[tinker] de vader/familie van mijn tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

[tinker] de vader/familie van mijn tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:56

Op internet vond ik een foto van snowbear en vond deze kwa kleur en vlekkenpatroon wel erg lijken op mijn sayla.

snowbear 1jr
Afbeelding
Afbeelding


Later vond ik nog een foto van snowbear. Ondertussen 3 jr en dekhengst op een tinkerstal in Ierland.
Afbeelding

Ik heb contact opgenomen met de tinkerstal in ierland en die melde me dat snowbear een zoon is van Coloneens Drumshamboo (sinds kort in NL!!bij stal gipsy-spirit) en zij dachten ook dat hij best de vader van Sayla zou kunnen zijn omdat drumshamboo erg veel gedekt heeft in Ierland en Engeland en hij ook zijn typische eigenschappen doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Afbeelding



en wat vinden jullie.... zou het familie kunnen zijn??
sayla:
Afbeelding
niet de mmoiste/charmanste foto maar wel haar vlekkenpatroon duidelijk te zien:
Afbeelding

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁


IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:01

Je kan dna laten doen als je het helemaal zeker wil zijn. Was het de fokker van Sayla die die hengst heeft gehad??

21-5-2010 Luc geboren!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:02

Tsja, ze zijn allebei vosbont en hebben idd een beetje hetzelfde vlekkenpatroon.... Maar ik heb wel eens gehoord dat het vlekkenpatroon niet erfelijk is...?

Je zou meer moeten weten van hoogte, karakter, betere foto's van het hoofd en de bouw en dan zou je een betere gok kunnen maken.. Want gokken cq gissen blijft het toch zolang je geen papierwerk hebt met bewijzen of zeer waarschijnlijke aanwijzingen...

Jammer he...?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 14:23

tinkiebel schreef:
Je kan dna laten doen als je het helemaal zeker wil zijn. Was het de fokker van Sayla die die hengst heeft gehad??


nee weet helemaal niks over sayla's verleden in Engeland, maar is toch altijd wel leuk om te weten dus probeer via andere wegen e.e.a. te weten te komen.

DNA onderzoek is wel een idee, maar wat zou dat kosten?? Drumshamboo staat nu in NL dus het zou wel mogelijk zijn tóch?!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:45

Mijn merrie is zwartbont met een heleboel kleine spots. Haar dochter is vosbont met een paar spots. Je zou niet zeggen dat het familie is. Waarmee ik maar wil zeggen dat de vlekken niet altijd (bijna nooit) iets zeggen over de verwantschap... Ik ken zelf twee veulens (hele zusjes van elkaar) waarvan de een prachtig gevlekt is en de ander bijna helemaal wit is...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:24

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 05-07-23 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:53

Je moet dan haren van de hengst en de merrie hebben en dan van je eigen en dan kost het ongeveer € 40,- per onderzoek per paard. dus het is dan 3 keer €40,- is ongeveer €120,-

21-5-2010 Luc geboren!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 23:09

helaas is moeder niet bekend, snik snik

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 23:10

Ik had het gewoon leuk gevonden als ik mischien een stukje van haar afstammeling zou hebben kunnen ontrafelen, maar helaas...zoals zovelen onder de tinkers moeten we het doen zonder info over pa,ma,broertjes enz enz.......

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 113 bezoekers