Hand naar de mond toe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 13:20

Mijn instructrice had vorige les een opmerking die ik niet helemaal begreep. Ze had het erover dat ik mijn hand (of vingers) naar de mond van mijn paard moest zetten (of houden of iets degelijks). Verward

Tijdens de les gebeurde zoveel dat er niet echt gelegenheid was om er dieper op in te gaan. Ik heb de uitdrukking wel eens vaker gehoord, maar wie kan mij uitleggen wat er exact mee wordt bedoeld?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:58

Dat betekent dat je de mond van je paard af en toe moet volgen. je hebt je hand op de plaats waat het hoort (boven de manenkam met 1 vuist er tussen en voor je zadel en rechtop en dus niet pianospelen) Je moet af en toe zijn mond volgen en dat wil zeggen dat als hij vraagt om jou hand (zijn neusje naar voren wilt doen) jij je hand iets moet ontspannen en hem iets naar voren doet.

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 17:14

Maar wanneer is dan 'af en toe'? Want als ik altijd met mijn hand mee ga naar voren zijn we binnen de kortste keren aan het 'stofzuigeren' en dan lijkt me óók weer niet de bedoeling!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:49

Als je paard je hand wil volgen, breng je je handen wat naar voren. Dit is gewoon een kwestie van gevoel: wanneer hij ontspannen aanleuning zoekt, op z'n eigen benen loopt en niet op je hand leunt kun je proberen om je handen iets naar voren te brengen om te zien hoe hij zal reageren, als hij je hangen volgt (en dus zoals Mytens zegt, zijn neus naar voren wil doen) kun je je handen nog wat meer naar voren doen. Als hij op dat moment gaat hangen op je handen, moet je hem nog meer soepel maken en daarna terug proberen!

Veel succes!