Stal Ypenburg Hoeve?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Stal Ypenburg Hoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 22:45

Ik zag op marktplaats een advertentie voor stalling op Stal Ypenburg Hoeve. De advertentie is blijkbaar geplaatst door een meisje van stal en de mailwisseling was daarom ook niet bijzonder. De stal schijnt aan de Brasserskade te zitten. Zegt iemand dit wat?


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:50

Aan de bras ken ik eigenlijk alleen Crayenburg maar ik neem aan dat ze daar geen pesionpaarden aannemen...
Ik kan je niet helpen dus..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 22:54

Ik zal even de advertentie hierheen kopieeren, misschien gaat er dan bij iemand een lichtje branden.

Citaat:
Te Huur
Op een prachtig gelegen lokatie hebben wij nog 3 ruime en zeer schone stallen te huur.
Wij willen uitgroeien tot een soort manege.
Wat zit er in de kosten per maand 4x daags voer, stro, buitenbak, wasplaats, stapmolen, longeerbak, weidegang en waarschijnlijk een binnebak ( word nog geplaatst). De kosten per maand zijn 200 Euro maar alles zit erin. De eigenaar geeft je veel advies help je overal bij en wil een gezellige maar ook een fijne manege met vele paardenliefhebbers. Klinkt dit jou wat dan hoor ik het graag van je

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:00

Tessebes schreef:
Ik zal even de advertentie hierheen kopieeren, misschien gaat er dan bij iemand een lichtje branden.

Citaat:
Te Huur
Op een prachtig gelegen lokatie hebben wij nog 3 ruime en zeer schone stallen te huur.
Wij willen uitgroeien tot een soort manege.
Wat zit er in de kosten per maand 4x daags voer, stro, buitenbak, wasplaats, stapmolen, longeerbak, weidegang en waarschijnlijk een binnebak ( word nog geplaatst). De kosten per maand zijn 200 Euro maar alles zit erin. De eigenaar geeft je veel advies help je overal bij en wil een gezellige maar ook een fijne manege met vele paardenliefhebbers. Klinkt dit jou wat dan hoor ik het graag van je


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor 'onze' buurt nogal goedkoop vind. Ik ken zat stallen die minder hebben en waar je bijna evenveel betaald..
Ik zou meteen gaan kijken dus.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 23:03

Ik heb pas over anderhalf jaar stalling nodig. Haha!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:08

Tessebes schreef:
Ik heb pas over anderhalf jaar stalling nodig. Haha!


Oh das jammer Tong uitsteken . Dikke kans dat ze dan ook erachter zijn gekomen dat ze wel heel goedkoop zijn Haha! ..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 23:11

Dat vrees ik ook ja.

Nou ja, misschien kent een bokker deze stal, ik ben wel benieuwd wat het voorsteld. Voor die prijs kan het niet super zijn. Je moest wel zelf uitmesten, maar dat is bij wel meer stallen. Zodra ze een binnenbak mogen/gaan plaatsen, zal de prijs wel drastisch omhoog gaan.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:20

Ik heb gehoord dat dit de toekomstige manege voor Ypenburg moet zijn, maar dat de eigenaar van deze huidige boerderij het nog niet op kan hoesten om een echte manege op te starten, dit alleen van horen zeggen.
En ja , de stalling is wel erg goedkoop.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:25

Is dat niet die stal halverwege de Brasserskade? Ze hebben er containerstallen, en een bak. In die bak heb ik tot nu toe alleen nog maar paarden los zien staan. Het is wel een grote bak, en voor zover ik kan zien, ook na alle regen nog redelijk droog.
Verder is er niet zoveel (nog). Ik had het idee dat het onderdeel was van de zigeuners. Daar ligt het in elk geval naast.

