Azië, iemand nog tips ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Azië, iemand nog tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 23:35

Wij zitten weer te denken waar we dit jaar op vakantie zullen gaan.
Na drie jaar Afrika willen we toch weer eens richting Azië. (Al is het wel erg verleidelijk om gewoon met z'n tweetjes terug te gaan op Safari in Namibië.
Thailand zijn we al geweest, dus daar hoeven we een tips over Knipoog

Wat willen we?
We willen trekken, hoeft niet per se met een groep.
We hoeven geen superdeluxe hotels.
Leuke/mooie dingen zien
Maar vooral ook mooie natuur
We hoeven geen weken aan het strand te liggen, daar heb ik het geduld toch niet voor.

We zaten al te denken aan Maleisië of Cambodja of Vietnam of Birma of Indonesië.

Het is wel in het hoogseizoen, aangezien de kleuters hun juf zolang niet kunnen missen Knipoog

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:44

Vietnam!! Geweldig!
Thailand ben ik niet geweest, maar heb daar wel mensen ontmoet die wel in Thailand geweest waren en zij zeiden dat Vietnam nog zo 'puur' was. Dat is ook zo. Heel puur, hele lieve mensen. Lekker eten, je moet alleen niet al te bang voor ratten zijn.
Ik ben heel Vietnam door gereisd, van Zuid naar Noord (binnenlandse vlucht, want Vietnam is wel heeeeel erg lang) Ik vind het echt een aanrader en dat terwijl ik er eigenlijk tegenop zag, want het was vooral mijn vriend zijn keuze.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:02

Hoe zit het met entingen en visa?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:06

Voor Vietnam moet je wel wat in entingen hebben. (weet zo even niet meer welke, 3 waren het er geloof ik) Malaria tabletten niet nodig.
Wij hadden een georganiseerde reis, moesten wel van tevoren onze paspoorten opsturen ivm visum. Verder moet je je in Vietnam steeds bij de politie melden, waar je verblijft. (dit werd ook door de reis-organisatie gedaan, dus daar merkten we niet zoveel van)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:16

Sri Lanka schijnt ERG mooi te zijn, maar het is daar bij tijden nogal onristig (vooral in het noorden) dus daar moet je wel rekening mee houden.
Verder lijkt de trans-siberie express me echt geweldig, van Moskou via Mongolie naar China OK dan! .

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:25

Maleisie is prima op eigen houtje te doen, kun je ook leuk duiken Haha! Mooie natuur (prachtig regenwoud met bruggen door de toppen), paar leuke steden en de oostkust is wel tamelijk Islamitisch maar niet erg toeristisch. Ik zou wel drie weken gaan, meer is wat lang. Als je meer wil weten, hoor ik het wel. Verder vond ik India ook geweldig, maar dat is op eigen houtje wel iets heftiger. Wij willen dit jaar naar Zuid Amerika

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:35

Kayla schreef:
Sri Lanka schijnt ERG mooi te zijn, maar het is daar bij tijden nogal onristig (vooral in het noorden) dus daar moet je wel rekening mee houden.
Verder lijkt de trans-siberie express me echt geweldig, van Moskou via Mongolie naar China OK dan! .


Sri Lanka is mooi, maar s'avonds is er niks te doen. In het hotel wel natuurlijk maar verder niet.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:39

maleisie!!! das echt geweldig! ik ben op het eiland Penang geweest, prachtig. echt een aanrader! singapore schijnt ook heel mooi te zijn

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:24

Maleisie is inderdaad mooi en schoon. Alleen malaria tabletten nodig als je helemaal het noorden ingaat, geloof ik. Vietnam is ook geweldig, volgens mams dan, en mams is ook gek op Thailand. Mijn vriend zit nu in India en vindt het er geweldig. Maar vooral de steden zijn vies, dus daar moet je een beetje tegen kunnen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:37

Hmm, toch maar eens iets anders dan Afrika? Knipoog

Ik ben nog nooit in Azië geweest, op een paar stopovers in Hong Kong en Seoul na. Maar niet voor een langere vakantie/reis. Mijn vroegere huisgenootje heeft een paar jaar geleden ruim een half jaar door Azië gereisd en zij vond vooral Nepal, India en Vietnam heel indrukwekkend.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:14

Maleisie is echt een aanrader! Wijn zijn er 3 jaar geleden geden geweest, 2 weken rondgetrokken. was echt een super ervaring! ik zal vamiddag wel eventjes wat foto's over maken uit ons plakboek Lachen

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:59

Mongolië! Daar ben ik geweest afgelopen najaar en is echt super! In de zomer is het daar heerlijk warm, er is genoeg te zien en de natuur is er prachtig! Bovendien kun je er heerlijk paard rijden (koop gewoon je iegen paard voor 200 dollar en maak een trektocht Haha!)

