KWPN lidmaatschap opzeggen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

KWPN lidmaatschap opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:03

*trots mijn 1e topic op FA na 2 jaar lid*

al 3 jr ben ik lid van het KWPN. ik heb een mooi paspoort van pepeijn en ik ben bij hun ook ingeschreven als eigenaar. ik betaal nu 75 euro per jaar effectief voor een (op zich) leuk maandblad, maar 75 euro heb ik daar niet voor over.

welke consequenties heeft het nog meer als ik mijn KWPN lidmaatschap opzeg? ik rij geen wedstrijden oid en doe ook niet mee aan evenementen en andere toestanden.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:06

Zover ik weet houd je alleen nog over dat je een eventueel veulen niet kan inschrijven als je niet lid bent. Maar zover ik weet heb jij een ruin en zal dat dus niet echt een probleem worden Haha!
Wedstrijden hebben ook niet echt met het KWPN te maken, die kan je gewoon blijven rijden (als je dat gedaan zou hebben).

Wij zijn ook al jaren geen lid meer van het KWPN, je kan natuurlijk altijd weer lid worden als je het wel wilt.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:06

Het heeft geen consequenties in jouw geval (behalve het missen van IDS).
Pepeijn staat ook al op jouw naam en daar veranderd dus ook niks aan.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:07

In de strengen is een 2 wekelijks blad, geen maandblad sorry offtopic Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:13

hm een veulen wordt lastig denk ik ja Haha! dank je voor de snelle reacties!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:14

Tja, ik heb dat probleem ook een beetje. Was vorig jaar eigenlijk net te laat met bedenken dat ik het lidmaatschap nog op moet zeggen. We hebben nu namelijk een lidmaatschap op naam van mijn vader. Jur, Nimo, Voice en Wencke staan allemaal op zijn naam. Hij staat ook als fokker van de laatste twee te boek. Ik ben dus de eigenaresse en fokster van Voice, maar ze staat nog niet op mijn naam. Ik vertik het dus om een lidmaatschap te betalen, terwijl we er al een hebben, alleen om Voice op mijn naam te laten zetten. Ik zeg dit jaar dus die van pap en mam op en word volgend jaar zelf lid, zodat Voice overgeschreven kan worden. Over het niet als fokker te boek staan, doe ik niet moeilijk, maar ik wil haar wel officieel als mijn paard te boek hebben.
Bij het KWPN willen ze echt niet van een J. een I. maken, ook al woon ik op hetzelfde adres.... *zucht*

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:32

Jurga schreef:
Bij het KWPN willen ze echt niet van een J. een I. maken, ook al woon ik op hetzelfde adres.... *zucht*


Dat hebben ze bij mij dus wel gedaan . Ik had een combinatienaam met een vriendin toen ik mijn eerste paard in liet schrijven. Vervolgens zijn wij gestopt en heb ik de combinatienaam laten wijzigen in mijn naam en die van mijn vriend. Geen probleem en ook geen extra kosten. Dan moet een letter toch ook niet uitmaken .

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:35

Dit jaar heb ik het volgende probleem bij het KWPN. Claudina krijgt een veulen van Madison, die is goedgekeurd voor het KWPN. Zij is echter een engels volbloed en heeft dus een volledig engels papier van het stamboek uit Engeland. Ik ben al jaren lid van het KWPN, maar hoe gaat dit nu in zijn werk? Ik verwacht wel weer de nodige problemen bij de inschrijving.... zucht.... Boos!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:39

Pascha schreef:
Dit jaar heb ik het volgende probleem bij het KWPN. Claudina krijgt een veulen van Madison, die is goedgekeurd voor het KWPN. Zij is echter een engels volbloed en heeft dus een volledig engels papier van het stamboek uit Engeland. Ik ben al jaren lid van het KWPN, maar hoe gaat dit nu in zijn werk? Ik verwacht wel weer de nodige problemen bij de inschrijving.... zucht.... Boos!


Hoezo? inschrijven is geen probleem, krijg je gewoon een blauw papier erbij, keuringen, predikaten, en stb opname word iets ingewikkelder.....

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:41

Hoezo, blauw papier? Waarom geen volledig papier? De afstamming van de merrie is volledig bekend hoor, dat wil ik wel op het papier hebben!!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:41

Wouter24"]
[quote="Pascha schreef:
Dit jaar heb ik het volgende probleem bij het KWPN. Claudina krijgt een veulen van Madison, die is goedgekeurd voor het KWPN. Zij is echter een engels volbloed en heeft dus een volledig engels papier van het stamboek uit Engeland. Ik ben al jaren lid van het KWPN, maar hoe gaat dit nu in zijn werk? Ik verwacht wel weer de nodige problemen bij de inschrijving.... zucht.... Boos!


Hoezo? inschrijven is geen probleem, krijg je gewoon een blauw papier erbij, keuringen, predikaten, en stb opname word iets ingewikkelder.....
[/quote]

Volgens mij moet je haar aanbieden op een merriekeuring, zij bepalen dan of ze ingeschreven wordt of niet, voor volledige registratie

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:42

Maar dan moet die merriekeuring wel plaatsvinden voordat het veulen geboren wordt of niet?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:45

Pascha schreef:
Hoezo, blauw papier? Waarom geen volledig papier? De afstamming van de merrie is volledig bekend hoor, dat wil ik wel op het papier hebben!!