Er zit nog een stal aan de Bras. Dat is als je vanuit Delft naar Nootdorp rijdt, aan de linkerkant. Het is (volgens mij) het eerste huisje aan de linker kant. Aan de rechterkant van het fietspad hebben ze een mestkar staan.
Hier weet ik verder niet zoveel van. Je ziet vanaf de weg eigenlijk helemaal niets. Volgens mij is het vrij klein.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:34

gaia schreef:
Er zit nog een stal aan de Bras. Dat is als je vanuit Delft naar Nootdorp rijdt, aan de linkerkant. Het is (volgens mij) het eerste huisje aan de linker kant. Aan de rechterkant van het fietspad hebben ze een mestkar staan.
Hier weet ik verder niet zoveel van. Je ziet vanaf de weg eigenlijk helemaal niets. Volgens mij is het vrij klein.



Ik dacht altijd dat dat van iemand privé was..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 23:36

Estragon"]
[quote="gaia schreef:
Er zit nog een stal aan de Bras. Dat is als je vanuit Delft naar Nootdorp rijdt, aan de linkerkant. Het is (volgens mij) het eerste huisje aan de linker kant. Aan de rechterkant van het fietspad hebben ze een mestkar staan.
Hier weet ik verder niet zoveel van. Je ziet vanaf de weg eigenlijk helemaal niets. Volgens mij is het vrij klein.



Ik dacht altijd dat dat van iemand privé was..
[/quote]


Het zal allicht van iemand prive zijn. Knipoog
Maar als ik het goed begrijp stelt het dus niet zoveel voor.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:40

Volgens mij hoort die buitenbak met die stalletjes wel bij het woonwagenkamp, want de boerderij ligt een paar honderd meter verderop richting Delft niet direct aan de braaserskade ( naast het woonwagenkamp).

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:41

Tessebes"]
[quote="Estragon"][quote="gaia schreef:
Er zit nog een stal aan de Bras. Dat is als je vanuit Delft naar Nootdorp rijdt, aan de linkerkant. Het is (volgens mij) het eerste huisje aan de linker kant. Aan de rechterkant van het fietspad hebben ze een mestkar staan.
Hier weet ik verder niet zoveel van. Je ziet vanaf de weg eigenlijk helemaal niets. Volgens mij is het vrij klein.



Ik dacht altijd dat dat van iemand privé was..
[/quote]


Het zal allicht van iemand prive zijn. Knipoog
Maar als ik het goed begrijp stelt het dus niet zoveel voor.
[/quote]

Duh... Maar je weet niet of het wat voorsteld voor je bent gaan kijken he?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:45

Tja, of het privé is weet ik niet precies. Een paar stalgenoten van mij hebben daar gestaan, maar dat was familie. Dus dan is het misschien weer anders.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 07:02

Ik denk ook dat het om die containerboxen gaat. Maareehhh longeerbak, stapmolen.. waar??? Ja wie weet ooit.... maar vooralsnog zijn het alleen containerboxen en een grote zandbak en verder niks, geen boompjes ofzo geen gezellig aanzicht... maar wie weet tzt ooit... vindt 200 euri voor wat ze nu hebben echt veel te veel..

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 09:25

Vippie schreef:
Ik denk ook dat het om die containerboxen gaat. Maareehhh longeerbak, stapmolen.. waar??? Ja wie weet ooit.... maar vooralsnog zijn het alleen containerboxen en een grote zandbak en verder niks, geen boompjes ofzo geen gezellig aanzicht... maar wie weet tzt ooit... vindt 200 euri voor wat ze nu hebben echt veel te veel..


Ja, dat lijkt mij dan ook.
Kijk, als er echt een longeerbak, stapmolen, e.d. zijn, dan is de 200 euro niet teveel, maar ja...

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:33

Wat ik gehoord heb is dat de nieuwe manege inderdaad van iemand op het zigeunerkamp is.
Toen hun andere kamp weg moest is de eigenaar alleen acoord gegaan als hij een stal/manege mocht bouwen bij het nieuwe kamp.