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:52

Even een tip ( ik werk namelijk bij de GGD, tuberculose bestrijding)
Als je langer dan 3 maanden op vakantie gaat, naar een risico land daar bedoel ik mee een land waar tuberculose toch nog wel is.
Laat je dan even voorlichten bij de GGD in jou buurt.
Je kan dan kiezen voor een huidtest ( mantouxtest) voor en na de reis.
Of een BCG vaccinatie tegen tuberculose het is dan niet zo dat je tbc niet meer kan krijgen maar, de complicatie's zijn minder.

Een hele fijne reis, en ben benieuwd naar de foto's.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:55

Symbeami"]
Vietnam!! Geweldig!

Ik vind het echt een aanrader en dat terwijl ik er eigenlijk tegenop zag, want het was vooral mijn vriend zijn keuze.
[/quote]
Michel wil ook heel graag er naar toe. Dus dat klinkt bekend.
Maar kan het in de maanden juli en augustus?

[quote="Pervinco"]
Hoe zit het met entingen en visa?
[/quote]
De meeste entingen hebben we al. (Wij hebben namleijk meteen de langdurige entingen genomen Knipoog )


[quote="Lielle"]
Maleisie is prima op eigen houtje te doen, kun je ook leuk duiken Haha! Mooie natuur (prachtig regenwoud met bruggen door de toppen), paar leuke steden en de oostkust is wel tamelijk Islamitisch maar niet erg toeristisch. Ik zou wel drie weken gaan, meer is wat lang. Als je meer wil weten, hoor ik het wel.
[/quote]
Als we op vakantie gaan gaan we ook meestal drie tot vier weken.
Maar ik wil zeker nog wat info van je *LOL*


[quote="Karin"]
Hmm, toch maar eens iets anders dan Afrika? Knipoog

Mijn vroegere huisgenootje heeft een paar jaar geleden ruim een half jaar door Azië gereisd en zij vond vooral Nepal, India en Vietnam heel indrukwekkend.
[/quote]

Ja toch maar eens iets anders dan Afrika.
Hoewel als ik morgen weer terug mag, ga ik hoor Knipoog

Verder lijkt Nepal me ook heel mooi net als Mongolië.


[quote="memory schreef:
Mongolië! Daar ben ik geweest afgelopen najaar en is echt super! In de zomer is het daar heerlijk warm, er is genoeg te zien en de natuur is er prachtig! Bovendien kun je er heerlijk paard rijden (koop gewoon je iegen paard voor 200 dollar en maak een trektocht Haha!)

Ik werd meteen geattendeerd op je laatste regel, door mijn mannetje.
(Ja hij leest ook dit soort topics mee Knipoog )

Kun je me nog wat meer info geven over deze reis...


Plucker, bedankt voor je tip. Maar ik kan ivm werk niet langer dan maximaal zes weken op vakantie. (Tja, het onderwijs heeft ook mindere kanten Knipoog )

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:11

China?
Ik ben er nooit geweest, maar het lijkt me een prachtig, levendig land. De steden zijn boeiend, druk en je komt volgens mij ogen te kort. Ook schijnt de natuur er echt prachtig te zijn.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:57

Ben op stage geweest in Mongolië (gedrags onderzoek bij Przwewalski paarden), we zijn naar Beijing gevlogen, paar dagen daar gezeten. Chinesen spreken vaak slecht engels en lijken het ook niet te willen spreken, zelf ben ik dus niet zo dol op china, hoewel het wel prachtig is hoor daar niet van. We zijn naar alle toeristen plekken gegaan, parelmarkt, zomerpaleis, verboden stad etc, je kunt jezelf wel bezig houden in Beijing.

Met de trans mongolie express van Beijing naar Ulan Bator (hoofdstad van Mongolië). Beetje een leleijke stad, maar omdat we twee maanden in Mongolië hebben gezeten zijn we een aantal keer een weekend in UB geweest en ik vind die stad echt super! Prachtig klooster met een enorm "boedha" beeld erin, maar ook leuk om weer een beetje westers te zijn naar weken lang in een natuurpark doorgebracht te hebben Haha!.
We verbleven als we in Ub waren in een guesthouse (absolute aanrader, heel goedkoop, schoon en de mensen vriedelijk, bovendien is het een super plek om leuke en jonge mensen te ontmoeten. Vanuit daar hebben we ook een vierdaagse reis gedaan door het noorden van Mongolië (voor maar 50 euro), gewoon geregeld vanuit het guesthouse. Die organiseren ook langere tochten (bijv door de gobi woestijn).

Wat betreft het kopen van een paard..ja die zijhn echt maar 200 dollar ,dan heb je een redelijke rijpony (ze hebben geen paarden). Vanuit Hustai Nuruu National park heeft een meisje wat daar vrijwilligerswerk deed een paard gekocht (samen uitgezocht met de "paardenman" van het park) en een pakpaard en is samen met een gids (ook te paard natuurlijk) vertrokken naar het noorden voor een aantal weken. Lijkt me echt super en ben echt van plan dit ook nog een keer te doen.

Als je nog meer wil weten dan zeg je het maar, als ik er eenmaal over aan de praat raak Haha!