maar ja 'k heb toch geen paard(dat geschikt is) en mij ouders vinden het eigelijk ook wel best duur. ik zie wel !!!!

werkenwerkenwerken en dan weer een paardje kopen Lachen

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:53

Cinzano"]
[quote="winspunt schreef:
iemand een L-paard te leen?????
type moet lieft KWPN zijn (niet verplicht als je maar niet met een belg aan komt)



Hierzo nou weer geen belg?? Die van mij is ook een belg, merk je verder helemaal niets van hoor Knipoog Haha!
(zangersheide paard)
[/quote]


ik denk dat ze met belg een belgisch trekpaard bedoelt en geen BWP'er!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:56

nu had ik nog een vraag..
zelf doe ik de sportopleiding in deurne
wat is meppel anders?neem aan dat het niet zo groot is als deurne?of wel?moeten jullie ook in kostuum rijden? zitten jullie intern?blabla!!ben ff benieuwd!!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:00

Princess"]
[quote="Cinzano"][quote="winspunt schreef:
iemand een L-paard te leen?????
type moet lieft KWPN zijn (niet verplicht als je maar niet met een belg aan komt)



Hierzo nou weer geen belg?? Die van mij is ook een belg, merk je verder helemaal niets van hoor Knipoog Haha!
(zangersheide paard)
[/quote]


ik denk dat ze met belg een belgisch trekpaard bedoelt en geen BWP'er!
[/quote]

Dat is rassendiscriminatie! Schijnheilig Haha! Anders had ik nog wel een belgje voor je... moet 'em alleen nog ff naar de L rijden Tong uitsteken

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:25

haha ik discrimineer niet hoor!
maar ik zit zelf op deurne en ik denk dat als ik met een belg aankom, me dat niet in dank word afgenomen.
zou me niets verbazen als die word terug gestuurd...

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:00

ZOu je voor de grap een moeten proberen, komt er zon dikke belg aanwandelen, je moet ook een hindernis nemen bij het proefrijden hoor Tong uitsteken

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:45

zitten jullie intern op school of 1x in de week? sport of houderij ik neem altyd een fries mee Haha! hahah alleen het lukt me ne om hem over een hindernis te krijgen Tong uitsteken dus met springen leen ik altijd een paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, Britta31, LauraDB, VenoSnorlax, Wescha en 77 bezoekers