Een blauw papier is een volledig papier, daarvoor hoeft ie op geen keuring te verschijnen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:53

Pascha schreef:
Dit jaar heb ik het volgende probleem bij het KWPN. Claudina krijgt een veulen van Madison, die is goedgekeurd voor het KWPN. Zij is echter een engels volbloed en heeft dus een volledig engels papier van het stamboek uit Engeland. Ik ben al jaren lid van het KWPN, maar hoe gaat dit nu in zijn werk? Ik verwacht wel weer de nodige problemen bij de inschrijving.... zucht.... Boos!


Ik wilde vorig jaar ook mijn volledig engels volbloed merrie laten dekken door een KWPN-goedgekeurde hengst. Zij was geregistreerd bij de NDR. Ik heb toen navraag gedaan bij het KWPN en 100% engels volbloed + kwpn-ggh was gewoon veulenboekpapier (geen blauw of groen, gewoon oranje Party!! ).

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:08

Even offtopic: Ik heb nog steeds geen rekening van het KWPN gehad voor 2004 Verward Meestal zijn ze daar wel vlot mee Knipoog


Ik heb besloten dat ik wel lid blijf, ondanks dat ik twee ruinen heb Ik heb een merrie waar ik misschien nog wel wat mee wil fokken als het veulen van dit jaar bevalt en ik wil gewoon een beetje op de hoogte blijven

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:39

Tiffy"]
[quote="Pascha schreef:
Dit jaar heb ik het volgende probleem bij het KWPN. Claudina krijgt een veulen van Madison, die is goedgekeurd voor het KWPN. Zij is echter een engels volbloed en heeft dus een volledig engels papier van het stamboek uit Engeland. Ik ben al jaren lid van het KWPN, maar hoe gaat dit nu in zijn werk? Ik verwacht wel weer de nodige problemen bij de inschrijving.... zucht.... Boos!


Ik wilde vorig jaar ook mijn volledig engels volbloed merrie laten dekken door een KWPN-goedgekeurde hengst. Zij was geregistreerd bij de NDR. Ik heb toen navraag gedaan bij het KWPN en 100% engels volbloed + kwpn-ggh was gewoon veulenboekpapier (geen blauw of groen, gewoon oranje Party!! ).
[/quote]

Klopt vorig jaar.!
Maar zou het nu dan toch maar eens opnieuw navragen.
Daar het NDR niet voorkomt in de top 10 Ranking en dan behoort je paard voor het KWPN een B-reg te zijn i.p.v. een A-reg.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:22

ceasario schreef:
Klopt vorig jaar.!
Maar zou het nu dan toch maar eens opnieuw navragen.
Daar het NDR niet voorkomt in de top 10 Ranking en dan behoort je paard voor het KWPN een B-reg te zijn i.p.v. een A-reg.


Daar wordt je toch moe van Frusty . Het wordt tijd voor een bijlage met stamboekregels, dan heb ik weer wat te doen Knipoog .

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:36

IDS € 3,00 per nummer (lidmaatschap € 75,-) niet in de winkel te koop
Bit € 6,10 losse verkoop en € 59,- abo p.j. (11x)
Hoefslag €3,75 losse verkoop en € 104,- jaar abo (50x)
T is maar net waar je voor kiest.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:26

gomir schreef:
Even offtopic: Ik heb nog steeds geen rekening van het KWPN gehad voor 2004 Verward Meestal zijn ze daar wel vlot mee Knipoog

Die is bij ons al geweest, december denk ik Lachen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:34

hanna schreef:
IDS € 3,00 per nummer (lidmaatschap € 75,-) niet in de winkel te koop
Bit € 6,10 losse verkoop en € 59,- abo p.j. (11x)
Hoefslag €3,75 losse verkoop en € 104,- jaar abo (50x)
T is maar net waar je voor kiest.



IdS is nog goedkoper per nummer want je betaald niet voor IDS maar voor de diensten van het KWPN en daar is IDS een onderdeel van!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:59

Maar die van mij is niet geregistreerd bij het NDR, maar bij het stamboek in engeland, wheaterby's of zoiets. En nu?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:02

Je kan je lidmaatschap gewoon opzeggen heb ik ook gedaan vond het net teveel geld voor dat blad ik heb dan liever het Showpaard en de paardenkrant (meer algemene info).

Als je een nieuw paard koopt of een veulen fokt meld je die gewoon aan en dat wordt je weer automatisch lid en betaal je voor een jaar erna (onthouden jajaja) zeg je gewoon weer netjes op.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:43

Gail"]
[quote="hanna schreef:
IDS € 3,00 per nummer (lidmaatschap € 75,-) niet in de winkel te koop
Bit € 6,10 losse verkoop en € 59,- abo p.j. (11x)
Hoefslag €3,75 losse verkoop en € 104,- jaar abo (50x)
T is maar net waar je voor kiest.



IdS is nog goedkoper per nummer want je betaald niet voor IDS maar voor de diensten van het KWPN en daar is IDS een onderdeel van!!
[/quote]

Klopt, dat IDS goedkoper is, maar wilde alleen maar aangeven dat je voor andere bladen ook veel geld kwijt bent, de keuze is reuze!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:38

Pepeijn: niet lid zijn heeft geen enkele consequentie voor jou en/of je paard, anders dat je dus dat blaadje niet meer toegestuurd krijgt.
Eigenlijk ben je te laat met opzeggen; je zult voor 2004 nog geheel moeten betalen, het lidmaatschap is per kalenderjaar.
Als je niet meer betaalt, eindigt je lidmaatschap trouwens ook vanzelf.