Dat kleine stalletje een stukje richting Delft is heel klein en vreselijk van opzet.
Ben daar 1 keer geweest om een shet te bekijken had tranen in mijn ogen toen we daar weg gingen vreselijk gewoon.
Kleine boxen, niets op de grond, mini bakje en magere onverzorgde paarden

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:56

Dat is inderdaad bij het woonwagenkampje bij de bras, de een zegt 200 euro is veel de ander zegt dat is niks hier in de buurt.

Of je het nu veel vind of niet je bent zelf de gene die kan bepalen of je er wel of niet wil staan voor die prijs.

Wij verhuren ook boxen voor 200 euro per maand en boxen voor 150 en 125 per maand en daarvan zegt de een ook van mij te veel en de ander niet en komt met het paardje.

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:13

johnvt schreef:
Dat is inderdaad bij het woonwagenkampje bij de bras, de een zegt 200 euro is veel de ander zegt dat is niks hier in de buurt.


Dit werd besproken ivm het al dan niet bestaan van de faciliteiten niet genoemd worden, zoals stapmolen, longeerbak, e.d. Als deze faciliteiten aanwezig zijn, dan is 200 euro "niks". Is het echter maar een aantal containerstallen met een zandbak, dan is het misschien wat veel.

klukkluk

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:14

Ik ben er wezen kijken(wil alle stalletjes gezien hebben in de omgeving, Haha! ), en het zijn nu nog 8 overdekte containerboxen op een rijtje met een klein wasplaatsje ertussen.
Het is een mooi groot terrein en die mijnheer was ook heel eerlijk over dat hij nog in aanbouw was.
Volgende week gaat hij beginnen aan de stapmolen!!!
Daarna is de longeerbak aan de beurt.
Er is nu een hele grote buitenbak goed gedrainneerd maar wel zwaar zei hij(waar de paarden nu nog elke dag door hem in los worden gegooid) maar aan de zijkant is er ook al een heel lang stuk met zand waar hij bijna klaar was met het schrikdraad plaatsen, en dat werden de twee paddocks.
Rondom de buitenbak is het allemaal heel mooi bestraat je kan helemaal om de buitenbak heen lopen/rijden.
Verder op het terrein is nog weiland.
En oh ja er staat nu een oude bouwkeet als kantine maar dat ging ook nog veranderen.
Er komt inderdaad in de toekomst een binnenbak ( vergunning voor 40 x 75 m zei hij geloof ik)maar dat vond hij nu nog iets te duur om te plaatsen dus wanneer dat komt wist ie niet precies(en dan gaat de prijs omhoog maar dat is logisch).
Het is er nu nog heel kaal.
Voer is biks en hooi en zelf uitmesten.
Die mijnheer (woont er direct achter, idd zigeunerkamp)was overal heel
eerlijk en open over.

Ligt wel aan de drukke brasserskade, als je oversteekt en een stuk over het fietspad rijd en dan naar rechts gaat kom je wel zo in het Delftse hout.

Nu dus nog 200 euro maar in de toekomst duurder.

Dit was de informatie die ik heb gekregen en zoals ik het heb gezien, hoop dat je er wat aan hebt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 09:18

OK dan! Super klukkluk, aan zo'n reactie hebben we wat!

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:33

weet toevallig iemand hoe de eigenaar heet?
is dit dezelfde als in de tijd van manege Ypenburg?

WAAR DE KENNIS VAN DE RUITER OPHOUD BEGINT ZIJN GROFHEID

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:41

Zegwaard was de eigenaar van de vorige manege Ypenburg, dus dat zal wel niet, want die heeft een heel mooi huis in Rijswijk.

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:46

Dat klopt maar die had hem verhuurd aan Gerard ( die kwam uit brabant)
hoort hij hier misschien bij?

WAAR DE KENNIS VAN DE RUITER OPHOUD BEGINT ZIJN GROFHEID

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 13:56

Beber schreef:
Zegwaard was de eigenaar van de vorige manege Ypenburg, dus dat zal wel niet, want die heeft een heel mooi huis in Rijswijk.


Zegwaard van Stal Zegwaard, die fokkerij met falabella's en minipaardjes?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Harkie, ZarahZoe en 35 bezoekers